Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?

Anonym (BURN!) skrev 2023-08-21 17:20:20 följande:

Men om du någon gång kan sluta tänka SD... Du vet precis som vi andra att skillnaden mellan vissa tomtar inom SD och S är att sossar låter sina ministrar sitta kvar efter att ha bjudit in extremister eller gett uttryck för extremistiska åsikter.

https://www.gp.se/ledare/socialdemokraterna-har-ett-problem-med-islamistkramare-1.46626383

Vilken minister pratar du om?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

Anonym (BURN!) skrev 2023-08-21 17:20:20 följande:

Men om du någon gång kan sluta tänka SD... Du vet precis som vi andra att skillnaden mellan vissa tomtar inom SD och S är att sossar låter sina ministrar sitta kvar efter att ha bjudit in extremister eller gett uttryck för extremistiska åsikter.

https://www.gp.se/ledare/socialdemokraterna-har-ett-problem-med-islamistkramare-1.46626383

Vad din kommentar till att förra gången Moderaterna regerade i Sverige satt denna lirare i riksdagen för Moderaterna. Han hade tom. förtroende uppdrag i försvarsutskottet..

• KillBill
    Anonym (BURN!) skrev 2023-08-22 09:47:57 följande:
    Du vet mycket väl vem jag menar men att spela dum är ju en Typisk S-taktik
    Nej vet inte. Tror att du tagit fel.
  • KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2023-08-23 13:50:12 följande:
    Det mest vidriga är förstås, precis som din favoritmellanösternkännare Christer Sfeir så insiktsfullt säger:

"? De islamister och extremister som redan har snappat upp den här nyheten kommer att utnyttja hans initiala version, säger Christer Sfeir och fortsätter:

? Det är ju detta som de hela tiden hävdat, att muslimer är andra klassens medborgare i väst och att judarna har en ?gräddfil? i väst. Det är precis detta de vill utnyttja."
    https://www.tv4.se/artikel/4H3ZhQMxQiY2luAhz34ilM/skadan-aer-redan-skedd-islamister-kommer-utnyttja-hans-uttalande
    Plötsligt är Christer Sfeir inte någon som halalhippies vill citera.

Det var självklart olämpligt att en riksdagsman för regeringsunderlaget gick ut i media och bekräftade den självbild som islamister och extremister har.  Det tycker väl alla?

Det mest allvarliga är att den Liberala riksdagsmannen hävdade att Liberalerna ser mindre allvarligt på främlingsfientliga utspel som drabbar muslimer än på främlingsfientliga utspel som drabbar judar. 

Hur ser du på uppgifterna att sverigedemokraten som bränt ett antal koraner sannolikt ha kopplingar till regimerna i Irak/Iran och att syftet är att piska upp ett hat mot Sverige som nation (inte att kritisera koranen)?

• KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2023-08-23 14:55:20 följande:
    Jaså, tycker alla det? Inte ens du som är så kär i att leverera självklarheter ville ju ta den viktigaste vinkeln på gubbstruttens utsagor och "förklara" detta. Nä, du lurar ingen om var du står.

Nu är ju f.ö de två grupperna inte i samma utsatta position, det har vi redan gått igenom, så även om jag tycker att gubben borde hållit tand för tunga, anser jag förstås att C.S. har rätt i att spridningen av den falska bilden av muslimers stora utsatthet å ena sidan, judars gräddfil å den andra, underblåsts av detta och är det allvarliga. Så jag tycker alltså inte att din och just islamisters och många traditionella muslimers påhittade rasism är allvarlig, annat än i det mycket farliga hittepået.

Vad är det för märklig och dum fråga? Hur ser någon alls på sådant som att folk säljer statshemligheter, försnillar allmänna medel, etablerar MB i Sverige, slåss för IS eller Putin? Är det ens något att fråga annat än folk med mycket grumlig syn på en demokratisk stat om? Skitkonstigt. Som att fråga om någon "ser på" våldtäktsmän på något särskilt sätt för att man inte förespråkar fotboja på alla er män. Momikas bakomvarande aktörer förändrar givetvis inte min syn på yttrandefrihetens vara eller min ståndpunkt mot blasfemilagar. 

Först och främst låter det inte som du ser skillnaden mellan muslimer och islamister.

Hatbrott mot muslimer är bland de vanligaste hatbrotten i statistiken.  Menar du att dessa ofta skulle vara påhittade? Har du något belägg/källor för att det skulle förhålla sig på det viset? Kan du lämka?

I vårt grannland Norge kan polisen hindra en demonstration på polisiära grunder och i Finland är brännandet av heliga skrifter förbjudet.  Är det länder med en mycket grumlig syn på demokrati? Har Moderaterna en mycket grumlig syn på demokrati om de kommer fram till att den svenska ordningslagen bör vara utformad som den norska?

• KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2023-08-23 17:06:31 följande:

Nej, vanligaste anmälda hatbrottet är olika typer av brott med afrofobiska motiv. Du hittar väl själv på bla BRÅ. Med underblåsandet från islamistiskt maktfaktorhåll sedan flera år av att hävda att all islam- och kulturkritik är islamofobi, kommer givetvis antalet anmälningar av denna sort öka. Det är givetvis inte islamofobi att LVU:a brottsutsatta barn i en hederskontext eller för den delen, oros- eller polisanmäla. Intresserad av antisemitism som hävdar att du är, återstår iofs att vi ser det genuina intresset, men här lite mer stoff: Vanligaste gärningsmannen mot judar utsatta för hatbrott i Europa är en ung muslimsk man.

Nu skrev jag inte det du påstår. Jag skrev att hatbrott mot muslimer är bland de vanligaste hatbrotten i statistiken och det stämmer. Av de antireligösa hatbrotten är de antimuslimska vanligast förekommande.

• KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2023-08-24 13:23:15 följande:
    Ganska ointelligent fråga, även om man skyr allt vad Jomshof grejar med. Varför är du inte själv på klimattoppmöten? Tycker du verkligen Greta ska behöva vara där utan dig? Varför arbetsvägrar du inte på fredagar? Varför kör du inte sjöduglig flyktingbåt på Medelhavet själv, istället för att överlåta det åt människosmugglare? Varför tog inte du en brandsläckare och sprutade på Salwan?

Bra frågor.

Om jag hade krävt att Greta skulle demonstrera/arbetsvägra på fredar eller gå på klimattoppmöten så hade ditt resonemang varit logiskt. Det är det inte nu. 

Däremot förväntar jag mig att de som kräver att man ska flyga mindre också gör så eller om man kräver att folk ska sluta använda plastpåsar så måste man själv leva som man lär. 

SD Jomshov ansåg att om muslimer blev upprörda över koranbränningar så skulle man bränna 100 koraner till. Då är det en berättigad fråga varför inte Jomshof bränner koranerna sjäv. 

• KillBill
    Anonym (BURN!) skrev 2023-08-24 16:06:37 följande:
    Hatbrott mot muslimer, vanligaste hatbrottet?
    Källa tack! Det fanns ju en studie som vid närmare undersökning visade att ja, offren var muslimer men det var även förövarna. Araber mot afrikaner. 

Jag skriver att hatbrott mot muslimer är bland de vanligaste hatbrotten.

Det anmäls fler hatbrott mot muslimer än mot alla andra religiösa grupper tillsammans (till exempel judar och kristna).

Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?