AndreaBD skrev 2024-06-14 09:51:41 följande:
Du låter faktiskt avtrubbad. Man utvecklar inte "knäppa perversioner" i vuxen ålder. De uppstår i barndomen. Garanterat.
Realistisk kan du högst vara i en liten bubbla. Varför jag "drar in" homosexualitet"? Självklart för att det är precis samma sak, en sexuell läggning. Okej, det kan vara skillnad mellan t.ex. en bdsm-läggning (som man antagligen också födds med, eller kanske många präglas också i barndomen) och enskilda kinks. Enskilda kinks - jag har hört av flera män som gillar stövlar att de gillade när mamma hade stövlar. Andra har utvecklat kinks för t.ex. handbojor eller bondage när de lekt indianer som barn. Vill man förhindra det, så har man mycket man ska hålla barn bort ifrån. Och antagligen måste de ju ha något medfödd anlag, kanske ett gen som aktiveras - för att utveckla en kink av att mamma hade stövlar ibland. Låter troligt.
Du vet inte mycket om trauman eller psykiska störningar. Jag har en styvdotter och en vännina med Borderline. Nej, de utvecklar inte kinks och perversioner. De är upptagna av så många andra problem. Och sexuella trauman - där har jag tyvärr också drabbade bland närastående personer. De kan få allt möjligt, men det vanliga är ätstörningar, depressioner, PTSD. I akuta faser kan de bli asexuella eller promiskuösa. Men kinks har jag inte sett. Men om du hellre tror på dina egna fördomar - mycket av detta är så gamla, förlegade saker - så är det ingen idé att jag lägger allt för mycket tid på det.....
Nej, jag är inte det minsta avtrubbad. Det är därför jag reagerar med sunda äckelkänslor när perversa människor stoltserar med sina störda beteenden.
En avtrubbad människa rycker hellre på axlarna åt allt likt en livlös zombie.
Nej igen, det är inte samma sak. Man föds inte med viljan att vilja göra sjuka saker mot andra, såvida man inte är en psykopat då. Även sådana personer formas dock av sin omgivning och allt hänger inte på gener.
De flesta mammor har stövlar på sig ibland. Detta innebär inte att majoriteten utav män går igång på stövlar. Det du säger bevisar ingenting, bara för att några få män får konstiga klädfetisher som de fixerar vid i vuxen ålder.
De flesta människor är inte fixerade vid detaljer, det är ett avvikande beteende att ha fixeringar. Genen du pratar om kallas autism isåfall. De är kända för att snurra in sig på detaljer och inte klara att se helheter.
Vad skulle sexuella störningar annars bero på, om inte trauman? Några få nedsatta autister då med socialt, avvikande beteende. Representerar inte ett normalt synsätt på sex och sexualitet.
Struntprat från dig igen. Personlighetsstörningar som Borderline och ADHD är kända för kriterier om gränslöst och impulsivt beteende, så även när det kommer till sexuellt beteende.
Är man normal i sitt eget psyke så är man också klok nog att hålla sig från att dejta människor med sociala nedsättningar och psykiska sjukdomar. Särskilt såna som kommer med ett gränslöst sexuellt beteende. Otrogna, promiskuösa, sprider könssjukdomar och osunda porrskadade uppfattningar hur ett normalt sexliv ska se ut.