• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Auditanne skrev 2023-10-01 01:06:20 följande:
    Nej, det är det inte. Du har startat en milslång tråd som du sitter och upprepar dig i dag som natt utan att komma nån vart. Både med namnet i trådstarten plus en jäkla massa alias. Samma tröttsamma blaj som tuggas gång efter en annan.

Jag lär nog bidra mer än vad du gör iallafall. Du tråkar ut folk och tar inte åt dig av andras hjälp heller så man kan ju undra varför du alltjämt fortsätter med ditt trams. Folk tröttnar på en papegoja. 
    Blir så jävla trött på det här. Idag har jag umgåtts med min familj hela dagen. Läs tråden från början så ser du att dina lögner inte stämmer angående alias.

Om du tror att du kan hata incels utan att bli utpekad för ditt beteende så kan du glömma det.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-10-01 01:11:49 följande:
    För att kvinnor förr i tiden var mer beroende av män och inte kunde ställa krav på samma sätt som idag. Som tur är. Fy fagulen för att behöva "nöja sig" med något halvdant som inte gör en lycklig för fem öre.

Må dessa vedervärdiga tider aldrig komma åter. Spyr bara av tanken på det Kräks
    Nej, för att folk tvingades att leva i monogama relationer. Man tog någon på samma nivå som sig själv. När du menar att det var hemskt mot kvinnorna måste det betyda att du tycker att kvinnor generellt står över män. Varför skulle annars kvinnor ha lidit av att gifta sig med män och inte tvärtom?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Ann) skrev 2023-10-03 12:30:30 följande:
    Har inte sett någon incel i denna tråd eller någon annan tråd som strävar efter en relation, i alla fall inte primärt. Det är sex sex sex och som du säger ska andra fixa det åt dem. Sedan finns det de övriga ensamma män som aldrig träffat någon eller har svår att träffa någon men som verkligen i första hand vill ha en relation och söker
    tips, råd samt tar till sig den feedback de får. Dessa män har min fulla medkänsla och jag ger gärna all cred till deras försök att ändra på sig för att bli attraktiva partners.
    För TS och övriga incels känner jag bara förakt.
    Du tycker alltså att det är rimligt att ha hur många fördomar som helst. Varför skulle jag inte sträva efter en relation utan bara efter sex? Har jag skrivit det någonstans? Nej. Korrigera dina falska påståenden.
  • Anonym (hej)
    Bis mis skrev 2023-10-03 10:17:12 följande:
    Kan inte tala för andra men det som får mig att reagera är när man skyller sina egna tillkortakommanden på andra. På hälften av jordens befolkning för att vara exakt. Jag förstår att det bör vara en fruktansvärd situation att inte få till det som majoriteten kan, där har jag inget problem. Utan det är oförmågan att ta eget ansvar som bara är för dum.
    Vem skyller sina egna tillkortakommanden på det ena könet? Jag skyller incel-problemet på uppkomsten av dejtingappar. Det har inget med det du beskrev att göra alls.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-10-03 06:17:52 följande:
    Hur vet du att det är kvinnorna som inte lyckas attrahera männen? Det är inte kvinnor som är incels i första hand.

Sen står det liksom inte skrivet i pannan på dem heller, vilka män som är bra eller dåliga. Tror du att kvinnor väljer män som inledningsvis behandlar dem som crap eller?
    Lyssnar man på er så låter det som att män bara kan göra fel och kvinnor aldrig kan göra fel.

När en kvinna är singel är det ett eget val, men när en man är singel är det för att han är otillräcklig och misogyn. Att kvinnor fick gifta sig med män förut var fruktansvärt, men att män fick gifta sig med kvinnor var inte alls ett problem. En kvinna duger alltid. En man måste alltid jobba på sig själv.

Försöker du ens behandla män och kvinnor lika oberoende av kön?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-10-03 12:22:17 följande:
    De kan ju även sträva efter att få ettförhållande.
    Men oavsett så verkar de inte intresserad av att själva försöka göra något åt sin situation utan verkar anse att staten och kvinnorna ska lösa problemen åt dem.
    Då blir det inte lätt att få till det,oavsett om man söker bara sex eller ett förhållande.
    Vad ska de göra åt sin situation?

Du skrev förut att det enda som du gjorde var att gå till en samtalsterapeut. Är det ditt enda råd? För det kommer inte att vara tillräckligt i sammanhanget.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-01 19:16:14 följande:
    Vad sägs om att vara en reko man med reko värderingar som en kvinna möjligen kan tänkas attraheras av. Jag känner då inte till någon kvinna som attraheras av män med misogyna drag, eller män som anser sig berättigade en kvinna. detta brukar anses som fruktansvärt oattraktiva egenskaper. 
    Nej. Avslöjandena från Metoo bevisade att de män som hade flest sexpartners var de som var mest misogyna och ansåg sig berättigade till en kvinna. Den senaste som har blivit avslöjad på det sättet är skådespelaren Russel Brand.

Män som är incels har inte alls problem med att respektera kvinnor eller anser sig berättigade till dem. Det är helt tvärtom. Dessa drag gäller för de mest promiskuösa männen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-01 08:08:08 följande:
    Kvinnor förr var tvungna att gifta sig, inte av attraktion eller kärlek, utan för att det var så samhället såg ut. Kan du ens förstå hur fruktansvärt livet kan ha varit? Tänk dig att tvingas vara intim med någon för att du är gift med denne, behöva be denne om pengar etc. En olycklig relation är mycket värre än att leva ensam, så kommer det alltid att vara. 
    Varför tror du att bara män kan bidra till en olycklig relation? Är det bara män som är dåliga? Förstår inte heller varför äktenskapen skulle ha varit sämre förr i tiden än idag.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-10-01 01:45:44 följande:
    Ja, kvinnor mer eller mindre tvingades till att gifta sig och stanna kvar i dåliga äktenskap genom att göra dem ekonomiskt beroende av sina makar plus att skilsmässor var kraftigt stigmatiserade av vidriga religiösa skitnormer.

Hur vet du att de var på samma nivå? Män är duktiga på att överskatta sig själva. Kvinnor tvärtom. Många kvinnor fick nöja sig med skräp i desperata försök att rätta sig efter de misogyna värderingar som styrde med järnhand förr. För att inte de skulle hamna utanför gemenskapen. Så skönt att dessa sjuka normer luckrats upp mer och mer med tiden.
    Du väljer att kalla män för "skräp". Hur vet du att kvinnorna inte var lika mycket "skräp"?

Är det bara män som kan vara skräp i relationer och äktenskap?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-10-03 18:49:35 följande:
    Nu totalsnurrar du. Helt av banan...

Se dokumentären här och kom sen och säg att dessa män "respekterar" kvinnor,

www.tv4play.se/program/1cb010f9333b3b8ebe26/kalla-fakta-svenska-incels
    En av de männen i den filmen framstod som väldigt konstig, men det fanns inga tecken på att de behandlade kvinnor dåligt ute i verkligheten.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?