• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 18:27:43 följande:
    jaså? Vilka liberala partier? Vilket parti är relaterar jag mest till? Om du nu vet så mycket men ändå inte kan källkritik
    Vi har två liberala partier som aktivt stödde den lagen att kommuner ska köpa villor och bostadsrätter till stora barnfamiljer.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 18:20:53 följande:
    och dessa källor representerar vad alla kvinnor anser? eller är det återigen enskilda kvinnor? Källkritik. Snälla. eller betyder dessa artiklar att expressen anser att det är otändande med män som gråter??? Imponerande låg nivå på källkritik och diskussion.
    Fast de exemplen går ju i linje med vad ni tycker, så vad är problemet?

Blanda inte in att det råkar vara expressen. Det är bara en avledande manöver.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 18:30:12 följande:
    de som inte tar ansvar för sitt liv är patetiska. För det är patetiskt att lägga SIN egen lycka och hälsa på NÅGON ANNAN. var har jag sagt att alla män är patetiska? Eller alla ensamma män? Eller alla fattiga män? Eller alla sjuka män? När ska du diskutera utan att ljuga?
    Jag undrar mer om du tycker att anorektiker också är patetiska.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 18:33:32 följande:
    om de söker hjälp tar de ansvar? Eller frånsäger de sig ansvar om de söker hjälp? Förklara vad du menar,

det finns terapi, vad för hjälp ska incels få? Ska staten ha anställda sexarbetare till dessa incels? Är det den lösningen du vill ha? Statlig prostitution? För att dessa män inte ska behöva inse att det är de som behöver förändras och utvecklas. Om man är misogyn behöver man terapi för att bli lycklig. En statlig prostituerad är som att laga med silvertejp. löser ensamheten men inte orsaken till ensamheten. problemet kvarstår alltså.
    Nej, det finns inga avdelningar med terapeuter för incels.

Sen att du säger att felet med incels är att de är misogyna. Det är ungefär som att säga att felet med anorektiker är att de inte kan kontrollera sitt matintag.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-26 18:31:23 följande:
    Vad snackar du om? Det finns ju hjälp till incels. Varför inte ta kontakt med vården i stället för att inbilla dig att samhället ska införa fascistiska sexkvoter. Skärp dig, låtsas inte som att hjälp inte existerar.
    Vilken hjälp bara för incels?
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-26 18:41:56 följande:
    Huuuuuur drog du den slutsatsen av mitt inlägg. Hur???? Citera och utveckla hur du landade i att jag tycker så? Och klumpa inte ihop mig med massa andra. Visa från mitt inlägg.
    Insändarna har noll och ingenting med mig att göra. Jag har inte skrivit dem, håller inte med dem och jag har inte uttryckt mig på detta sätt i denna tråd. 
    Jag håller bara inte med DIG och de åsikter som du står för...det är inte samma sak som att hata män...

Det är individer som skrivit dessa insändare men vill du verkligen vandra den vägen att dra alla från ett kön över en kam...för då har du ganska mycket själv att svara för eller hur...Klumpar du ihop med med någon random insändarkvinna är det lika rimligt att du klumpas ihop med alla de som begått mord i incelkulturens namn...är du beredd på det?
    Jag tycker inte att de där insändarna var värre än mycket av det som har skrivits i tråden. Det är uppenbarligen åsikter om män som betraktas som helt normala.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-26 18:54:24 följande:
    Ingen jävel har några generella hatiska åsikter om män i den här tråden. Men det har vi väl pratat om förut eller hur. Jag förstår däremot varför du återkommande tar upp det. Du är väl här, och startade tråden för att rekrytera män till incel ideologin, eller hur? Då krävs det att du försöker hitta på en "fiende"
    När man kallar män för patetiska människor som inte tar ansvar för sina liv är det ett exempel på hatiska åsikter om män i den här tråden.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 18:47:44 följande:
    Har du ens googlat?

https://www.1177.se/Vasternorrland/liv--halsa/psykisk-halsa/ensamhet-skadar-var-halsa/

för att citera:
    * Att försöka öka de sociala kontaktytorna kan vara ett sätt att bryta ensamheten men ibland behöver man professionell hjälp. Att förstå vad det är som triggar de negativa känslorna, hur man kan hantera dem och hur man kan göra för att få till en förändring är svårt att göra på egen hand. Man kan också behöva hjälp för att ta itu med svårigheter man hamnat i som är kopplade till ensamheten, till exempel en depression.

? Självklart kan man jobba med den yttre ensamheten i hopp om att kunna påverka den inre, säger Bengt Brülde som dock tillägger att den ensamme också kan behöva gå i terapi för få nya tankemönster, lära sig att inte misstolka sociala signaler och lära sig att tycka om sig själv.*

Det där är en helt annan sak med ensamhet. Många incels har redan sociala sammanhang och är inte helt isolerade från samhället.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-26 19:49:35 följande:
    Nu frågade jag dig vad dessa hade med mig och mitt inlägg att göra. Så svara på det tack.

Du svarade på ett av mina inlägg med att vi (vilka vi kan man undra?) bara ska erkänna massa saker...och att vi har massa föreställningar om män etc...Sen länkade du till 2 insändare som något slags bevis på vår manssyn.

Så svara tack på mina frågor. Var i mitt inlägg hittar du belägg för detta?
    Det har med dig att göra i den meningen att du är vänster, men ändå väljer att hacka på män som är svaga. Hur ska man förklara det? Har du någon bättre förklaring än att män bedöms annorlunda efter könsnormer där de inte får visa känslor och svaghet?

Att några här säger att deras män visst kan gråta säger ingenting om hur vi generellt bemöter okända personer som vi möter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Hm) skrev 2023-09-26 19:59:42 följande:
    Anorektiker och incel är inte samma sak, går inte att jämföra 
    Varför gjordes den jämförelsen i såna fall där båda grupper utmålades som ansvarslösa personer?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?