• Janbo

Gravid med BF MAJ 2024!!

Noelani skrev 2023-09-05 07:58:26 följande:

God morgon allesammans, 
    Har ni andra också mycket kramper ? Mina kommer och går och har gjort så sen strax efter äggplocket (IVF) men tycker de blivit skarpare sista 2 dagarna. Håller i sig bara några sekunder för att sen helt försvinna...

Ja, haft samma senaste veckorna. Mer senaste 2 dagarna. Känns som om mensen ska starta. Hugger/ilar/krampar/molar?. Ring barnmorska och hör dig för? (om du har möjlighet). Jag hade kunnat ringa om det inte för att jag arbetar hela dagen..

Det är troligen en växande livmoder. Verkar som om vi alla har liknande känsla 😊
  • Janbo
    IceFrappe skrev 2023-09-04 22:17:38 följande:

Hello!

vad roligt! Jag plussade i våras, BF dec-23 men fick tidigt missfall v 11 I början på juni. Nu är jag gravid igen, lite förvånad eftersom jag inte hållt koll på min ÄL osv denna gång, förra gången var så så planerad. plussade 29/8 med BIM 31/8. BF 8/5 enligt app. Så vi får se hur det går denna gång. 

Grattis och välkommen ❤️ Beklagar ditt missfall och håller tummarna!
  • Janbo
    Bruno97 skrev 2023-09-05 22:07:35 följande:

Om man får jätte starkt på sin sticka men sen en vecka senare tar test igen och de visar svagt är de då tecken på missfall eller är de bara så de kan vara beroende på dag? Känns om jag inte har några symtom alls längre från att ha en hel del så blir lite orolig om en sticka kan ge mig svar eller om jag måste invänta blödning?

Det kan vara missfall på gång MEN det kan också vara den så kallade hook-effekten. Hur långt efter bim och äl är du? Håller såklart alla tummar jag har ❤️
  • Janbo
    pannkakssmet skrev 2023-09-06 21:00:06 följande:
    Du får gärna skicka en länk till mig i pm 🥰👍🏼
    Länk tack 😍
  • Janbo

Att det ska vara så svårt? Varit iväg på konferens och kökat en god frukost. Insåg nu att jag åt av den skivade påläggsskinkan, hade inte en tanke på att avstå/fråga personalen om datum. Troligen ingen fara men nu har jag så dåligt samvete och blir rädd (ja jag är hård mot mig själv). Hur svårt ska det vara liksom?

• Janbo
    Noelani skrev 2023-09-09 16:35:52 följande:

Håller helt med dig Loidi! Känns så dumt att vara negativa då vi är flera här inne som försökt bli gravida i så många år och vi måste få försaka hålla oss positiva för varandra ❤️

Och blödningar är sååå vanligt under graviditeten att det är större chans att de inte är någon fara än att det är det. Rådet jag fått är blödning utan smärta och smärta utan blödning är okej! 

Så klok kommentar. Det är så lätt att stressa upp sig och bli orolig när det i själva verket går bra i de allra flesta fallen ❤️ Tack för påminnelsen.
  • Janbo
    Linnski skrev 2023-09-09 19:17:23 följande:

Usch är verkligen också orolig!! 
    jag har sen igår haft ont i magen pendlar från höger och vänster och det försvinner liksom inte. Är tyvärr livrädd att det är ett missfall på G. Har någon av er också molande värk? Det för liksom ont när man trycker på området? 

Växtvärk troligen, har jag med. Känns vidrigt mycket imellanåt 😅

Värk utan smärta = oftast OK
    Blödning utan smärta = oftast OK

Har också förstått att ihållande smärta (utan paus) bör kollas upp. Men värk som kommer och går likt mensvärk är troligen mensvärk. Försök att inte oroa dig 😊
  • Janbo
    Linnski skrev 2023-09-10 01:10:14 följande:

Blev ett besök till gynakuten och jag var helt inställd på det värsta.. Men när det gjorde ultraljud blev läkaren chokad att man kunde se hjärtljud så tidigt. 😭 Varför jag hade smärta var pga av en stor cysta som tydligen är vanligt när man är gravid? 

Skönt och grattis 😍
    Vad sa hen om cystan? Fösvinner med tiden?
  • Janbo

Jag har precis kommit hem från gynakuten då jag fick enorma smärtor inatt som inte ville ge med sig under dagen. Smärtan har varit så påtglig att jag inte kunnat hålla mig stilla, varit matt och yrslig.

Undersökning och VUL visade att jag var i 6+0 och att allt såg normalt ut. Ett embryo med hjärtslag och en gulesäck ❤️ Hon hade ingen annan förklaring än växtvärk, men att den kan vara så vidrig är för mig ett mysterium.

• Janbo
    Noelani skrev 2023-09-10 18:17:37 följande:
    Tack för att du delar och skönt att det gått bra ❤️ Så bra för oss andra att veta att det kan göra rejält ont men ändå vara okej. Mår du något bättre nu? 

Den där växtvärken är vidrig. Mina har bara kommit i 10-15 sekunder men trott jag ska gå av på mitten 😱
    Jag har fortfarande skitont, hon rekommenderade maxdos av paracetamol. Det började rejält i fredags på jobb men jag är ganska ognällig av mig men efter denna vakna natt kände jag att ?något måste vara fel?. Hela natten låg jag och vände och vred, svettig av smärta. Fick upp och gå? När det inte släppt under dagen bestämde jag mig för att åka in på eftermiddagen. Men hon såg en helt normal graviditet och kunde inte se någon annan förklaring än växtvärk.

Det var dock en jättelättnad att allt såg normalt ut, man bli ju klart orolig för utomkveds och andra hemskheter..
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!