Inlägg från: Bis mis |Visa alla inlägg
  • Bis mis

Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

Tyra myra skrev 2023-08-01 19:08:22 följande:
    Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

Vad tror ni?

Är koran-brännarna  nöjda med utvecklingen? 

Var det så här de ville att utvecklingen skulle gå?

Om inte, vad hade de för syfte när de brände?

Det tror jag att dom är, nöjda över förväntan. Absolut ville man få stort genomslag, varför annars göra det?

Det kan finnas olika syften. Dansken har sitt syfte, andra kan ju även vara utskickade av t ex Ryssland som inte vill att Sverige blir medlem i Nato. Det kan ju vara så att Ukraina är bara början på vad Putin vill göra. Bara en tanke.
  • Bis mis
    Tyra myra skrev 2023-08-03 21:03:21 följande:
    Ja, vem vet?

Men tror du att de blev förvånade över hur vi i de flesta läger fördömt dessa provokationer?
    Vet inte om koranbränningarna har fördömts av dom flesta alls? Som någon skrev så är det mkt annat som skulle ryka om vi ändrade vår lagstiftning. 
  • Bis mis
    Tyra myra skrev 2023-08-04 00:42:25 följande:
    Jag tror inte alls att det är så många som vill ha någon lagändring. De flesta tycker nog tvärtom att vi ska stå upp för vårt samhälle och våra lagar.

De flesta är nog inne på att se över tillämpningen. Vi måste helt enkelt bli bättre på att hantera provokationer, 
    Jag har inte följt nyheterna om koranbränningarna i detalj, bara det generella. Och Rasmus Paludans aktiviteter under några år i hans hemland Danmark. Men varför skulle vi ändra våra lagar på grund av religon? Vi har yttrandefrihet i Sverige, varför ska vi inte fortsätta ha det för att några sätter det i system att bränna en bok?

Hur ska man bli bättre på att hantera handlingar som håller sig inom vårt lagrum menar du?
Svar på tråden Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?