• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

fs456 skrev 2023-10-04 23:04:12 följande:

Spelar egentligen ingen roll vad som räknas och inte. Vi rekommenderades ÄD pga AMH. Fick till ett avtal om provstimulering med 75% tillbaka om det inte går till plock. Har sagt till läkaren att vi vill testa igen. De behöver då tänka om kring mitt protokoll och de kan likagärna säga att jag inte får någon mer chans. 

har så svårt att hålla mig från testa. Ovitrell borde gått ur kroppen nu. 

hur Går det för dig?

Med tanke på att det trots allt ledde till ett försök till plock så känns det som att de mkt väl kan göra ett nytt försök 🙏 Håller tummar och tår! ❤️

Vet ännu inte hur det går här. Inget svar än från läkaren om när provet skall tas, kikar på en provtagningstid i eftermiddag, alternativt imorgon för att få det gjort så får de annars skicka en ny remiss.. Gått 1,5 vecka sen förra provet. Har preliminärt mens tisdag nästa vecka. Vet inte om de kan godkänna start senare i cykeln ifall att TSH blir normalt om två veckor, ska inte börja med Synarela förrän CD19. Annars får vi vänta till start i januari med tanke på att de komma ha julstängt.
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-05 11:43:32 följande:

Mathilda88: jag har aning högt TSH, 3, jag har tagit levaxin nu sen första mötet med cliniken i början av Augusti. Skulle vara intressant och se vad mitt värde är nu. Men som jag förstår det så påverkar sköldkörtel cykeln. Och denna månaden, första månaden sen jag börja äta levaxin där jag inte har varit igång med injektioner så hade jag ägglossning dag 20 istället för på dag 15 som jag haft tidigare. Det tar jag som ett gott tecken då mina ägg växte sakta inför äggplock. Så hoppas detta betyder att ägget fått den extra tid att utvecklas som den behöver. Vet inte än dock om tiden mellan ÄG och mens förlängts, brukade har 11 dagar och nu uppe på 10. 

Vilket fall tror jag de har med levaxin att göra!

Så skönt att höra att du får behandling! Ja man blir ju nyfiken på vilket värde du ligger på nu! Intressant förändring, hoppas det blir bra. Jag har normalt TSH vanligtvis och jag brukar ha ägglossning på CD 12-13. Låter absolut som att det har med levaxinet att göra!

Tog nytt prov idag och det låg på 1,0!! Så himla glad och lättad!! Så det ser ut till at bli behandlingsstart i november ändå om inget mer tillstöter (man börjar bli orolig för allt möjligt nu).
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-05 22:32:56 följande:
    Det är ju helt fantastiskt! 1,0 😍 så skönt att du får komma igång i november. För december känner jag med att jag helst inte vill göra något utan bara njuta liten av julen.  Men verkligen kanon kul att det verkligen förbättrats och det kan bli av.
    Håller alla tummar för att allt går fint denna gång och blir någon återförening. Önskar verkligen att förändringarna till denna gång ger resultat! Är de någon som förtjänar det så är det du!
    Åh fina du, stort stort tack!! ❤️❤️ Ja enormt tacksam för toppenvärde! 🙏 Kommer inte våga ta TSH i slutet av ett nattpass igen 😅. Jag förstår verkligen det med december, på ett sätt hade jag gärna väntat till januari, men med tanke på att det är långt protokoll denna gång så landar vi plötsligt i februari/mars innan äggplock och det känns så fruktansvärt långt bort när senaste stimuleringen var i augusti..  Tiden bara rusar.
  • Mathilda88
    1cappuccino skrev 2023-10-10 14:41:40 följande:

Alltså fy tusan vad vi alla kämpar!!  // {#emotions_dlg.flower}

Emmylou91 kan tänka mig att det känns jättetungt just nu Hjärta Jag håller tummarna för att det går bättre i november!

EllanSSF, Beccasin och Sjuan84 hur har det gått? 

Fs456 lyckades inseminationen? Eller blir det nytt försök? Får du försöka igen?

Rockbrud är du igång nu?

Mathilda88 skönt att du får nytt försök i november!

Själv tar jag sprutor inför mitt andra äggplock fredag den 13e. (Tur att jag inte är vidskeplig...) På VUL igår syntes 20(!) äggblåsor växa. För att inte riskera överstimulering blir det därför ingen färsk överföring, bestämde läkaren. Men jag hoppas såklart på många embryon i frysen. Just nu är magen utspänd som om jag var konstant proppmätt, bröstvårtorna är ömma och jag har en tendens att somna på soffan även mitt på dagen (tur att jag får jobba hemifrån denna vecka!)

Tänker massor på er andra! Vi är sååå tuffa som orkar oss igenom IVF-processer!! {#emotions_dlg.flower}

Oj attans med så många redan. Håller tummarna för många fina blastocyster till frysen istället 🙏
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-10-23 09:29:15 följande:

Hej! Och tack för stöd. Hur går det för alla? Jag ska påbörja min andra IVF nu om typ 1,5 vecka när mensen kommer. kanske har skrivit detta innan men dom har dubblat min menopur och bytt ut rekovelle mot gonal F. Vi får se om jag för fler ägg än 3st denna gång. 

Har verkligen gett upp totalt. Ja har ju en son sen innan 3 år kom naturligt och är snart 32 så tänker att efter detta försök så kommer jag lägga det på hyllan och låta det gå ett tag. Orkar verkligen inte med mer syskonförsök är helt slut. Om det blir så blir det annars får det vara känner jag helt ärligt. Och känns så jävla skönt att ?ge upp? dock tror jag inte att jag hade känt på samma sett om jag inte hade min son, är så otroligt tacksam för honom. 

hoppas ni mår bra och uppdatera hur det går :)

Håller tummarna för ett fint resultat denna gången! Minns inte, hur gick det med dom 3 äggen sist? Tack o lov för att ni har honom redan ja Hjärta Kan förstå det Hjärta 

Jo nu är molsmärtan i vänstra äggstocken äntligen något lindrigare så man kan röra sig lite igen. Varit intensivt med 3 akutbesök. Men molandet hänger än i, frustrerande. Får hoppas det släpper, men vi får se. Är pga vänstra äggstocken vuxit fast mot livmodern med ärrvävnad efter senaste äggplocket, det enda de kunde hitta på gynakuten under tredje besöket. 

1cappuccino - Hur har det gått för dig?
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-24 15:25:11 följande:

EMMYLOU91: Samma, håller tummarna för att det går vägen nu. Men förstår verkigen det, vet in hur man kommer känna om man får till en Bebis, men skulle det gå nu så har vi ett ägg till i frysen så skulle tro att vi kommer ge de ett försök om några år. är 34 så känner med att man inte har hur mycket tid som helst.

MATHILDA88: Vad du får går igenom, du är sån kämpa som bara fortsätter. Hade ingen aning om att äggstocken kunde växa fast på livmordern. Är det vanligt? inget man fått info om.

Med mig är de ändå bra, Super pepp på mitt FET på tosdag, blev inget ET för mig så blir första gången jag får ruva så kul att komma så långt. Och både ägg och slemhinna ser kanon ut.

Tack så mycket för omtanken ❤️🙏❤️. Ja fy fan, känns som att inget funkar och man bara får men för livet istället här nu. Bara hoppas att det kommer vara värt det i slutändan 🙏. Det är såklart den stora motivationen ❤️ Lite orolig nu bara för vad som kan hända om man blir gravid med den fastväxta äggstocken. Eller varje kommande ägglossning på vänster sida. Idag gjorde det riktigt ont i samband med den beräknade ägglossningen på den sidan (akuten sett på VUL att det var en ledande blåsa på den sidan). Molandet lugnat ner sig till milt efteråt 🙏. Hoppas slippa leva med etta bara.
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-25 07:51:13 följande:
    Förstår att du är orolig, har du prata med din klinik om det? Dom borde ju kunna ge några lugnande ord om det är så. Och tänker även resten av ditt liv, kan ju inte ha sjukt smärta varannan månad livet ut? Vet du om de går att återgärda? Tänker på dig och all skit du behöver gå igenom. Hoppas verkligen att när det är din tur och bebis kommer så blir kampen värd det och sätter spår i bebis lyckan. ❤️

Stort tack fina du ❤️🙏❤️🙏! 
    Nej inte pratat med dom än, tänkte ringa igår morse men glömde innan jag skulle somna, provar igen idag och hoppas de hinner ringa innan jag somnar mellan nattpassen igen. Även sekreterarna angående kuratortid. Nej precis, är rädd för just det med, vill verkligen inte behöva ha det så varannan månad. Vi får se hur det utvecklas. Det går att operera och särskilja, men risken är stor för nya sammanväxningar - antingen igen med samma eller nya runt omkring. Ska se vad de säger. Ena stunden är jag rädd att det hela ska skjuta på behandlingen, nästa att behandlingen blir av ont smärtan skapar samma resultat som i maj med riktigt dåliga stressade ägg. Måste höra hur lång tid man måste vänta efter en operation innan man för göra nytt försök.. 

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-29 07:29:35 följande:

Under min stimulering tog jag Gonal-f 300 och Menopur 150 samtidigt. Varit med här och i andra trådar och verkar vara väldigt ensam om att ta båda två samtidigt och höga doser. Så Gonal-f kanske max 300 men ihop blir det 450. 
    Jag fick en lätt över stimulering men äggen vi fick ut var tydligen jätte fina. 6 ägg ut,5 befruktade alla blev till blastocyster men bara två till frysen, men de var 4AA, det jag ruvar på sen 4 dagar nu och ett 5BA som bor kvar i frysen. 
    Min läkar bad mig äta q10, som jag redan åt sen ett tag tillbaka och Natalben (gravid). Nu under ruvningen ska jag bara äta Natalben. 

Har på andra håll läst flertalet med lågt AMH som haft samma dosering eller högre som du och med båda sorterna, så verkar vara ett vanligt tillvägagångssätt vid den problematiken 😊. Med få ägg kvar blir känsligheten sämre och högre doser krävs för att få ut ngt. Så underbara resultat! Stort grattis till frysen och lycka till med ruvandet! ❤️

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-29 08:19:55 följande:
    Okej, det är just det, jag har inte lågt AMH. Jag har 1,9 så inte super högt men inte lågt. 
    Men oj! Jag har 1,96 😅. Första rundan fick jag ut 17 ägg på Gonal-F 150-175, andra rundan ut 15 ägg Menopur 187,5-200. Med överstimulering efter första gången och liten risk för andra gången men gick bra. Låter plötsligt märkligt med så höga doser ja! Mina ägg blev dessutom väldigt stressade första omgången, granulerade som de kallade dom, vilket gjorde dom till att bli i dåligt skick.
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-29 12:27:32 följande:
    Ah men precis, kännts som de har varit helt annorlunda för mig mot många andra. Min läkare har sagt att dom måste anpassa för jag är rödhårig och reagerar annorlunda på mycket läkemedel. Så gissar att detta är en av dom sakerna som anpassats, tyvärr samma som gör mig imun mot morfin vilket upptäcktes under äggplock.
    Men ja hur de än är så har jag fått bra resultat än så länge på första IVF omgången. 

Jag åt med 100 av q10 sen innan en månad innan stumleringen, men fick rekomdation att äta 300 så gjorde det från och med två dagar innan stimulering. Även min sambo blev uppmand att äta 100. Så det har han gjort, han blev rekommenderar d-vitamin och omega 3 med.

Och skulle det gå vägen nu vid första insättningen så måste jag säga att rent praktiskt har gått väldigt bra.
    Va spännande att rödhårighet kan ge sådana effekter!
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023