Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-11 21:44:39 följande:

Nä, i den här tråden diskuterar vi ensidigt och uteslutande hur det är fel på alla Incel och hur otäcka dom är.

Det är inte tillåtet att ta upp andra perspektiv eller visa förståelse för människor som lider svårt. Paralleller med andra grupper och dessa parallella lösningar är inte tillåtet.

Att komma med förslag på lösningar av Incel-problematiken är inte tillåtet.

Om någon kommer med någon annan lösning än att Incels måste skärpa till sig och ?skaffa sig folkvett?  så måste detta också nerkämpas med alla medel.

När någon antyder att staten eller samhället har ett ansvar måste sådana inlägg i tråden bekämpas. Det är uteslutande Incel-mannen som skall stigmatiseras, det är själva målet med diskussion.

Målet är inte att hitta en lösning.

Alla medel är tillåtna i denna rabiata ultrafeministiska kamp:  förtal, lögner, förnekelser och anklagelser.  

Det behövs ingen balans, ingen vidsynthet, inget flerperspektiv, ffa det behövs inte ett manligt perspektiv.

Är detta rimligt, Palle?
    Jag är helt övertygad om att de riktiga långkörarna i tråden mest är här för att vädra sin egen frustration. Likt en rasist finner man en ventil i att gå ihop med några och hata en annan grupp gemensamt. Det ger både en bra känsla av att man står på rätt sida och man kan kanalisera sin egen frustration.

Det är inte många i tråden som klarar av att diskutera ämnet mer neutralt, som ett samhällsproblem. 
  • Anonym (Palle)
    Anonym (L) skrev 2023-08-11 21:49:37 följande:
    Jag har aldrig haft sex, har alltid blivit nobbad. Men inte f-n är jag så korkad att jag tror det är kvinnornas fel att de inte tänder på mig.  Man kan bli deprimerad, förtvivlad, frustrerad, ja visst, och det drabbar nog de flesta som inte hittar någon. Jag själv har känt av allt detta. Men att skylla på andra att det är deras fel att de inte tänder på mig är bortom detta. Det är så verklighetsfrånvänt det kan bli. Jag har ingen förståelse för sådana känslor. 
    Jag säger inte att alla blir så, bara att det är ett fullt rimligt förfarande rent psykologiskt om man blir dissad, upplever ett utanförskap och stigmatiserad av samhället.

Du vet att den farligaste mannen är någon som inte har något att förlora.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-11 23:16:27 följande:
    Hur ser din "neutralitet" själv ut Palle? Du har ju tidigare sarkastiskt hävdat att kvinnor anser sig ha "goda värdegrunder" vilket tyder på ett mått av kvinnoförakt. Jag tycker inte det är konstigt att du anser att man ska "tycka synd" om incels när du själv verkar peka finger mot kvinnor. Vad som helst som inte gör att det är incels själva som känner ansvar över sitt kvinnoförakt tydligen.
    Jag försöker få lite balans i tråden. Det har varit 3-5st som oftast argumenterat oresonligt med en eller ibland två st. Själv anser jag mig vara hyfsat neutral i sammanhanget.

Av alla mina inlägg, så är det enda du hittar att jag sagt att kvinnor är mer måna om hur dom uppfattas? Jag har inget forskningsunderlag på detta, men jag är övertygad om att jag har rätt i detta. Gör det mig till kvinnofientlig i dina ögon?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-11 21:35:37 följande:
    Nej, man ska uppmuntra "bra beteende. Tycker du att det är ett lämpligt agerande att diskutera konstruktivt gällande statlig fascistisk reglering av dejting, med sexkvoter och böter/förhör? Hela idén är vansinne och borde bemötas så. Inte fan är det synd om en sån individ, oavsett hur frustrerad han är.

Och ja, det är faktiskt praktisk psykologi när det gäller bemötande av någon som lever i villfarelse. Psykologer berättar hur verkligheten ser ut, psykologer smeker inte individer som den medhårs och håller med.
    En psykolog skulle absolut kunna förstå detta stigma, utanförskap och hat och vad det leder till för känslor på båda sidor - ingen tvekan om det. Det handlar inte på något sätt om att smeka medhårs, utan att förklara psykologiska processer.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-11 23:24:26 följande:
    Jag har aldrig sett en man skriva att det är rimligt eller förståeligt med manshat, trots att kvinnor dör och skadas av män. Ingen man skulle förstå att kvinnor kom med extrema förslag som syftade till att inskränka mäns frihet, pga,"frustration".

Det verkar som att incels är den enda gruppen som ska visas förståelse, trots att de inte mördas eller våldtas av kvinnor. Det enda är att de väljs bort. Och det är tydligen det absolut värsta för en man, värre än det våld kvinnor får utstå från (vissa) män. 
    Jag tror man behöver förstå processerna bakom så att man kanske kan förbättra chanserna att minska antalet incels.

Samma med våldsverkare, alkoholister, psykiskt sjuka etc.

Även om dom inte passar in i samhällsmallen för en god medborgare, så är dom trots allt en del av samhället.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-11 23:33:24 följande:
    En psykolog skulle säga till att det inte är rimligt att föreslå statlig reglering av dejting med sexkvoter eller förhör av kvinnor för att pålägga folk med böter. En psykolog skulle försöka få personen att förstå att deras tankegångar är orimliga.

En psykolog skulle inte säga "det är inte dig det är fel på, det är samhället"
    Du har då en tendens att fastna i saker. Bara för att en person har sagt något, innebär det inte att alla tycker det.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-11 23:29:43 följande:
    Du sa det sarkastiskt, vilket är nedlåtande. Du är inte alls neutral. Du försöker få alla att tycka synd om incels, trots att de incels i tråden skyfflar ut en avsevärd del av kvinnoföraktande "förslag"

Det är inte ett utslag av frustration. Det är bara ren och skär kvinnoförakt. Personen själv är ansvarig. Ingen annan. Om någon utför något olagligt (som incels gjort), vems är ansvaret då? Personen som utför det, eller "samhället" Alla dina inlägg syftar till att ta från incels sitt personliga ansvar. Det är långt från neutralt.
    Om du nu anser dig vara ens hyfsat neutral i frågan, så förstår jag att du inte tycker att jag är neutral.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-11 23:43:54 följande:
    Jag är inte neutral. Varför du det? Jag tycker inte det är rimligt att någon anser att staten ska reglera dejtingen eller att droger ska uppfinnas till kvinnor.

Jag tycker inte heller att det är särskilt neutralt att nedlåtande anse att "kvinnor tycker sig ha goda värderingar" heller som du sarkastiskt lagt fram.

Jag är däremot neutral vad gäller män och kvinnors eget ansvar. Kvinnor och män är varken mer eller mindre skyldiga att se till att den ena eller andra gruppen har tillräckligt mycket sex.
    Jag är troligen en av dom mest neutrala i tråden i alla fall. Jag försöker diskutera olika perspektiv och lösningar. Samtidigt som jag tycker att dessa incelmän gör fel. Men att det är ett växande samhällsproblem som behöver diskuteras istället för att man begränsar diskussionen till att ensidigt kasta skit och hat åt båda håll.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-12 07:14:38 följande:
    En psykolog ser till vad personen i fråga kan göra för att förändra sin egen situation. Det är fokuset, även om denne säkert visar sympati för ensamhetskänslor. Så av den anledningen vore psykologhjälp en väldigt bra sak för incels, så att de konkret får börja arbeta mot en reell förändring. Och i det fall ingen förändring sker, får de hjälp med acceptans. I vilket fall lär de nog må lite bättre än då de sitter och diktar upp vansinniga förslag som går ut på att alla andra ska ändra sig istället. 
    Att ge psykologhjälp till alla incels är som att dela ut Ipren till alla som har huvudvärk. Man löser möjligen symptomen, men inte orsaken till problemet.

Jag har även tidigare sagt att incels har ett ansvar, men problemet verkar inte lösa sig utan tvärtom bli större. Då måste man börja diskutera hur man ska komma tillrätta med detta samhällsproblem. Hat och förakt tror inte jag är en lösning på något problem. Jag menar inte heller att det ska gullas med incels.

Ni som absolut måste hata och förakta incels(och tänker att dom då tar tag i sina problem och skärper sig).. får väl göra det, men jag tror inte det är en lösningen.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 00:42:04 följande:

Vilka lösningar har du föreslagit? 

Vad gör du irl för män i utanförskap?

Jag har varit tydlig med att jag inte sitter på en mirakelkur till någon lösning. Men jag initierar gärna en saklig samhällsdiskussion i ämnet utan att tappa fattningen.

Om man kan ändra attityd från känsloladdat hat och förakt, så kan man börja diskutera frågan.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?