• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Björkenli skrev 2023-12-14 22:39:19 följande:

Mathilda88: jag har ingen koll på hur stor chansen att det är positivt i förtid.  Håller alla tummarn. När är din egentliga testdag?
    Jag är på dag 11 efter att ägget blev fertiliserat,  och de sa att jag skulle testa dag 17 efter att det blev fertiliserat... Det blir på onsdag. 

Funderar på att börja testa för att det inte ska känns som en lika stor chock nästa vecka...

Drömde att jag var på nytt äggplock inatt.  Tror att jag mentalt börjar förbereda mig på nästa veva i januari..

Kanske ger de andra mediciner så att jag kan få fler ägg.. Och det kan ju variera månad till månad så det finns ju alltid hopp att det kan bli fler. 

Nej och jag har än mer hopp nu igen om att det fortfarande kan bli positivt till på söndag 🙏❤️. Hade det inte varit för jobbet och cytostatikan så skulle jag inte ha testat tidigt - just för att slippa denna onödiga oro och bara fortsätta njuta av ruvardagarna som PUPO ❤️❤️. Har hittat tillbaka in i den bubblan och blir inget nytt test förrän tidigast söndag morgon. Hade jag inte jobbat söndag natt så hade jag övervägt att vänta till måndag morgon 😅. Söndag är också dag 17 för oss. 😊 
    Lät inte som ngn rolig dröm. Ja finns flera sorters mediciner och som du säger - varje månad är olika. Men nu ska vi först hålla tummarna för att det går bra för dig och det lilla stannar! ❤️
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-12-15 10:59:30 följande:

grattis till era plus!!

lite uppdatering- äntligen fått svar på varför ja inte blir gravid så lätt, mina ägg växer inte till sig som dom ska. var på UL idag på dag 11 i cykeln och inte ett enda ägg har vuxit. Så skönt att få svart på vitt samtidigt som jag typ själv känt at detta var problemet i över ett år. Så sjukt att man själv måste fråga om UL och ta reda på detta. Ska få letrozol och ägglossningspruta. Sedan har jag 3 embryon i frysen också. Så just nu känns det ändå jävligt skönt.

hoppas ni alla får en bra jul.

Va fascinerande! Va bra du fick igenom UL! Håller tummarna för bra resultat 🙏❤️!
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-16 00:15:32 följande:

Mathilda88 

Din inställning är fantastiskt!!
    Beundrar den verkligen. 

Hos mig är det bara som ett mörkt moln över allting, något jag inte brukar känna. Helt övertygad om att det är progesteronet.. ja om det nu inte är någon hormoneffekt av att vara gravid, men tror mer på progesteronet.

Tack så mycket 🙏 ❤️. Efter två jävliga käftsmällar där allt dog och ingen återföring så är detta himmelriket att ens ha nått till ruvardagarna 🙏 Det finns lite hopp trots allt för oss med ❤️. Kämpigt stackare med de mörka tankarna hela tiden som tynger ❤️!
  • Mathilda88
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå.
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-17 11:41:21 följande:
    Jag har tänkt på dig sen igår? ❤️
    hoppades så  hårt för din skull. 
    Blir så ledsen för din skull 😔
    ❤️
    Nomen123 skrev 2023-12-17 11:42:05 följande:
    Testade du med testet från kliniken? ❤️

RMC Malmö lämnar inte ut tester. Man får köpa själv.
  • Mathilda88
    Sola0023 skrev 2023-12-18 18:44:37 följande:

Är jag galen eller är det ett streck där? Gjorde insättning av 5 dagars i måndags, testdag är egentligen julafton men kunde ej hålla mig! Min första omgång Ivf.

Stort grattis!! Tydligt streck ju! ❤️
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-12-17 13:08:07 följande:

Mathilda88.
    Vet inte vad jag ska säga, vill ju tro att de kommer bli positivt, vet inte om de kan bli det efter testdag. Fan trodde verkligen de var din tur nu! Skickar massa kärlek ❤️❤️❤️

❤️❤️ Nej precis, den tanken hänger med mig också.. Hört om en som fick negativt på testdag med positivt på blodprovet. Men det var dock med äggdonation och då kan det tydligen bli lite annorlunda ibland? Så har faktiskt inte vågat släppa progesteronet än.. Tänkte ta ett nytt test snart och sen sluta efter det.. Man är så löjlig ibland. Tack fina du ❤️❤️
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-17 13:22:51 följande:

Mathilda88 

💔

Verkligen ledsen för din skull!!
    Hoppades verkligen!!

Som du sa, ni har kommit längre nu än någonsin innan.  Kanske hela vägen nästa gång💕

Du har iaf tiden att fortsätta försöka. Borde ju gå förr eller senare!

Tack så mkt ❤️❤️ Håller tummarna för dig imorgon! Och att det löser sig med pengarna. Prata annars med kliniken om de har ngn knuten till sig för lån, alternativt prata med Humana finans som brukar jobba med svenska IVF-kliniker som det inte löser sig. Lycka till!
  • Mathilda88

Sola: Stort grattis!! ❤️

Quincey: Bra fråga om det funkar under ruvardagar. Kanske svårare vid ET när det blivit mkt hormoner innan men känns som att FET borde kunna funka?

Awesomeginger: Va intressant med pulsen!

Björkenli: Beklagar ❤️ Men härligt med att du känner nytt hopp! ❤️🙏

• Mathilda88
    LMSM skrev 2023-12-21 10:46:40 följande:

jag tänker på dig Mathilda vet hur tufft det är. tillslut kommer man  tillbaka igen och börjar känner sig hoppfull. 

jag har börjat spraya nu på morgonen inför min fjärde ivf. 🙏

Tack så hemskt mycket 🙏❤️🙏❤️ 
    Känner hopp igen, landat och laddat om någon dag före julafton ❤️. Men nu ångest över att lyckas välja rätt klinik. Ska vi satsa redan nu på utländsk klinik med allt extra arbete, kostnad och pendling, eller ge en svensk privat klinik chansen? Carl von Linné står såklart med på listan och inväntar återkoppling från dom än. 

Pratat med två danska kliniker hittills och båda har direkt trott manlig faktor med tanke på sambons historik! Så de vill börja med karyotypning på honom, på mig med när vi ändå är i farten. (känns betryggande, minska mängden frågetecken så långt det går).

De rekommenderar om vi själva kan ta det i Sverige, men jag vet inte hur jag ska få någon till att skriva remissen.. Någon med erfarenhet av det? Kanske kan be RMC om det men tror de kommer till att neka då de släpper oss nu efter tredje försöket. Tycker de nekar till det mesta 😅.. 

Jisses, hur vet man att man väljer rätt klinik? Tycker det är svårt att få svar från någon alla kring fragmenterade embryon. Särskilt svenska klinikerna säger ingenting utan att man betalar för en läkarkonsultation. I Danmark erbjuds ofta en gratis första konsultation. 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023