Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
För min del är del VUL dag 5 på stimuleringen imorgon.
Förra gången dag 5 hade jag ju bara 1 follikel, och hoppet försvann helt att de skulle bli något.. gynekologen sa att de var osannolikt att det skulle dyka upp fler. Sen dag 10 på stimuleringen hade jag ju 3 bra och en lite mindre. Då gick jag till en annan läkare så vem vet, men tror mer på att jag fick fler sent helt enkelt.
Trolig dag för insemination är nästa tisdag eller ev onsdag. Har köpt flygbiljetter som är ombokningsbara.
Undrar varför inte jag får nedregleringen precis som @Mathilda88.. De nämnde inte det alls.
Har du Matilda förresten privat detta innan, eller är det första gången?
Jag bokade resa till Spanien 4 dagar i februari också. Räknade febrilt om det skulle funka med allt kring denna behandling..
Om det inte blir något nu borde jag få negativt gravtest om 3 v, och reser några dagar efter det.
Men med insemination kan Mac ju börja nästa omgång direkt- så då får jag ta med mig sprutorna till Spanien och göra VUL direkt när jag kommer hem!
Tror det borde funka.
I värsta fall får jag hoppa över en månad... känns inte bra nu när jag har så lite tid att försöka..
Men min magkänsla säger att jag blir mer fertil av lite sol!
Känns för mig som att hela kroppen stänger ner under vintern..
Ibland får man gå på magkänslan.
Hur har det gått för dig idag? Tidigt VUL på kort protokoll 😊, fick först på dag 8-9 när vi körde kort protokoll. Så inte märkligt om där är få då! Jag som får ut 15-17 ägg har bara 5-6 blåsor på dag 8-9 😜😅..!
För äggplock tror jag långt protokoll hade kunnat ge dig fler ägg, men nu med insemination så vill man ju inte ha en massa ägg med risk för flerbörd 😊. Säkert därför!
Jag kör privat nu! Har redan tre landstinget-försök i ryggen.
Sol är bra grejer! Ut och njut av Spanien! Absolut, magkänslan ska inte underskattas 😊.
Har fått fixat recepten idag! Upp 04:30 för att hinna lämna hund och med tåget Malmö - Göteborg. Undersökt och fått recepten. Skulle utan högkostnadsskyddet gått på 10 000 såg jag nu i appen, men med det då strax över 2 000. 2 000 för läkarbesöket och drygt 1 000 för transport etc, så sparar ändå 5 000 🙏.