• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Pälsboll
    Bruno97 skrev 2023-10-09 17:21:24 följande:

UPPDATERING!

nu har jag varit på gyn. fick göra ett urinprov samt kolla ultraljud. Allting såg bra ut❤️❤️❤️❤️ men som sagt som gyn sa ?de ser bra ut nu men du är fortfarande tidig (9+6) så man kan ju inte garantera att de kommer gå vägen men just nu ser allt bra ut? så nu ska jag försöka släppa oron och hålla mig lugn fram till den ?riktiga? ultraljudet 30/10.

så nu kommer jag försöka att inte vara här inne nu ett tag för att tänka positivt men kommer in och uppdaterar er när de ?riktiga? ultraljudet varit. 

TACK FÖR ALL STÖTTNING OCH JAG HOPPAS DE GÅR VÄGEN FÖR ER. SES OM 3 VECKOR IGEN❤️

Skönt att det gick bra! Håller tummarna inför nästa ultraljud ❤️
  • Zaro

Är i vecka 9 (8+3) och har haft typ konstant magont i tre dagar. Är väldigt pruttig och rapig. Blöder inte men är orolig för missfall. Vad tänker ni andra? Har ätit ovanligt mycket lök och laktos så hoppas det är det och kanske något virus? Jobbar borta så är inte hemma...

• Anonym (Hanna)
    Zaro skrev 2023-10-09 19:30:40 följande:

Är i vecka 9 (8+3) och har haft typ konstant magont i tre dagar. Är väldigt pruttig och rapig. Blöder inte men är orolig för missfall. Vad tänker ni andra? Har ätit ovanligt mycket lök och laktos så hoppas det är det och kanske något virus? Jobbar borta så är inte hemma...

Gravidteten kan ju göra en väldigt hård i magen i början, och gasig. Så har du inte kramper som liknar kraftig mensvärk skulle jag med 100% säkerhet säga att det bara är dina tarmar som är lite irriterade pga hormoner och annat 😅 

• Janbo
    Bruno97 skrev 2023-10-09 17:21:24 följande:

UPPDATERING!

nu har jag varit på gyn. fick göra ett urinprov samt kolla ultraljud. Allting såg bra ut❤️❤️❤️❤️ men som sagt som gyn sa ?de ser bra ut nu men du är fortfarande tidig (9+6) så man kan ju inte garantera att de kommer gå vägen men just nu ser allt bra ut? så nu ska jag försöka släppa oron och hålla mig lugn fram till den ?riktiga? ultraljudet 30/10.

så nu kommer jag försöka att inte vara här inne nu ett tag för att tänka positivt men kommer in och uppdaterar er när de ?riktiga? ultraljudet varit. 

TACK FÖR ALL STÖTTNING OCH JAG HOPPAS DE GÅR VÄGEN FÖR ER. SES OM 3 VECKOR IGEN❤️

Åh så skönt! ❤️
  • Zaro
    Anonym (Hanna) skrev 2023-10-09 19:37:33 följande:

Gravidteten kan ju göra en väldigt hård i magen i början, och gasig. Så har du inte kramper som liknar kraftig mensvärk skulle jag med 100% säkerhet säga att det bara är dina tarmar som är lite irriterade pga hormoner och annat 😅 

Tror du? Har du upplevt något liknande? Tror jag kan beskriva det som typ magknip eller nästan magkatarr. Hoppas fostret är kvar Hjärta
  • Anonym (Vivi15)
    Zaro skrev 2023-10-09 20:31:27 följande:
    Tror du? Har du upplevt något liknande? Tror jag kan beskriva det som typ magknip eller nästan magkatarr. Hoppas fostret är kvar Hjärta
    Jag har haft samma de senaste veckorna, men det har börjat släppa lite de senaste dagarna (9+6 idag). Jag ser till att försöka ha byxor som inte klämmer åt runt midjan, jag upplever att jag får mer ont i magen då.
  • Mammamiao

Och där var jag tillbaka. En andra förkylning hittills. Med mitt första barn var jag alltid frisk. För Varje barn sen mer sjuk vid varje graviditet. Hade glömt bort detta och kommer ihåg hur katastrof mitt immunförsvar är under graviditeten!!! :/ tips på vad jag kan göra som gravid för att stärka immunförsvaret? 

• Zaro

Tack för att du svarade Vivi! Håller med, brukar själv hasa ned tights/byxor pga öm. Men har en tarmsjukdom som jag medicinerar mot, så ska kollas på sjukhus på torsdag och på tisdag ska de kolla på fostret... Hoppas allt är okej och tom går över som för dig Hjärta

• Linnski

Jag har också varit förkyld två gånger som har varit likt influensa.. Så jobbigt. En annan fråga till er. Jag var och tog proverna som man tar inför KUB samt för att kolla järn och lite annat.. Fick igår i 1177 att jag har superlågt TSH-värde. Har någon av er det eller har haft? Jag kollade när jag var gravid senast och då var de normala :( Lite orolig.. 

• MiniRodini
    Linnski skrev 2023-10-11 14:04:43 följande:

Jag har också varit förkyld två gånger som har varit likt influensa.. Så jobbigt. En annan fråga till er. Jag var och tog proverna som man tar inför KUB samt för att kolla järn och lite annat.. Fick igår i 1177 att jag har superlågt TSH-värde. Har någon av er det eller har haft? Jag kollade när jag var gravid senast och då var de normala :( Lite orolig.. 

Jag har superlågt TSH (0,03 sist hos BM). Men då har jag också Hashimotos Tyroidit, fick det post partum efter sonen. Så mediciner redan för sköldkörteln Och fick sänka mitt levaxin.

TSH kan pendla väldigt mkt. Hur lågt hade du? Man har alltid mer pressat i början av en graviditet, så det kan ju va anledningen till att du fick ett lägre värde än du brukar. Och förhoppningsvis rättar det till dig naturligt? 🙏
    Men de kommer garanterat kolla om det på dig! 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!