• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Chajsa: Så spännande! Stort grattis till både ET och 2 flingor!

Björkenli: Phu så tufft!! Hoppas det blir bra till slut och att du slipper sjuka dig för att åka in för insemination utan blir ngn dag senare Hjärta. Men som du säger, det är värt det i slutet oavsett om det går. Jobbar du inom vården så tänker jag att du inte behöver oroa dig, jobb finns och dessutom är det nu en tid med mkt smittor, så inget konstigt att folk är sjuka till och från. Håller tummarna att det blir bra! Vilken klinik är du på nu och vilken ska du gå på konsultation hos om man får fråga?

• Mathilda88
    Chajsa skrev 2023-11-28 23:12:22 följande:
    Så gulligt att kalla det flingor! ♥️ Lova att uppdatera oss om det blir äggplock på torsdag, det låter ju som en lovande mängd äggblåsor!
    Tack så mkt Hjärta Det lovar jag att göra Hjärta
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2023-11-29 06:30:54 följande:

Tyvärr var grav testet neg idag 😞 bor i Malmö och får ni vända ss privat. Tips? 

Beklagar! 😢 😢
    Har  funderingar på vart vi ska gå om även detta tredje försök misslyckas som de två före, har då funderingar på Köpenhamn eller Carl von Linné -kliniken. Sen finns det flera kliniker i Skåne som också är bra, nära och smidiga. 
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2023-11-30 10:44:36 följande:

Var det äggplock idag Mathilda88? Stort lycka till!

Yes det var i förmiddags! 

Haft ett riktigt behagligt äggplock - fått stesolid, postafen, Alvedon och OxyNorm inför, sen där inne även propofol. Så jag var rätt lullig och ska tydligen ha snackat lite i nattmössan stundvis 🤣. Men behövde bara påfyllning av smärtstillande en gång när det började kännas av halvvägs igenom (kände inte ens av när lokalbedövningen lades). 

Av de 16 blåsorna man såg i måndags så fick vi ut 11 ägg. Glömde fråga hur många blåsor där var idag. Var lite förvånad över att vi inte fick ut fler, men har också blivit bortskämd med att ha fått ut ägg ur alla blåsor på tidigare plocken vilket de flesta inte får! 😜

Så bara hoppas nu att det var de bästa som kom ut och att guldägget finns bland dessa 11 🙏❤️

• Mathilda88
    Chajsa skrev 2023-11-30 21:02:14 följande:
    Fint resultat ju! Fick också 11 ägg varav 7 injicerades (Icsi). Håller tummarna för dig att du får många befruktade imorrn! ♥️ Jag är så sugen på att testaaaaaa men det är en evighet kvar! 
    Jag är i chock - på ett positivt sätt Hjärta
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10st naturligt befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-12-01 06:32:17 följande:

Sådär, ännu ett minus som jag kände på mig. 

vårat sista försök. 65 tusen i sjön?

Beklagar Gråter Är det sista ägget i frysen ni ska ta nu nästa gång? Eller hur ser planen ut?
    Var går ni där det kostar 65'000? Är det trepack? Kikar på privat trepack men allt hamnar på en bit över 80'000. 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2023-12-01 11:00:49 följande:

Å nej! Va tråkigt att höra 😔
    men jag fick för mig att det här var andra gången för dig? Får du inte tre försök? Och om du har i frysen får man väl ta två frysförsök som motsvarar ett plock?
    Förlåt det kanske inte fungerar så på alla ställen? i sånt fall är det ju helt värdelöst. Men du om du har så många i frysen kan det ju mkt väl vara guldäggen. Avundas alla som fått till frysen känns som det finns hopp då, att de är starka och bra som delat sig så långt :)

självklart får man ge upp om man inte orkar mer det viktigaste är att man mår bra och att man gör det som är rätt för en själv! Men med flera i frysen är det ju definitivt  inte kört för dig! Tycker det låter väldigt positivt Med så många i frysen. Jag förstår att det är en kostnadsfråga om det är så att man måste betala för varje frysförsök såklart 

Erkänner att jag känner precis som dig, avundas alla som får till frysen och både har flera försök och bevisligen så bra kvalité att de kan utvecklas till perfekta blastisar Hjärta{#emotions_dlg.flower} Ångesten är såklart fortfarande där om det ska stanna, men oddsen är iallafall klart bättre Hjärta
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-01 17:01:42 följande:
    Wow va härligt 👏🥰 sätter dem in 2 samtidigt?

Jag har återföring av ett 5 dagars imorgon om inte läkaren tycker annat.. Undrar såå hur många som fallit bort och hur många dem fortsatt med "långodling" på.. Får vi reda på allt sånt imorgon? Är så orolig att inget överlevt tills imorgon osv.. Såå mycket tankar ❤️💡
    Ja om där är två likvärdiga livsdugliga embryon som inte är för fragmenterade. Så väldigt osäkert än. Men ser iallafall mer lovande ut än förra gången.
    Förstår till fullo din oro! Hjärta Ingen aning då de ringt oss på dag 4 resp fm dag 5 om att inget klarat sig. 
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-01 21:19:58 följande:
    Okej förstår.. 

Håller tummarna för dig ❤️

Ja men exakt, jag känner att så länge dem inte ringer så känns det bra 🙏 dem låter väl oss inte åka ner imorgon om inget klarat sig? 🤔 Vi ska vara där 12.15 🌟🙏
    Hur gick det idag? 🥰
    Nej som brukar försöka hinna ringa innan isåfall 🙏
  • Mathilda88
    Efter snart ett år och tre äggplock så har vi äntligen fått vår allra första återföring!! 😍🙏❤️😍🙏❤️ 2 st 2-dagars idag! Testdag 17/12. Så lycklig att äntligen fått nå så här långt! ❤️
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023