• Janbo

Gravid med BF MAJ 2024!!

Noelani skrev 2023-08-27 11:26:16 följande:

Janbo, 

Åh då förstår jag! Jag är ju 4+0 så alltså precis startat v5 medan 3+6 ff är vecka 4? Så när min klinik då säger ultraljud v7 så är det bara om 2 veckor?

Fan nu gick de fort 🤣

Jag vet ju dock att befruktningen skedde garanterat 12 aug.. Vi gjorde dessutom microinjektion där man tar en spermier och petar in den i ägget så kan nästan veta exakt på minuten när det skedde haha 😅 

Känns konstigt att jag inte har några känningar.. nästan så man vill må illa så det kan få kännas på riktigt.  

Vad häftigt egentligen, att veta sådär exakt 😁 jag blev gissningsvis befruktad den 10 aug men kan ju lika gärna vara 11-12-13.. 😂

Jag tror att vården går efter den faktiska tiden alltså 4+2 och att man då kanske behöver vara i 7+0 (vecka 8) för att få UL? Fast det har jag egentligen ingen aning om.
    Får väl veta när man ringer.. 😂

Mina symptom har lugnat sig (vilket känns läskigt i sig) men det är ju helt individuellt för alla. De flesta känner kanske inte symptom alls såhär i början.
    Det finns ju symptom man kanske inte vet typ halsbränna, hård/lös mage, gasig, kissnödig, yrsel.
  • Janbo
    Moa00 skrev 2023-08-27 14:54:44 följande:

Det som inte fick hända hände just.. började blöda😭 tog dessutom ett digitalt imorse och det visade negativt.. vet inte om detta nu vart en kemisk graviditet.. haft svaga streck alla dessa 3 dagar framtills idag, och har mått skit och märkt det varit något😓 kommer fortfarande hålla mig här i tråden o läsa er andra.. förhoppningsvis får vi ett nytt försök om 1-2 veckor, och då blir de ish bf slutet på maj ist för början av maj🥺

Åh vad tråkigt 😩😓
    Jag hade en kemisk förra månaden, började blöda på BIM 💔 Jag blev gravid direkt efter, det sägs alltid gå lättare efter då kroppen *rensar ut*. Det kommer snart ett plus igen 💕
  • Janbo

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket

• Janbo
    studerade skrev 2023-08-28 12:25:57 följande:
    Jag var nog för snabb att ta ?ut glädjen? i förskott 😭 började blöda idag så får se hur de utvecklas.
    Åh nej! Fast det behöver inte betyda något.. har du tagit något test? ❤️
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-28 21:34:02 följande:

Janbo, 
    Hur går det för dig ? 
    Har du skrivit in dig någonstans ännu? 
    Det är inte möjligtvis så att du bor i Skåne? Tänkte på att du nämnde Mamma mia som finns i Skåne och Sthlm 😅

Testar varje morgon, för jag har ett sjukt kontrollbehov 🙄Men det blir starkare för varje dag och nu är det typ lika starkt som kontrollstrecket (rfsu). Veckoindikatorn säger 2-3 än.. Själv? Jag hann inte ringa.. 😂 Får göra ett nytt försök imorgon..
    Bor i Skåne ja, dudå? 😊
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-29 19:41:37 följande:

Janbo,

Ja jag bor också i Skåne. Helsingborg... 
    Är så jäkla osäker på vilken MVC jag ska välja.. rädd att jag ska komma till någon som inte känns bra... 

Jag gillade vår IVF klinik. Lite snack och bara snabba puckar vilket kändes rätt genom behandlingarna men nu vill jag nästan ha någon tvärtom som är lite övergullig och tar sig tid 😅

Jag med 😃 eller i en ort utanför (vill inte outa mig helt då grav är hemlig hehe).

Barnmorskemottagningen på söder (nedre nytorgsgatan) har FANTASTISK personal! Däe har jag gått i flera år för precentivmedel och så. Hört gott om Mama Mia på Väla också (där får man dessutom göra extra ul/vul mot kostnad om man är inskriven på annan MM).

Ett tips är att ringa och ställa lite frågor och känna in hur välkomnande de är 😊

• Janbo
    Noelani skrev 2023-08-29 20:16:18 följande:
    Åhh hoppades på att du skulle vara i närheten och kunna ge lite tips!! 🙏❤️

Jag kontaktade Mama Mia Väla idag men får vänta på att de ringer upp. Man behövde svara på frågor först online. Ska kolla in den på Söder också! 

Hur gör ni andra med att berätta/ inte berätta ? Vi har berättat för 2 vänner och jag kommer snart berätta för min familj eftersom vi annars måste ljuga och säga att ännu ett IVF försök misslyckats.. eftersom de vet om det. Men mannens familj vet inget och får vänta tills isf v12 iaf.. 
    Så kul med flera skåningar runt hbg 😍

Vi väntar så länge som möjligt. Jag är en orolig själv som vill vara säker innan jag berättar. En nära vän vet dock ❤️ Förstår att ni berättar då de vet om IVFen! Men ja minst v. 12 känner jag.
  • Janbo
    MickisR skrev 2023-08-29 15:53:55 följande:

Grattis till er som plussat 😍 

Jag har BF 6 maj! 

Kan inte helt ta in än att jag plussat, beror väl mest på att jag hade kemisk graviditet vid midsommar och ett missfall i vecka 11 i januari i år..så man är lite nojig. MEN det känns väldigt ?bra? i kroppen (=illamående, ont i bröst och ländrygg, halsbränna, trött, svullen mage, huvudvärk) 🤞

Samt testen visar väldigt starkt positivt så det känns skönt. Tänkte ändå ringa och se om man kan få en tid för VUL i vecka 7-8 för att lugna mig..känns för långt tills vecka 12-13 när Kub är 🙈 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket

BF 6/5
    MickisR, 31 år, första barnet, ca. 2 års försök. 

Grattis! 💕 Och jag förstår dig, svårt att ta in eller våga tro till 100%. Hade en kemisk i juli..

Har nästan samma symptom som dig! Lite illamående, stickningar, önma bröst, halsbränna, huuuuungig och trött i kroppen. Supersvullen mage 😅

• Janbo
    Noelani skrev 2023-08-29 21:13:17 följande:
    Ja, mannen har inte ens berättar om IVFen för sin familj. Jag har varit öppen med det med min familj och 4 vänner..varav 2 kommer få veta när vi ses nästa gång men får se när det blir, kan nog dröja  :) 

Kommer hålla det hemligt för jobb och alla andra..  Jag tror de flesta tror vi inte vill ha barn så det kan få bli en total överaskning den 4 maj haha
    Haha känner igen mig så i det, att de tror att vi inte vill ha barn. Jag har sagt i många att jag inte vill ha faktiskt. Men på senare år så har jag ändrat mig. Min sambo har drömt om barn lääääänge 😅
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-30 16:03:29 följande:

Nu har jag fått tid till inskrivning. Det blir först 14 september... känns långt fram...

Lyckades också ringa idag, 19/9 för mig 😃 Funderar på att boka tidigt VUL. Om inte den kliniken gör det funderar jag på att ringa MM väla 🥰 Ska du skriva in dig där? 
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!