• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

LMSM skrev 2023-11-23 09:14:47 följande:

Jag var på Carl von linnekliniken igår och har bestämt mig för att fortsätta mina privata försök hos dom. 

Det var på håret att jag fick köpa ett tre pack då man måste uppfylla ett antal kriterier, bla AMH på 1 men han kollade mina äggstockar och jag hade 13-14 blåsor vilket han menar är ett AMH på ca 1 så jag fick köpa tre ändå :)
    Gud man är verkligen glad för det lilla i det här 

Jag ska börja spraya ca dag 21 efter nästa mens nu i december och sedan börja med sprutorna i början på januari. Så långt dit!
    Kommer få 150 menopour och 300 gonalf den här gången. Lär må ännu sämre än tidigare med den dosen hehe. Tidigare fått 375 av en av dom åt gången. Är det någon annan som har erfarenhet av båda preparaten i kombination?

Så spännande! Funderar också på dom som privat alternativ om det går åt skogen denna gången med. 
    Va intressant med den där avläsningen av äggstockarna. Vad har du för AMH vid blodprov? Så otroligt tacksamt att ni fick köpa 3-pack! Haha ja förstår känslan, 3 veckor efter mensstart, evigheter bort! Hoppas tiden rusar iväg och ni snart får starta Hjärta. Puh stackare, hoppas att du ska få må bättre denna gången trots allt Hjärta.
  • Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-11-23 18:26:44 följande:

Hej och tack för alla gulliga meddelanden Hjärta Jag har nåt meck med telefonen så jag lyckas inte svara var och en av er tyvärr, så det får bli såhär istället.

Det är verkligen ett mörker som jag inte hade förberett mig på. Och en känsla av oduglighet och tomhet. Bara på en dag så har jag nu jättesvårt att se barn, att höra om kollegor som pratar om sina barn, att se videoklipp med barn. Det enda jag tänker på är att jag skulle göra vad som helst för att få torka spya, packa matsäckar, plåstra om skrapsår - allt det där som tillhör vardagen för folk med barn. 

Jag tittar in i det tomma rummet i huset vi köpte för två år sedan, det som skulle bli barnrum, och känner att jag aldrig kommer att få natta ett barn där inne.

Nästa vecka ska vi ha ett möte med läkaren på Sophiahemmet. Hon lät ganska uppgiven när vi pratade i telefon så jag vet inte om hon kommer att säga att hon inte tycker att vi ska försöka igen.

Förlåt att det blev ett depp-inlägg. Är så glad för er skull, alla ni som ruvar och har fått plus. Önskar så att det var jag. 

Stor kram

Man måste få lufta sina deppiga känslor, vi alla förstår dom Hjärta  
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2023-11-23 20:26:26 följande:
    mitt första möte med dom var väldigt bra. Tydlig och lugn. Ställde en miljard frågor som han svarade på. vi satt där 1 och 25 min 😂 den tiden har jag aldrig fått på sophiahemmet!

mitt amh var 0,71 på blodprov våren 2022.
    när läkaren såg 13-14 blåsor igår sa han att det här är inte 0,7! Kan inte förklara hur otroligt skönt det var att höra att min tid inte är slut.  Varit så rädd att det ska vara försent nu snart två år senare!
    nu hoppas man ju bara att det finns ngt som är bra kvar 🙏

ja haha så långt! Härligt med klimakterir över jul och nyår 😂

Men så härligt! {#emotions_dlg.flower} Alltså sånt uppskattar man enormt mkt! Hjärta 
    Wow, men så häftigt att ha ökat i värde trots flera plock och 2 år senare! Men har hört om fler som gjort det, inger hopp för alla med lägre siffror Hjärta

Haha, ja låter visserligen lite mindre roligt! Hoppas du ska få må bra ändå under den tiden Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2023-11-23 20:18:03 följande:

det jag gjorde för att ens kunna fungera efter mitt senaste  försök om slutade som ditt var att kontakta alla bra kliniker i Europa som finns i princip för att få flera opinions om min situation. Det gjorde verkligen så jag klarade av att ta mig ur mörkret. 

Vilka kontaktade du och vad skrev du till dom så du fick en rekommendation tillbaka? Jag försökte men fick bara tillbaka att de ville ha prover etc som för att starta upp trots att jag skrev att jag snart skulle starta försök nr.3. Fick liksom ingen feedback på hur de såg på saken. För kände att jag behövde samma sak som du i den sitsen, ett hopp och mål utanför Malmö med tanke på hur otroligt begränsat där upplevs i form av stöttning och tekniker vid problem. Frågade dom ex om fragmenteringstvättning som man gör i Danmark - görs såklart inte här etc.
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-23 21:14:52 följande:
    Hej, ultraljudet igår visade 10 äggblåsor, fler påväg.. Jag har ett AMH på 104.. Vad har du?
    Äggplock måndag morgon 🙏
    Kanske jag skrev ☘️ 
    Perfekt mängd! Hjärta 
    104?? Eller menar du 10,4? Är det i pmol/L? Jag har 14 i pmol/L - vilket blir ca 2 i ng/ml. Ja så spännande med måndag!
    Får se vad läkaren säger idag på mitt nästa VUL hur vi går vidare - avbryta, köra på med mål på totalfrys eller försöka plocka tidigt med risk för omogna ägg. 
  • Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-11-23 21:33:53 följande:

LMSM: Tack snälla för ditt svar och ?skönt? (du förstår nog vad jag menar?) att någon annan varit med om samma sak på samma klinik. Jag var CT som
    läkare och har tyckt att hon varit toppenbra. Det jag hoppas på nästa vecka är att jag ska få konkreta tips på hur jag kan öka äggkvalitén. Jag vet inte ens om det är möjligt, men vissa kliniker verkar vara lite mer i framkant än andra gällande forskningsrön etc. Med tanke på hur många ägg jag fick sist så verkar dosen vara bra (300 Gonal F) men jag vill veta mer om hur jag själv kan påverka mig ägglvalité (om det ens går). 

Vilken läkare hade du? Och hur tänker du gå vidare framåt? 

detta är mitt andra försök så jag har ett ?gratisförsök? kvar men går i valet och kvalet om jag ska byta klinik efter det. Hur går dina tankar där? Förutom den tuffa ekonomiska biten så är jag beredd att utsätta min kropp för det mesta gällande antalet försök känns det som just nu?

Kanske så att ni ska prova Menopur nästa gång istället ifall det nu skulle vara just äggkvalitén det gäller då den ger bättre kvalité än Gonal-F. Hjärta
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-24 06:49:25 följande:
    Ja det kanske är bra jag har så dålig koll och kände när jag låg där i gungstolen att varför tar ni dem inte tidigare? 🙈 Men dem behövde mogna på sig lite till så får vi hoppas att det ser bra ut på måndag 🙏
    Skrev fel, mitt S-prolaktin är 104, vet dock inte vad det betyder..

Mitt AMH ligger på 1,8 ☘️

Jag håller tummarna för dig att det blir som du önskar 🙏
    Ja tyvärr behövde dom mer tid för att mogna, är de inte mogna så kan de tyvärr inte befruktas eller utvecklas till embryon ❤️. Ah där ser man! 🥰 Jag har nytt VUL nu på måndag kl.11:30, ev äggplock på onsdag, kanske annars torsdag. I fredags hade de 8 äggblåsorna på bara två dagar ökat till 14 😅.. Så blir intressant att höra hur många där är imorgon.. 
    Tack så mycket ❤️❤️❤️
  • Mathilda88
    Chajsa skrev 2023-11-24 22:51:55 följande:
    Aa jag fattar, då får jag säkert besked på söndag. Så nervös, hoppas någon klarat sig. Skulle kännas så surt med tanke på att den jag fick insatt på dag 3 förra gången blev min son och övriga klarade sig inte till dag 5/6. Ska få ett återfört! Allt är en ytterligare dimension av stress nu för att vi betalar själva och har bestämt att köpa ett enpack i taget? Var i processen befinner du dig? ♥️
    Förstår fullständigt känslan, sjukt nervöst den tiden! Särskilt med den erfarenheten ❤️❤️ Har inte heller fått ngt som överlevt till dag 5/varit i skick för återföring egter två plock. Är just nu i stimulering i långt protokoll och ser ut till att behöva köra totalfrys pga många ägg. Med tanke på våra tidigare resultat så är rädslan stor, men även ledsen då vi såg fram emot att få tillbaka 2 st 2-dagars som vi var lovade. Men de lär inte vilja riskera  ngt då jag blev överstimulerad första gången med 17 äggblåsor. I fredags hade jag 14 blåsor och då ökat från 8 blåsor två dagar innan 😅. Äggplock tidigast på onsdag, beslut tas imorgon efter VUL nr.3.
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2023-11-25 17:18:25 följande:
    Ok toppen! Har bokat möte där i mitten av december, kommer bli strax innan eventuell mens börjar så undrade om det finns några blåsor att se då 😅
    Spännande med CvL! Nej det kvittar när i cykeln man kollar, där är alltid blåsor 😊
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2023-11-27 20:06:57 följande:

Hoppas att det gick bra för dig idag 🙏 Blir det äggplock på onsdag? Håller  tummarna för att du får tillbaka i den här cykeln! 

Ja det gick bra! Det hade inte ökat så många äggblåsor som jag befarat utan var 16 st igår! Så läkaren var inte särskilt orolig för överstimulering då han inte såg några fler små blåsor på gång som han beskrev skulle skapa en ev överstimulering.
    Så planen är äggplock på torsdag! Och återföring av 2st 2-dagars - Om där finns 2 likvärdigt livsdugliga embryon vill säga.
    Tack så mycket! HjärtaHjärta
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023