![Mathilda88](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Kom på en förbättring till denna gången jämfört med andra - alla embryon levde fortfarande på dag 3.Quincey skrev 2024-02-10 14:29:25 följande:Har du förresten uppfattat att du haft någon skillnad i celldelning efter att ha tagit melatonin? Jag gick från nästan uteslutande 6 celler på dag 3 till 8-12 celler sedan jag började med melatonin.
-
LMSM skrev 2024-02-10 16:57:18 följande:Gud va intressant med melatoninet?
när har du börjat och hur mycket har du tagit?
har du sett att de fortsatt utveckla sig längre också När tidigare ?Jag började i samband med stimuleringsstarten. Har läst andra tagit 3 mg, men körde på 5 mg då jag såg att det fanns på apoteken. En tablett till natten. Först gången jag provat detta denna rundan! Har inte fått slutgiltigt besked ännu om mina övriga embryon vilket överraskar mig, väntade ett mail igår på dag 5 men tyst hittills. Hoppas få besked idag.
Hittills har jag iallafall sett minskad grad av fragmentering, fler celler i embryona jämfört med tidigare äggplock och inga embryo som slutat utvecklas innan dag 3 (iallafall om man ska tro vad de sa muntligt i torsdags). Tidigare gånger har jag alltid haft ngt bortfall på ex dag 1 eller 2.
-
LMSM skrev 2024-02-10 17:14:24 följande:
Hej!
hoppss verkligen att ngt av äggen vill fortsätts dela sig ocjh fästa.
hörde att du pratade om Olga. De har ju en klinik på Cypern också. Dock vet jag att inte alla får köpa garantipaketet.
jag känner så här att jag tånker försöka med egna tills det itne går mer och sen går det bli donator. tånker att det ju kan gå med Egna tills man inte får ut fler. Kör man med donator så förlorar man kanske två år av egna försök och med donator är det ju inte försent på många år
Tack ❤️
Ja det stämmer, överväger definitivt Cypern, men där är ju också dyrare.. Nej inte alla får garantipaket, men i vårt fall skulle isåfall en sådan mest troligt bestå av först egna försök och sen donatorförsök. Då jag inte vill köra donator via dom så lär vi inte godkännas för garantipaket.
Nej men precis, jag är helt med på hur du tänker och det är mkt det som också snurrar i mitt huvud.. Om vi tar donator nu, är det verkligen säkert att inget bra finns kvar hos mig? Tänk om det kommer på nästa försök? Lämnar jag mina ägg för tidigt? Enda chansen är nu, det kommer inte vara aktuellt efter en graviditet. Hur mkt tid är jag beredd att lägga? Vill samtidigt inte hålla på för länge då vi redan har flera unga barn i släkten och vill gärna ha en i närheten i ålder till dom.. Det gör donator lockande utöver all fysisk smärta det är med stimulering, äggplock och återhämtning. Men man vill ju samtidigt så gärna ha sitt genetiska barn såklart..
-
LMSM skrev 2024-02-11 15:14:22 följande:
Jag förstår det är kanske så de tänker då att det blir med donatorägg man har garanti in the end.
ja alltså allt handlar ju om
hur mycket man orkar jur många försöker man orkar göra
hur många försök man har råd med
hur bråttom man har med att få barn.
allt är såkalrt unikt för oss alla. Men tror inte det är
kört för ngn av oss med egna ägg ännu!
fick reda på i veckan att man kan få bidrag till ivf av min partners jobb med upp till 15k GBP vart 6e år.
det innebär att vi antagligen kommer göra minst 6 försök till (totalt 10 med de fyra jag gjort då) med egna innan vi ger oss. Kommer vara kämpigt hehe
Ja, på så vis ändå kunna landa med ett barn i famnen och fullfölja målet.
Så sant, det är väldigt avgörande punkter på hur resan utvecklar sig utifrån ens egna omständigheter.
❤️
Oj va schysst!! 15 000 eller 150 000 menar du? Så fantastiskt att kunna få sådana bidrag!! Får ta och byta jobb haha! Betryggande att veta att man ekonomiskt kan få fortsätta kämpa! ❤️❤️ -
Quincey skrev 2024-02-11 15:51:59 följande:Mathilda88 skrev 2024-02-11 09:04:28 följande:Kom på en förbättring till denna gången jämfört med andra - alla embryon levde fortfarande på dag 3.
Fantastiskt ju! Vet du vad den lägre fragmenteringsgraden kan bero på? Långa protokollet kanske?
Ok intressant, då föreslår Olga ändå ett annat tillvägagångssätt. Hittills har mina fyra omgångar varit rätt lika så undrar hur mycket annorlunda det kan utveckla sig då..
Ja visst gör det, ett tydligt steg framåt! Önskar jag hade känt till det om melatonin tidigare men som med så mycket annat behöver man läsa på själv och sen avgöra om man vågar börja.
Jobbigt att smärtan sitter kvar, men starkt att du ändå klarar av att jobba med ett så fysiskt jobb dessutom.
Wow riktigt bra att de alla levde på dag 3! Har du i dina embryoprotokoll info från varje dag 1-6? För de omgångarna som jag hade plock på fredagar så saknar jag info från dag 2.
Nej ingen aning faktiskt! Kanske för att vi körde med Fostimon, annan dosering, bara denna satsen eller om Melatoninen haft positiv effekt. Kanske långa protokollet haft positiv effekt, men förra gången hade vi två fria, men övriga hade grad 3 till hela 5! Så får inte till ngn röd tråd med långa protokollet till det heller. Däremot har jag mkt bättre mognadsgrad med långt än kort.
Ja också mkt nöjd med att alla klarat sig dit! Yes jag har embryoprotokoll för alla dagar, Sellmer vågar jag inte svara på än så jag inte sett protokollet därifrån men utgår frånsagt det också är komplett då de har helgöppet. Hade blivit upprörd om det saknats dokumentation på dagar!
-
Vi har fått en BLASTOCYST till frysen!!! 😭❤️🙏😭❤️🙏 Fattar inte riktigt vad som har hänt!! Med sambons sperma den också dessutom! Alltså är så lycklig!!!
-
Nej precis, jättehäftigt!Quincey skrev 2024-02-11 19:26:56 följande:Underbart och tänk att det inte ens var embryot som var topp 2 för de två satte de in på dag 3! Bra förutsättningar denna omgång och fantastiskt att alla va sambons 🥳 Kanske gjorde även TESA en skillnad!
Ja så lycklig att det var sambons som blev så bra!
-
Tack!! ❤️😍 Ja blev en helt annan känsla nu med ruvandet när man har den vetskapen ❤️Melsson skrev 2024-02-11 20:46:05 följande:
Inne och följer er på avstånd! Stort grattis till blastosen Mathilda ❤️❤️❤️ Wow wow nu får du ruva i godan ro med vetskapen att det finns en JÄTTESTARK liten rackare i frysen!!!!!!
-
Tack!!!LMSM skrev 2024-02-12 09:44:35 följande:
Jag ryser!!!
SÅ OTROLIGT GLAD FÖR DIN SKULL!
grattis!😭😭❤️
jag vet att man inte är i mål men gud vilken känsla ändå!
vad är egentligen skillnaden denna gång mot tidigare? Melatonin? Att du jobbat färre nätter? kan såkalrt vara slumpen men ändå. så kul och du ger mig hopp och kraft att fortsätta!
Ja jag och mamma brast i gråt av lycka när vi läste mailet! Gåshud
Sambon var på jobbet men var ju lika lycklig
Nä precis, man är inte i mål på ngt sätt, men det inger ju ett helt nytt hopp om framtiden! Äggdonation hoppade ett steg bort igen liksom
Melatonin 5mg och Fostimon skulle jag säga var stora skillnaden. Nej sant, har bara jobbat 6 nätter hela januari, så kommande lön i februari blir väldigt skral.. Men sånt blir det ibland som hyris. Ja kan vara slump också, men man brukar inte peaka under vintern utan sommar/början av hösten med mer sol?Wow, det gör ju all skillnad i världen! Japp minst 3 försök tillLMSM skrev 2024-02-12 09:53:02 följande:Det blir ca 197 000 kr men sen skattas ju minst 50 bort men blir ju i alla fall tre försök till då så det är väldigt skönt att veta i alla fall, jag hoppas dock att det går lika bra för mig som drt gjort för dig den här gången. så kul!
dåg att du tog fostimon. Ska kanske fråga om det sjätte gången om det nu inte blir bättre den här femte gången.
hade du högre eller lägre dos än tidigare?Vilket fantastiskt jobb! Barn med vabb ligger ju annars inte på arbetsgivarnas pluskonto. Ja hoppas också att det går bra för er nu och inte behöver flera försök till utan går denna gången
Ja jag fick Fostimon denna gången (ej färdig penna utan man blandar själv).
Blev högre dos än innan - tidigare haft som mest 200 några dagar med Menopur på kort protokoll, 150 med långt. Nu fick jag på långt protokoll Fostimon 150 och Menopur 75. Så totalt 225.
Heja dig! -
Stort grattis!!!Emmylou91 skrev 2024-02-23 08:38:17 följande:
Hej! Jag skrev här för ett tag sen, några kanske minns mig?
ville bara meddela att jag äntligen fått plus på stickan efter min 3e insättning (FET). har haft noll symptom och var seriöst 10000 säker att ja absolut inte var gravid. Ni vet sånna man läser om och blir irriterad på. min kille tog testet och doppa ner i kisset jag lämnade badrummet och frågade inte ens svaret eftersom jag visste att de skulle bli negativt sen var det helt jävla tvärtom. Är i total chock. Hade redan ställt in mig på hur vi går vidare ska vi köra fler IVF eller letrozol etc.
jag vet att sånna här inlägg både känns bra och dåligt för man tänker bara att det aldrig blir en själv. Jag kände så senast igår. Men de flesta lyckas tillslut äcen om vägen dit suger och känns OÄNDLIG. Vi har hållit på i 1,5 år (långt för mig) för vissa inte alls är långt. nu hoppas vi embryot stannar kvar.
-
Har skaffat boken It Starts With The Egg och läst igenom kapitlen om ex äggkvalité-höjande tillskott. Rekommenderar varmt!! Finns enbart på engelska, men den är på väldigt enkel engelskaMrsXy skrev 2024-03-01 15:05:10 följande:
Hej !
Jag tänkte bara fråga ni som är inne i IVF-svängen...
Är det några som har fått någon typ av rekommendation med tex vitaminer eller annat för förbättrad äggkvalitet och så?
Även spermiekvalitet?
När man läser på själv står ju bla att tex D- och e-vitamin ska vara bra..
Finns många fler sorters tillskott, men man får kika igenom och hitta det som kan passa utifrån ens egna situation. Är en författare som sammanställt vetenskapliga undersökningars resultat kring ämnet.
-
Ja hennes föreläsningar gick jag igenom för drygt 1-2 år sedan. Hon är jättebra! Tycker väl kanske istället att de kompletterar varandra snarare än sammanfattar ❤️.1cappuccino skrev 2024-07-27 23:35:04 följande:Hej! Det finns en svensk föreläsning som sammanfattar huvudbudskapen i boken. Den heter "Trimester 0" och är inspelad av Jenny Koos, influenser och författare i fertilitetsförståelse, smeknamn Vulverine på sociala medier. Se linktr.ee/Vulverine för att hitta info om henne och hennes föreläsningar.