• Tyra myra

Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

Vad tror ni?

Är koran-brännarna  nöjda med utvecklingen? 

Var det så här de ville att utvecklingen skulle gå?

Om inte, vad hade de för syfte när de brände?

• Svar på tråden Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?
  • Tyra myra
    EnAnonumius skrev 2023-08-03 17:11:33 följande:
    Bad jag om "välformulerade meningar"?
    Jag skrev att det var dumt att uttala sig så tvärsäkert" som du gör.
    Jag bad inte om välformulerade mening. 
    Tyra myra skrev 2023-08-03 14:03:24 följande:
    Om det handlar om den svenska grammatiken så tror jag att Sverige hindras(verb) (presens) att bli medlem av NATO är just vad som har skett och fortfarande sker.

Nej handlar inte om någon grammatik heller.
    Läsa vad jag faktiskt skriver. Nämnde jag ens om någon "grammatik"?  Jag kan inte hitta det trots att jag dubbelkollar.
    Har jag hävdat att det är provocerande? 

Du behöver inte svara på frågan, jag kan göra det åt dig.

Nej, är svaret på den frågan.

Men du kan svara på denna frågan.

Anser du att om man ifrågasätter innehåll i någon annans text, och rent av tycker en formulering är dum, så gör man det för att det är provocerande?
    Tyra myra skrev 2023-08-03 14:03:24 följande:
    Har inte påstått att vi aldrig kommer in i NATO
    Och då är det ju bra att jag aldrig påstod det heller att du skulle ha skrivit att "vi aldrig kommer in i NATO".Bara för att detta med NATO är på tapeten för tillfället så betyder det inte att vårdkrisen är "glömd" och inte diskuteras.. Det diskuteras om det fortfarande. Fast inte lika tydligt nu i samband med NATO då vi är med stor sannolikhet på väg in nu.

PHUUU... 

Ja. du har nog rätt. Jag ska nog inte lägga ut mina tankar på FL.  FL är så seriöst att varje nyans måste nagelfaras. 

Om nu några fler än du ska ha blivit provocerade så ber jag allra ödmjukast om ursäkt. 

Grammatiken har sin plats när jag försöker förklara skillnaden mellan "Att hindras" och "Att ha hindrat"

Hoppas att du med all din kompetens kan ta min plats här i tråden. 

Vi kanske tillslut kan få några svar på om de som står bakom de provocerande bränningarna tycker att det är värt att fortsätta eller om de inser att de inte uppnådde sitt syfte
  • pyssel
    Tyra myra skrev 2023-08-03 12:44:17 följande:
    Kan du förklara hur 10 % av befolkningen kan vara ett enormt hot mot de 90% som står för demokrati och yttrandefrihet?
    Våldskapitalet hos tillräckligt många, samt understödjandet av sådant våld från flera utanför Sveriges gränser.
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 17:36:36 följande:
    PHUUU... 

Ja. du har nog rätt. Jag ska nog inte lägga ut mina tankar på FL.  FL är så seriöst att varje nyans måste nagelfaras. 

Jisses vilket martyrargument kryddad med stark överdrivning.

Men klart tål man inte att få sina "tankar" ifrågasatt, då detta är ett diskussionsforum, trots allt. Så kanske du skall blogga istället.
    Om nu några fler än du ska ha blivit provocerade så ber jag allra ödmjukast om ursäkt. 

Här far du med en direkt osanning.

Du vill till varje pris att det måste handla om att det är "provocerande", eller?

Du svarade inte på min fråga?

Anser du att om man ifrågasätter innehåll i någon annans text, och rent av tycker en formulering är dum, så gör man det för att det är provocerande?

Eller är det bara andra som skall svara på dina frågor medan du skall slippa och svara på frågor som ställs i denna tråd?
    Grammatiken har sin plats när jag försöker förklara skillnaden mellan "Att hindras" och "Att ha hindrat"
    Hade gått att förklara utan "grammatik lektion".

Men nu skrev du ju mer än så "om det är grammatiken det handlar om".  Du valde att spekulerar om varför.
    Vi kanske tillslut kan få några svar på om de som står bakom de provocerande bränningarna tycker att det är värt att fortsätta eller om de inser att de inte uppnådde sitt syfte

Och under tiden så kan vi hoppas att du kan  lära dig att man kan ifrågasätta något, utan att det har något med det som skrivs  skulle varit provocerande..

Får man ju hoppas.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tyra myra
    EnAnonumius skrev 2023-08-03 19:29:56 följande:

Jisses vilket martyrargument kryddad med stark överdrivning.

Men klart tål man inte att få sina "tankar" ifrågasatt, då detta är ett diskussionsforum, trots allt. Så kanske du skall blogga istället.

Här far du med en direkt osanning.

Du vill till varje pris att det måste handla om att det är "provocerande", eller?

Du svarade inte på min fråga?

Eller är det bara andra som skall svara på dina frågor medan du skall slippa och svara på frågor som ställs i denna tråd?Hade gått att förklara utan "grammatik lektion".

Men nu skrev du ju mer än så "om det är grammatiken det handlar om".  Du valde att spekulerar om varför.

Och under tiden så kan vi hoppas att du kan  lära dig att man kan ifrågasätta något, utan att det har något med det som skrivs  skulle varit provocerande..

Får man ju hoppas.
    Ja du förstår inte ironi det var ju synd för då kanske du skulle ha upptäckt var överdrifterna ligger. 

Det framgår med all önskvärd tydlighet att du blir provocerad av att jag har mage att påstå att Turkiet försenar Sveriges inträde i NATO. När till och med NATO chefen Stoltenberg medger att så är fallet,  Var i ligger provokationen ? 

Utan egna tankar är det svårt, nästan omöjligt att föra en diskussion men tydligen har du inga problem med detta. Liknar mera en papegojas upprepningar av intetsägande meningar och ger absolut ingenting.

Du blir provocerad och kräver mig på fakta.  Självklart har jag inga fler fakta än de flesta andra som följer utvecklingen. Var och en bildar sig sina egna uppfattningar om vad som händer och sker, tänker och funderar över hur det hänger ihop. Är det detta du blir så upprörd över? 

Som avslutning påpekar du att man kan ifrågasätta utan att provocera. 
    Visst är det så men hur skulle jag kunna veta att du blir provocerad av att jag skriver att Erdogan satt sig på tvären vid vår NATO ansökan. Han har ju själv sagt att ha gjort/gör  det. 
  • Bis mis
    Tyra myra skrev 2023-08-01 19:08:22 följande:
    Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

Vad tror ni?

Är koran-brännarna  nöjda med utvecklingen? 

Var det så här de ville att utvecklingen skulle gå?

Om inte, vad hade de för syfte när de brände?

Det tror jag att dom är, nöjda över förväntan. Absolut ville man få stort genomslag, varför annars göra det?

Det kan finnas olika syften. Dansken har sitt syfte, andra kan ju även vara utskickade av t ex Ryssland som inte vill att Sverige blir medlem i Nato. Det kan ju vara så att Ukraina är bara början på vad Putin vill göra. Bara en tanke.
  • Tyra myra
    Bis mis skrev 2023-08-03 20:55:17 följande:
    Det tror jag att dom är, nöjda över förväntan. Absolut ville man få stort genomslag, varför annars göra det?

Det kan finnas olika syften. Dansken har sitt syfte, andra kan ju även vara utskickade av t ex Ryssland som inte vill att Sverige blir medlem i Nato. Det kan ju vara så att Ukraina är bara början på vad Putin vill göra. Bara en tanke.
    Ja, vem vet?

Men tror du att de blev förvånade över hur vi i de flesta läger fördömt dessa provokationer?
  • Drottningen1970
    Liberté skrev 2023-08-03 12:58:39 följande:

Hela diskussionen är bisarrt utformad. Vi är i ett sekulärt land där det inom religionsfrihet ingår rätten att slippa religion och dess påfund. 

Och nej det är ingen hets mot folkgrupp precis som att bränna en lagbok inte är det mot jurister eller skära sönder en fotboll är det mot supportrar. 

Man kan inte vika en tum när det kommer till religiös fanatism då de kommer ta en hand för att sedan ta en arm och konstant flytta fram positionerna för sitt inflytande i samhället. 

Håller helt med.
    oerhört farligt.
  • EnAnonumius
    Tyra myra skrev 2023-08-03 20:22:18 följande:
    Ja du förstår inte ironi det var ju synd för då kanske du skulle ha upptäckt var överdrifterna ligger. 
    Bara för att jag inte såg ironin i din text är inte samma sak som att man inte skulle förstå ironi.

Men jag förväntar mig inte att du skall förstår detta heller.
    Det framgår med all önskvärd tydlighet att du blir provocerad av att jag har mage att påstå att Turkiet försenar Sveriges inträde i NATO. När till och med NATO chefen Stoltenberg medger att så är fallet,  Var i ligger provokationen ? 
    Du gillar att ljuga va?

Det spelar ingen roll hur mycket du upprepar det kommer aldrig att bli en sanning.
    Utan egna tankar är det svårt, nästan omöjligt att föra en diskussion men tydligen har du inga problem med detta. Liknar mera en papegojas upprepningar av intetsägande meningar och ger absolut ingenting.
    Så du kan bara diskutera på ett visst sätt?
    Du blir provocerad och kräver mig på fakta.  Självklart har jag inga fler fakta än de flesta andra som följer utvecklingen. Var och en bildar sig sina egna uppfattningar om vad som händer och sker, tänker och funderar över hur det hänger ihop. Är det detta du blir så upprörd över? 
    Upprepad lögn kommer aldrig att bli sanning bara för att lögnen upprepas.
    Som avslutning påpekar du att man kan ifrågasätta utan att provocera. 
    Visst är det så men hur skulle jag kunna veta att du blir provocerad av att jag skriver att Erdogan satt sig på tvären vid vår NATO ansökan. Han har ju själv sagt att ha gjort/gör  det. 
    "Som avslutning påpekar du att man kan ifrågasätta utan att provocera. "

Nej så påstod jag inte.  Vad får du det ifrån?

Jag skrev så här:

"Och under tiden så kan vi hoppas att du kan  lära dig att man kan ifrågasätta något, utan att det har något med det som skrivs  skulle varit provocerande.. "
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Bis mis
    Tyra myra skrev 2023-08-03 21:03:21 följande:
    Ja, vem vet?

Men tror du att de blev förvånade över hur vi i de flesta läger fördömt dessa provokationer?
    Vet inte om koranbränningarna har fördömts av dom flesta alls? Som någon skrev så är det mkt annat som skulle ryka om vi ändrade vår lagstiftning. 
  • Tyra myra
    Bis mis skrev 2023-08-03 22:50:16 följande:
    Vet inte om koranbränningarna har fördömts av dom flesta alls? Som någon skrev så är det mkt annat som skulle ryka om vi ändrade vår lagstiftning. 
    Jag tror inte alls att det är så många som vill ha någon lagändring. De flesta tycker nog tvärtom att vi ska stå upp för vårt samhälle och våra lagar.

De flesta är nog inne på att se över tillämpningen. Vi måste helt enkelt bli bättre på att hantera provokationer, 
Svar på tråden Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?