• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 02:06:10 följande:
    Nej, jag sa att du tycker det är en dålig idé för incels att ha kvinnliga vänner då incels enligt dig bara ser kvinnor som potentiella ligg/ partners. 

Känner du dig sexuellt avvisad av dina manliga vänner? Nej, tydligen bara av kvinnliga vänner.
    Jag har aldrig hävdat att det är en dålig idé att ha kvinnliga vänner. Du ljuger. Jag skrev att det är en dålig lösning på incel-problemet för att idén är verkningslös. Det spelar ingen roll om en incel har kvinnliga vänner eller inte.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-12 11:38:13 följande:
    Brand ja han stötte på många kvinnor och han låg med en hel del kvinnor också. Dock så behöver det knappast betyda att han "hatar kvinnor" och/eller att han ser ned på kvinnor för den saken skull. Det i sig betyder inte heller att "majoriteten" av kvinnor skulle finna honom attraktiv för den saken skull heller och du kan använda det emot kvinnor för att få dem att välja då en s.k "mindre attraktiv man" för att misogyna incels vet "minsann bättre, till och med bättre än kvinnorna själv, och trycker ihop kvinnor till en homogen grupp".

För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom...

En misogyn incel har noll/zero/zipp/nada attraktions värde. Misogyna incels har så lågt attraktions värde så det är dags att uppfinna minusskala på attraktion.
    Kan du inte titta på dokumentären innan du uttalar dig om att han inte ser ner på kvinnor? Det räcker att titta några minuter för att förstå hur mycket han respekterade det andra könet.

www.svtplay.se/video/j16gM1n/dokument-utifran-russell-brand-och-kvinnorna

Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 03:19:13 följande:

Jag har aldrig sagt att någon måste vara perfekt. Incels straffar ut sig själva däremot. Jag tror absolut att det beror på att incels ser kvinnor som en en annan typ av varelse, en del av misogyni. Det förklarar också varför du tror att sekvotering skulle vara ett framgångsrikt koncept för incels. Människan bakom könet ignoreras, jag tror absolut att det är därför incels misslyckas. Jag tror också att det är därför kvinnor undviker incels, läser man på Reddit så verkar kvinnor stött på den ena efter den andra misogyna mannen, de uppvaktar, berättar hur "snälla" dom är, hon avvisar och han visar sitt rätta (misogyna) jag. Tydligen så snappar hon upp det i förväg, något som han sänder ut, troligen anledningen till att han blev avvisad från början.

Vilket också får mig att tro att om det bara är en misogyn incel kvar på planeten så blir det inte något åka av för honom. Du projicerar dina egna känslor på kvinnor och tror det enbart är kvantitativa faktorer. Ser man vad kvinnor skriver bara i den här tråden så borde du förstå att det inte är så. Men du kör på som några andra män i tråden, ignorerar helt, eftersom det verkar gå i incels ideologi att inte betrakta kvinnor som mänskliga varelser som man kan lyssna på så är det helt i linje.

ser du skillnad på den misogynin i jämförelse med brand?

Är reddit alltså din huvudsakliga källa? Haha och folk klagade på mina källor förut...

Du beskriver män som har svårt att ragga eller inte är tillräckligt attraktiva för att lyckas med det. Varför skulle det bero på att de uppfattas som misogyna? De är antagligen bara tafatta, nervösa, klumpiga eller fula.

De blev arga för att de blev avvisade. Hur vet du ens att det är incels som har skrivit de sakerna? Det låter mer som män som ser sig som berättigade till sex och inte som en incel som vet om att chanserna är små.

Hur som helst är det en väldigt svag grund för att hävda att incels i stor utsträckning är misogyna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 03:22:21 följande:
    Då ändrar vi det till att du tycker det är en dålig lösning på incel problematiken, vet att du skrev att det är för att inceln skulle känna sig avvisad om en kvinna bara ville vara vän med honom.

Vilket också innebär att du (och andra incels antagligen) enbart betraktar kvinnor som potentiella ligg som någon riskerar att känna sig avvisad från. Inte mänskliga varelser som man kan ha kul med och skapa vänskapsband.
    Helt plötsligt ändrar du dig efter att ha hävdat motsatsen genom hela tråden. Där ser man.

Nej, jag har aldrig påstått att det inte går att skapa vänskapsband mellan en man och en kvinna. Det står inte i motsats till att en incel söker efter relationer med kvinnor också.

Varför tycker du att det är konstigt att en man som alltid hamnar i friendzone kan känna sig avvisad sexuellt och mindre värd? Tror du inte att en sån man har några behov av intima relationer som andra vanliga människor?

Borde en incel förtränga sina mänskliga drifter, enligt dig?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-10-12 09:00:50 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Men jag tycker inte att Russel Brand är särskilt attraktiv.
    Att han verkar ragga på allt som har bröst förstärker bara ytterligare den känslan.
    Då spelar det ingen roll hur vackert yttre man har.

Och återigen så väljer många kvinnor hellre att leva ensamma än att välja en man de inte finner attraktiv.
    Varför är det så svårt att acceptera?
    Att han var attraktiv var nog främst för att han var känd.

Det här har vi tagit upp förut. Hur många kvinnor är det som verkligen frivilligt lever ensamma i celibat under långa perioder? Då tänker jag i första hand på kvinnor i familjebildande ålder. Uppenbarligen är det där bara en klyscha.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 15:42:53 följande:

Du förnekar att incels är misogyna, trots att det till och med finns forskning som visar det? Gissar att du gör det för att låtsas som att det inte alls är något fel på incels, det är bara samhället det är fel på. Ganska narcissistiskt. 

Det ÄR misogyna incels det är fel på, dags att ta in det. 

Du kan ju läsa reddits berättelser om möten med /niceguys (dvs män-som-är-misogyna-men-samtidigt-narcissistiskt-uppfattar-sig-som-snäll) Det är min uppfattning om incels. Du visar samma beteende som dom, en "tyck synd om mig" för att sakteligen visa dina Sanna färger där du vill att fascistiska idéer ska genomföras så du kan ligga.

Din forskning bestod av en liten självrekryterad panel på nätet utan kontrollgrupp. Den är inte representativ för alla sexlösa män ens i USA och definitivt inte i Sverige.

Nej, jag har inget intresse av att läsa på reddit. Din uppfattning utifrån vad någon har skrivit på reddit om "niceguys" säger ingenting om incels som grupp.

Vad är ens en "snäll kille"? Ingen utger sig väl för att vara motsatsen. Har aldrig hört en svensk kille beskriva sig som det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 15:45:53 följande:
    Tycker du jag ändrar mig? Jag tycker det är samma sak faktiskt. Du har inte skrivit att det inte går att skapa vänskapsband mellan man och kvinna. Du tycker det är en dålig idé för att kvinnor mest bara är till för sex för en incel. Varför skulle någon känna sig friendzonad om denne bara är ute efter att skaffa en vän av motsatt kön? 
    Nu återgår du till det påstående som du backade från för några inlägg sen. Nej, jag har aldrig skrivit att det är en dålig idé för en man att ha kvinnliga vänner. Det stämmer inte. Jag skrev att det inte löser själva incel-problemet. Det är två helt olika saker.

Man är inte ute efter att skaffa sig vänner eller partner. Det går inte att styra över. Varför skulle inte den som har både en partner och vänner av det motsatta könet känna sig mer fulländad än den som bara har vänner? Det är som att du inte ser incels som riktiga människor med känslor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-10-14 15:54:42 följande:
    I princip ingen i denna tråd har sagt att män som lever i ofrivillig sexlöshet rent generellt är misogyna.
    Därför skriver de flesta av oss tydligt misogyna incels när vi pratar om de som hatar och skuldbelägger kvinnor för sin sexlöshet och anser att kvinnor ska ge upp sin rätt att välja så att de ska få sex.
    Dvs sådana åsikter som du uppvisat vid flera tillfällen i tråden.

Finns det misogyna män och störda män som inte lever i ofrivillig sexlöshet. Absolut.
    Men de misogyna incelsens åsikter och kvinnohat blir inte finare, bättre eller mer attraktiv för det...
    Det är precis det som de har skrivit och att de menar att sexlösheten beror på misogyna åsikter. Hur kan du missat det?

Jag har aldrig skuldbelagt kvinnor för incel-problemet. Hur har jag gjort det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:17:15 följande:
    Om du sågar den reella forskningen som finns så får du gärna lägga fram bevis för att incels inte är misogyna. Än så länge så bevisar alla incels i den här tråden att "incels är misogyna" 

Du försöker naturligtvis hävda annat för att flytta bort ansvaret från incels för att i stället hävda att det är något annat det är fel på. Ganska narcissistiskt.

Du behöver inte läsa /niceguys, du kan läsa vad du själv skriver i tråden, ganska obehagligt.
    Det är inte mitt ansvar att bevisa din tes. Du har på egen hand skapat narrativet att incel är misogyna och fått andra att upprepa det. Bevisbördan ligger på dig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:19:34 följande:
    Lägga av, misogynitet genererar inte per automatik sexlöshet. Har du ens läst vad jag skriver? Jag skriver att det är skillnad på misogynite och misogynitet. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
    Haha, är det nu skillnad på misogynitet och misogynitet?

Menar du att incels är så enormt misogyna att det diskvalificerar dem medan andra kan komma undan med sin misogynitet om de är bättre på att dölja det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?