Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:00:32 följande:
Min gissning gällande att dina vänner är singlar är ju faktiskt att de skyller ifrån sig då de uttrycker "en frustration över nätdejting" jag kan tänka mig i såna svängar att "det är så lätt för tjejer"
Det är den inställningen som gör att dom är singlar. Ju snabbare de kommer underfund med det desto bättre.
men om vi nu pratar om incels. Varför för du inte den diskussionen med incels i den här tråden som Nikha frågade?
Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.
Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.
Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.