• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

fs456 skrev 2023-11-16 21:22:52 följande:

Haha ja skillnader. 

i morgon 17/11 har jag använt sprayen i 14dgr och ingen mens! Tycker mig känna av lite pms symptom men måste ändå ringa in till kliniken. Förhoppningsvis får jag blödning i helgen och får börja sprutor nästa vecka. I värsta fall har jag någon jävla blåsa som måste punkteras för att nedregleringen ska funka. 

vill bara komma igång! Har du börjat med sprutor nu då?

Hoppsan! Håller tummarna för att mensen kommer nu på morgonen! Åh nej, det får vi verkligen hoppas att du slipper ❤️, inga extra cystor. Har du haft det någon gång innan eller hört om att det kan hända? 

Ja men såklart, nu är man ju laddad och vill bara komma igång och ett steg närmare sin dröm! Så mkt onödiga dagar som slösas bort känns det som ibland med all väntan.. 

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-11-16 21:22:52 följande:

Haha ja skillnader. 

i morgon 17/11 har jag använt sprayen i 14dgr och ingen mens! Tycker mig känna av lite pms symptom men måste ändå ringa in till kliniken. Förhoppningsvis får jag blödning i helgen och får börja sprutor nästa vecka. I värsta fall har jag någon jävla blåsa som måste punkteras för att nedregleringen ska funka. 

vill bara komma igång! Har du börjat med sprutor nu då?

Glömde svara på frågan 😅 Ja nu är jag igång! Tredje sprutan ikväll, ingen extra smärta från fastvuxna vänstra äggstocken än, hoppas det fortsätter så!
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-17 18:37:54 följande:

En liten uppdatering - idag fick jag ett 4-dygns embryo tillbaka!, ❤️
    och hör och häpna ALLA mina befruktade var superfina??! Så dom odlar dom vidare till i morgon (dag 5) eller övermorgon (dag 6) och fryser in.

Hur sjukt är inte det? Alltså 90% blev befruktade och 100% av dom ser bra ut dag 4, är det ens möjligt känns nästan för bra för att vara sant.

hon frågade mig vad jag gjort denna månad för att få så bra ägg (lite på skämt ) och jag gav henne ett ärligt svar - skitit i allt och druckit för mkt vin 😅

Wow vilka underbara nyheter! 😍🥳🙌❤️ Grattis! Spännande med återföring av en 4-dagars! Förstått av studier att de funkar lika bra, bara inte görs så ofta. Sa de varför de valde återföra på dag 4? 🥰 
    Haha, så himla bra svar!
  • Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-11-17 22:55:33 följande:

Hej tjejer!

Sjuan här. Jag loggade helt ut sist eftersom vårt första försök gick åt skogen och jag deppade ihop helt. Då hade jag 10 blåsor, 8 ägg, 4 befruktade och 1 tvådagars som sattes in. Men det gick inte vägen. 

Upp på hästen igen och denna gång drog kliniken upp Gonalen till 300 (från 125) vilket gav en jädra skjuts! ÄP idag där de de fick ut 21 (!!) ägg. Planerad återföring på måndag. 

Fattar inte hur jag ska palla om det inte går vägen denna gång heller. Eller, det gör man väl antagligen, jag läser ju dagligen om krigare som gjort IVF efter IVF utan att ge upp. Men det är verkligen en mental prövning detta.

Ville bara kika in och säga hej. Stort grattis till alla plus och kram till er som är mitt i behandling! 

Kul att se dig igen! 

Oj jisses, 21 ägg! Hur ser det ut med risken för överstimulering? Håller tummarna för att du klarar sig från det och kan få en fin återföring! 

Jo det är kämpigt. Men så tacksamt att du iallafall har fått en återföring av ett fint embryo! 🙏 Då finns iallafall hopp! ❤️ Hade varit än värre om inget blivit bra alls att ens få åter. 
    Lycka till! ❤️🙏

• Mathilda88
    LMSM skrev 2023-11-17 22:18:01 följande:
    Åå va roligt att höra! läste att du också hade amh på 0,71. det jag har med men har inte gått så bra för mina ägg som för dig. Fick ut många på tredje och sista senaste men bara ett som överlevde till dag fem som var en alldeles för tidig blasto för att överföra.

Du är iof lite yngre än mig så kanske har fler bra ägg kvar men jag fick ändå lite hopp nu att det kommer gå bättre fjärde gången 🙏 kanske får dricka lite vin då 🤣
    Ja man ska kanske lära sig att dricka vin 😜😂
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-18 18:23:47 följande:

Hej, är på min 4 dag med Gonal-f sprutan.. 
    Mår hittills bra, lite huvudvärk då och då men det släpper snabbt.
    Uppmärksammade dock vid toalettbesök att jag hade en hel del äggvite flytningar i trosorna och när jag torkade mig, precis som innan själva ägglossningen.. Har ni andra också fått det så snabbt? Är det bra eller mindre bra?

Börjar med Ganirelix sprutan imorgon som ska tas i iallafall 3 dagar, ska på ultraljud och kolla läget på onsdag morgon och har då tagit sprutor i 7 dagar.. 

Är det normalt det jag känner eller vad tror ni? 

Är rätt så vilsen i det här kan man säga 🤭

Tempar ju också och har gjort i ca 4 månader, min temp dök imorse precis som den brukar göra innan ägglossning.. Känner mig lite skraj för att kroppen kör sitt race....

Allt det där är helt normalt och bara ett tecken på att sprutorna gör sitt jobb korrekt 😊👍
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2023-11-18 18:04:38 följande:

Gjorde FET i onsdags av en blasto, på torsdagen började jag känna mig sjuk och igår och idag är jag riktigt kass i förkylning! Jag hoppas inte det ska påverka negativt. sitter och känner efter om jag har några symtom men än så länge inget. hur känner ni andra som ruvar? 🥰

Änsålänge har jag bara hört om att sådana virus har haft positiv effekt. Håller tummarna!
  • Mathilda88
    fs456 skrev 2023-11-19 14:27:08 följande:
    Vad bra du är smärtfri!

mensen kom i fredags så blodprov 20/11 och VUL 22/11 för kolla nedregleringen, och hoppas på sprutstart samma kväll :)

Ja relativt smärtfri iallafall, den där vänstra äggstocken gör sig påmind hela tiden sen 1 september 😅. Lite värk och en del huvudvärk sen sist jag skrev, men änsålänge hanterbart 🙏! 

Va roligt! Tog mitt blodprov nr.2 idag (första för en vecka sen i samband med mensen inkl VUL), såg bra ut både då och idag 🙏🤞 Så skall fortsätta med samma dos Menopur och VUL den 22/11. Så får vi se hur det utvecklar sig! Lite nervös, sambon ska iväg hela nästa vecka på utbildning i Småland? Hoppas därför lite att stimuleringen drar ut lite på tiden till vecka 49 så han hunnit hem igen och inte måste fixa en massa med tåg etc för att lämna utbildningen och ta sig hem 😅. Men men, det ska nog lösa sig oavsett. 🙏

Håller tummarna för sprutstart för dig! Var det start idag den 20 eller efter VUL den 22 isåfall?

• Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-11-19 17:58:49 följande:

Jag vet - helt galet många! Inte konstigt att jag hade svårt att stänga byxorna i slutet... Ringde Sophiahemmet igår och av 21 ägg så har 15 blivit befruktade så de har skjutit fram återföringen till onsdag istället. Så nu håller vi tummarna! 

Läkaren var lite orolig för överstimulering men jag har - peppar peppar - mått väldigt bra hela den här omgången så jag hoppas att jag slipper. Har inte riktigt fattat hur det funkar, finns det en risk för överstimulering även efter man slutat med sprutorna?

Hur går det för dig? Det står säkert längre bak men jag sitter från telefonen hela tiden och verkar bli utkastad så fort jag klickar mig bakåt? 

Härliga siffror! Håller tummarna för en fin återföring på onsdag!
    Ja det kan jag förstå, man brukar ha ökad risk från 15 ägg/blåsor och uppåt. Håller tummarna för att du slipper! Jag blev det efter att ha fått ut 17 ägg. 
    Ja ju fler blåsor desto mer hormoner och vätska kan de läcka ut efter äggplocket vilket leder till en överstimulering. Sök på OHSS så hittar du mer info. 🙏❤️ 

Jo tack det går rätt så bra. Värker gör vänstra äggstocken, men hanterbart och ingen skarp smärta än, huvudvärken lindras med Alvedon och illamåendet jag fick i helgen släppte tack o lov igen 🙏. Hoppas det kan hålla dig och inte bli mer, men kan samtidigt inte tänka mig att det inte blir det, fysiskt sett så kommer det med all sannolikhet kännas av allt mer. Får bara hoppas att det håller sig fortsatt hanterbart. Blodprover var bra så får fortsätta med Menopuren i oförändrad dos (går långt protokoll och med mitt fina AMH så är risken stor för överstimulering, därav prover för att undvika det). VUL på onsdag eftermiddag 😊.

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-20 07:25:07 följande:
    Hur går de för dig och vart gör du din behandling? 🍁❄️
    Jag går på RMC Malmö och har idag kommit till dag 7 i stimuleringen efter nedregleringen i vårt långa protokoll. VUL på onsdag efter dagens godkända blodprov 🙏. Är vårt tredje och sista försök och tidigare två gånger med korta protokoll har gått åt helvete bokstavligt talat. Första gången med Gonal-F fick vi ut 17 stressade ägg, 4 befruktade som alla dog på dag 2 med fragmentering grad 3. Omgång två med Menopur fick vi 15 fina ägg, 7 befruktade varav 6 dog på dag 3 och en 4BC på dag 5 som vi inte fick tillbaka. Även denna gången fragmentering grad 3. Är denna gång lovad 2 st 2-dagars embryon - om vi lyckas få två fina jämlika embryon? Men oddsen för det är ju som förståeligt väldigt dåliga. Bara hoppas jag slipper bli överstimulerad så en liten chans iallafall finns! 🙏❤️ Vi tror på spermaproblem pga sambon endast fick missfall i första förhållandet under 20 års tid och sen inget, nu inget heller. Men RMC ignorerar det faktumet helt och teoriar om min äggkvalité då deras sperma-tester ser bra ut.
    Var går du någonstans? 😊
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023