Inlägg från: jeanette02 |Visa alla inlägg
  • jeanette02

Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?

De vill kanske ha asylskäl, de är ju asylsökande de två senaste om inte minns fel. Det trista när man läser lite kommentarer, diskussioner på Insta, Youtube, så skriver mindre vetande människor. - Svenskar bränner koraner! På alla möjliga språk. Men det är ju utlänningar liksom. 
    Tror dessa enbart vill provocera, ingen djupare tanke bakom. Som t ex en rättfärdig protest mot religionen Islam, kvinnoförtryck i många muslimska länder el så. De bryr sig inte. 

Sedan vill man ta upp en diskussion om religion kan man inte börja i den änden med religiöst indoktrinerade människor. Då tar det bara hus i helvete.
    Man måste lyfta frågorna(om man nu har några) med moderna muslimer, börja i rätt ände. Sedan tycker jag gott att Imamer i Sverige borde informera vad som gäller i Sverige. Inte elda på situationen. Men vissa av de verkar vilja ha splittring. De "vill" bli kränkta. En anledning att bråka. 

• jeanette02
    Tyra myra skrev 2023-08-03 11:17:40 följande:
    Hur tror du att de reagerar på hoten om terror?  År de överraskade eller är det något de förväntade sig?
    Ja det kan man undra. Jag tror inte de bryr sig ett dugg faktiskt. Hotbilden måste ju ökat mot dem själva, det kanske de inte förstår ens. 
    Kanske inte heller förväntade sig nej. Inte att det skulle sprida sig så ut i världen denna gång tror jag inte de tänkte på eller bryr sig ens om. 

Islam måste få ifrågasättas varje dag, ja även andra religioner som försöker kontrollera människor, men finns nog bättre sätt. 
    Tänk vad resureser som går till detta från samhället istället för vettiga saker. Det är en skrämmande del av problemet. 
Svar på tråden Är koran-brännarna nöjda med utvecklingen?