Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
Mathilda88, skönt att höra att du mår bättre igen! Kunde man göra karyotypning på de två klinikerna du pratat med i Danmark?
Mathilda88, skönt att höra att du mår bättre igen! Kunde man göra karyotypning på de två klinikerna du pratat med i Danmark?
Idag var testdag och det var negativt. Dags att börja planera försök 4..
Vi ska också så småningom välja klinik för omgång 4! bor i Skåne och har också gått på RMC Tidigare. Överväger Sverige, Danmark eller annat ställe i Europa men så svårt att veta vad som är bäst!
LMSM, jag hittade karyotypning här: https://cmedicalfertilitet.se/priser-uppsala/
Kostar 8000, mailade dem för ett par veckor sedan men fick inget svar. Har cvl nämnt något om karyotypning eller andra undersökningar som kan vara värda att göra?
@Mathilda88
Har inte varit inne på länge men ser att ni valt Sellmer.
Det var där jag var.
Jag fick ju inte jättebra intryck först vid telefon, men när jag var på plats fick jag fullt förtroende för läkaren Lauritz. Kan rekommendera honom. Han kändes väldigt proffsig.
Vad fick er att välja den kliniken?
Vad är eran plan nu? Tyckte de att ni skulle göra något annorlunda jämfört med tidigare?
Jag hade konsultation med Lauritz idag och det kändes jättebra.
Jag hade ju 3 bra folliklar och 1 liten förra gången, och han sa att om det blir 3 folliklar igen så kan vi göra insemination istället.
Insemination kan man göra varje månad. Priset är ju helt annorlunda också från ivf så känns väldigt bra. Alltså- det som hade känts bäst hade ju varit om jag hade fler folliklar såklart. Men nu när jag vet att jag bara kommer få några få, så känns det bättre med insemination. Min magkänsla säger att det är bättre.. det är nog bara att det känns mer naturligt som tilltalar mig.
Så när jag börjar igen nu så håller jag bara tummarna att jag inte ska få 4 folliklar- för då går det emot etiska reglerna att göra insemination...
Mina chanser blir bara marginellt större med ivf då men... priset desto högre!! Plus som sagt att du bara blir varannan månad då.
Känns bra med insemination att kunna köra på varje månad för att öka chanserna. Jag fyller 40 om några dagar och fertiliteten går ju ner då himla fort... eller jag antar det....
Och @Mathilda88 igen- jag hittade 2 läkare som kunde skriva recept i Stockholm. Båda krävde att man gjorde UL hos dem.... Nu bor du i Malmö men skulle kanske vara värt att åka till Stockholm för att spara.. ja det är väl typ 10 000 kr annars...
Bara så du vet. Men borde gå att hitta närmare!!