• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

7+4 här.. ömma bröst och trötthet som ökar för varje dag. Sover lätt minst 9 timmar på natten och ibland några timmar på dagen haha

Sen hemskt illamående em/kväll som kan försvinna 2 dagar och sen komma tillbaka 2 dagar.. kräktes en gång.

Kissnödig som satan som också kommer snabbt. Kan helt plötsligt vara en sekund från att kissa på mig 🤣

Hur många har gjort tidigt vul eller har inplanerat?
    .

• Noelani
    JKL111 skrev 2023-09-21 16:58:29 följande:

Hallå gänget! Kände att det var dags att göra mig tillkänna då jag följt er i ca en vecka och läst alla inlägg flera gånger om känns det som.

Sambon och jag har försökt bli gravida i över 2,5 år med första barnet. Då vi väl fick hjälp efter 1 år visade det sig att jag hade ett sköldkörtelvärde på 18, som tog sin tid att reglera men annars inga andra "fel". I april/maj i år fick vi äntligen göra vårt första IVF försök som tyvärr misslyckades. Kort därefter började jag med akupunktur en gång i veckan. Blev chockerande nog gravid naturligt andra cykeln efter IVFen!! Fick dock ett tidigt missfall i vecka 5, svaga streck som inte riktigt ökade...

Fortsatt med akupunkturen och nu när jag hade ägglossning i september gick jag bara in med inställningen att "nu försöker vi järnet!!". (Planen efter var annars att göra IVF försök nummer 2, bara för att vi orkar bara inte vänta på barn längre!!) Och lyckan total när det nu lyckats på naturlig väg igen!!

BIM idag 21/9 men började testa redan den 17/9 då jag i flera dagar känt en spänning i brösten som jag inte brukar känna annars, vid typ mens osv. Svaga streck såklart den 17/9 men har ökat så mycket och idag på BIM lika starkt som teststrecket, om inte mer! 

Enligt app beräknad 28/5 2024! Hoppas verkligen det går vägen, har en helt annan känsla denna gång! 

Så kul med denna tråd att följa er alla!

Wow!! Så kul och grattis! Vi har själva lyckats efter IVF men har hört att väldigt många lyckas mellan försöken också naturligt..  Coolt! 
  • Noelani

Ang tidigt UL så gjorde jag ett i måndags då det ingick i vårt IVF paket. Jag var då i 7+2.

Jag har ett nytt bokat på måndag för uppföljning då 2 hinnsäckar syntes men inget foster i den ena. Så skall bara dubbelkolla att inget mer uppenbarat sig 😅

• Noelani
    Janbo skrev 2023-09-21 18:18:20 följande:
    Tänk om där är två 😍😄
    Ja vi satte ju in 2 embryon och det finns fall där en hinnsäck varit tom men att det funnits ett levande foster där veckan därpå så vi hoppas 😅 de hade rätt svårt att se något överhuvudtaget så man vet ju aldrig 

Har varken orken, tiden eller råd att göra IVF igen  så tvillingar är väldigt välkommet. 

Ang symptom så kommer mina och går också väldigt mkt så jag tror det är normalt 💕

Har ni fått veta sen hur många UL ni får sen? 

Jag kommer ha v.14 (KUB) och 19 också...  tyckte de lät ofta såhär i början? 
  • Noelani

Jkl11, 
    Vi fick tyvärr betala IVF privat då vär remiss nekades pga "för nära din 40 års dag". Var ett halvår innan och anledningen till att de blev så nära inpå var för att klinikem rejält segat med vår utredning. 

Vi hade aldrig kunnat lyckas naturligt då vi försökt i 10 år och har både manlig och kvinnlig faktor. Fint att det gick för er - IVF var inte lätt alls 💔

Grattis alla ni som plussat!!!

• Noelani
    JKL111 skrev 2023-09-22 16:14:06 följande:
    Oj så frustrerande att höra att dom varit långsam med er utredning?! Måste kännas riktigt irriterande att snubbla precis på gränsen pga deras långsamhet!! Privat IVF kostar ju massor med pengar, som man gärna hade lagt på annat då man kunde fått det finansierat av sin region om allt flutit på!

Så fantastiskt att ni lyckats efter så lång tid, stort grattis till er! Glad
    Vi håller på ansöka nu om ersättning från Försäkringskassan. Vilket man ska kunna göra om man inte får vård i Sverige. Är beredd på ett nej där också men har bestämt oss för att isf överklaga till högsta instans 🤣 Mig ska de inte komma undan så lätt med... 

Men i slutänden är det bara att lyckas som räknas. Skulle vi få ersättning så kanske vi skulle våga oss på syskonförsök men annars är det kört.. luspank nu 😅 
  • Noelani
    cutepenguin skrev 2023-09-25 05:17:32 följande:

Tog ett test med veckoindikator nu på morgonen. Är på ÄL+16 och fick gravid 2-3. 😍 Är en OTROLIG lättnad för mig då jag vid min graviditet som slutade i MA innan sommaren inte fick 2-3 på dom där testen förens jag var i vecka 5+5 när jag var på ÄL+21. 😅👍🏼 Inser ju nu att det var ett dåligt tecken, men tänkte aldrig på det då.

Vad skönt att höra 🙏🙏 
  • Noelani

Idag gjorde jag mitt andra tidiga ultraljud.
    Förra veckan ett VUL då jag var i 7+3 och nu vanligt ultraljud (på magen) i 8+3.

Ett tickande hjärta igen men tyvärr bekräftat att tvillingen inte klarat sig. Hinnsäcken hade börjat tillbakabildat sig osv.

Det känns dock okej, jag känner ingen direkt sorg (som man säkert gjort om det varit de enda eller hänt senare..) men bägge barnmorskorna har bara sagt att sånt händer när det är så tidigt och jag blir inte klok på om det är ett missfall eller MA eller vad. Och jag känner att jag av någon anledning  behöver förstå det. Någon som vet ? 

• Noelani
    Miccim skrev 2023-09-25 19:01:20 följande:

Någon fler som drar sig för att skriva in sig på mvc? Jag har fortfarande svårt att ta in att jag är gravid, är i vecka 8 nu. Dels är det på grund av att vi bor i ett litet samhälle och jag inte vill riskera att det kommer ut innan jag vet att jag fått en anställning som jag sökt, och del är det pga av tidigare mf i vecka 8 och 10, så känns så onödigt att skriva in sig om det inte skulle gå vägen. 

Men sen så läser jag om alla era vul, ul, kub och nipt och inser att jag kanske måste börja på boka tider. 

Jag förstår inget heller..  också vecka 8+3... känns bara surrealistiskt allting trots två ul...

Förstår din känsla! Finns det ingen MVC som är anknuten till vårdcentralen där du bor? Då kan man ju säga att man är där för annat om man råkar träffa någon... 

De flesta tar inte emot förrän v.12 ändå om det inte är privat men kan ju vara bra att boka nu :) 
  • Noelani

Jag hade knappt några symptom för 7+0 och UL har ju bekräftat efter att allt är okej så vänta ni bara.. snart ligger ni också där och längtar tills tiderna innan illamåendet 😅😉

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!