Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?
Vad tror ni?
Var det så här de ville att utvecklingen skulle gå?
Om inte, vad hade de för syfte när de brände?
Vad tror ni?
Var det så här de ville att utvecklingen skulle gå?
Om inte, vad hade de för syfte när de brände?
Det har ju varit flera personer som bränt koranen, med delvis olika syften. Dels de som bara verkar vilja hetsa mot muslimer, men även andra som bränt koranen för att protestera mot islam som religion eller vissa muslimska regimer.
Om de är nöjda med utvecklingen vet jag inte. Muslimhatarna kanske är det, men andra är nog snarare oroade.
Ja antagligen nu när de visar hur fanatiska de är för en sån patetisk sak. Elda upp tex. bibeln istället, lär inte hända så mycket
Ja antagligen nu när de visar hur fanatiska de är för en sån patetisk sak. Elda upp tex. bibeln istället, lär inte hända så mycket
Jag respekterar människors och deras tro hur löjliga de än är,,så länge ingen annan tar skada och, så länge de inte försöker få sin tro att infiltrera lagar och samhället och andra icketroende.Sin hobby får man sköta privat .Den ska ha absolut inget inflytande på samhället i övrigt. Däremot har jag noll respekt för religion och döda religiösa symboler. Jag kommer aldrig att acceptera att JAG måste vörda en bok, en byggnad eller nån stekpanna för att ANDRA tycker föremålet är heligt.
Vissa protester är fullständigt relevanta. Skulle man exempelvis inte tycka det var helt adekvat om män som blivit könsstympade som barn i religionens namn protesterade genom att bränna koran eller tora? Skulle dessa verkligen kunna fällas för brott Om vi ändrar lagen. För mig känns det absurt.
De vill kanske ha asylskäl, de är ju asylsökande de två senaste om inte minns fel. Det trista när man läser lite kommentarer, diskussioner på Insta, Youtube, så skriver mindre vetande människor. - Svenskar bränner koraner! På alla möjliga språk. Men det är ju utlänningar liksom.
Tror dessa enbart vill provocera, ingen djupare tanke bakom. Som t ex en rättfärdig protest mot religionen Islam, kvinnoförtryck i många muslimska länder el så. De bryr sig inte.
Sedan vill man ta upp en diskussion om religion kan man inte börja i den änden med religiöst indoktrinerade människor. Då tar det bara hus i helvete.
Man måste lyfta frågorna(om man nu har några) med moderna muslimer, börja i rätt ände. Sedan tycker jag gott att Imamer i Sverige borde informera vad som gäller i Sverige. Inte elda på situationen. Men vissa av de verkar vilja ha splittring. De "vill" bli kränkta. En anledning att bråka.
De vill kanske ha asylskäl, de är ju asylsökande de två senaste om inte minns fel. Det trista när man läser lite kommentarer, diskussioner på Insta, Youtube, så skriver mindre vetande människor. - Svenskar bränner koraner! På alla möjliga språk. Men det är ju utlänningar liksom.
Tror dessa enbart vill provocera, ingen djupare tanke bakom. Som t ex en rättfärdig protest mot religionen Islam, kvinnoförtryck i många muslimska länder el så. De bryr sig inte.
Sedan vill man ta upp en diskussion om religion kan man inte börja i den änden med religiöst indoktrinerade människor. Då tar det bara hus i helvete.
Man måste lyfta frågorna(om man nu har några) med moderna muslimer, börja i rätt ände. Sedan tycker jag gott att Imamer i Sverige borde informera vad som gäller i Sverige. Inte elda på situationen. Men vissa av de verkar vilja ha splittring. De "vill" bli kränkta. En anledning att bråka.