Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-08-12 11:11:26 följande:
    Då går man till sig själv och frågar sig VARFÖR man blir dissad av den man vill ha istället för att försöka hitta förklaringen hos alla andra.

Var det du som startade den galna tråden där TS tyckte att man, alltid någon annan, skulle producera filmer där en normal kvinna fastande för ett creep och sedan levde de lyckliga i alla dagar, för att liksom sälja in gruppen och där även våldsamma män skulle kunna typ rehabiliteras av en varsam kvinnlig hand? Kvinnors personliga säkerhet skulle alltså offras för att farliga män som inte har något att förlora skulle vändas. Fast 3 dm längre trådstartstext.

Extremt sjuk trådstart.
    Jag svarar på ditt andra stycke: Jag har absolut inte startat en sådan tråd.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-12 12:37:20 följande:
    Lika galna förslag där som här. Vill du att jag ska länka så kan du köra ditt det-är-så synd-om-denna-så-utsatta-grupptugg där också?
    Min utgångspunkt är att jag inte lägger energi på dig. Du och jag tycker så pass olika och kommer aldrig att komma någonstans i en diskussion.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 13:55:35 följande:
    Orsaken till incels problem beror ju på dom själva, inte att dom saknar sex. Varför skulle inte psykologhjälp vara bra då? Incels måste ju göra en förändring, psykologer är det andra uppsöker när dom vill förändra sig själv.

Det blir ju fler och fler incels.. ska vi fortsätta på samma sätt då? Och lösa det genom att svara upp med fler och fler psykologer?

Det är ett samhällsproblem och det behöver även diskuteras som ett sådan, även om jag inte för den sakens skull lyfter bort ansvaret på dessa bittra herrar.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 15:03:02 följande:
    Dessutom är det vad vi gör i verkligheten som spelar roll. 
    Jag förstår vad du menar och jag har väl ingen direkt lösning. Jag tänker att man kanske kan få en attitydförändring kring diskussionen, det skulle tex möjliggöra ett mer konstruktivt samtal i detta känsliga ämne.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 15:25:37 följande:
    om det är ett samhällsproblem och du på riktigt vill ändra på denna *hemska orättvisa värld* där man får ta ansvar för sitt eget liv är det fritt fram för dig att vara en förebild för dessa män. Eller så väljer du att att klappa på axeln och säga *det är inte du, det är samhället*. vad tror du hjälper dessa män mest?
    Jag har inte pratat om att det bara är samhället. Jag menar att incels har ett eget ansvar över sina liv, det har alla. Men samhället skulle kanske kunna hjälpa till på något sätt, som ett komplement.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-12 15:29:56 följande:
    De enda som håller med dig är ju incelsen själva i den mån du ens vågar prata med dem.

Fortsätt du att lägga din energi på att försvara de stackars incels som inte får knulla reglerat ett par gånger i veckan. De blir säkert både mer knullade och färre i antal av att du hjälper dem att ytterligare intala sig att det är något de har rätt till och ett mål alla kvinnor ska förverkliga åt dem. Heja!
    Som sagt, vi är inte kompatibla åsiktsmässigt eller diskussionsmässigt. Ha en bra dag.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 15:32:08 följande:
    Bemöter du rasister/nazister konstruktivt? Eller är det bara män med kvinnoförakt du daltar med?
    Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.

Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.

Förstår du vad jag menar.

Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!
  • Anonym (Palle)
    Fiona M skrev 2023-08-12 15:37:24 följande:
    Om det är en diskussion med incels du vill ha till är inte lösningen att låta deras misogyni stå oemotsagd.
    Jag låter den inte stå oemotsagd. Jag kompletterar med att hat föder mer hat och att en konstruktiv diskussion och hitta lösningar är bättre än att blint hata alla som tycker på ett visst sätt.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-13 08:10:11 följande:
    Hur många incels tror du har gett detta ett försök, med tanke på att detta verkar vara ett stort problem i deras liv? Det är rätt vedertaget att det finns olika psykologiska metoder för att förändra sitt beteende och även för att uppnå acceptans och inte fastna i ältande. Vad är felet med att söka hjälp om man inte klarar det själv? Vad ser du som alternativ, om samhället inte kommer att ändra sig för att passa incels? 

Hur skulle du reagera på mina förslag om att införa utegångsförbud för män efter ett visst klockslag, så att kvinnor törs sticka ut och jogga eller åka hem sent från jobbet utan att vara rädda? Eller för den delen att endast de kvinnor som har få matchningar får visas på dejtingappar, resten döljs. Är detta förslag som skulle mötas av "förståelse för kvinnors frustration"? För det är ju ett samhällsproblem att kvinnor utsätts för våld och våldtäkt, du som gillar att prata om samhällsproblem som ska åtgärdas. Inte heller här har samhället ändrats nämnvärt för att åtgärda problemet, kvinnor får ofta utveckla sina egna strategier. Är det inte märkligt att kvinnor inte föreslår mer drastiska lösningar? Eller har du endast förståelse för incels frustration? 

Det är oerhört svårt att diskutera i den här tråden. Alla verkar se utifrån ett svartvitt perspektiv. Är du med oss eller emot oss?

Jag har inte på något sätt föreslagit något som ens varit i närheten av det du nu raljerar över. Jag hatar inte heller kvinnor, jag har familj och har aldrig känt mig bortvald, utan tvärtom haft lätt på den fronten. Jag sitter inte på någon bitterhet av det slaget. 

Men människan har en fetisch för att dela in världen i fack, det blir enklare då.

Om jag nu skulle ge några första och tafatta förslag till att komma tillrätta med detta samhällsproblem incels utgör så skulle det vara något i stil med:

Mer rörelse i skolan, killar mår bra av detta. Mer utomhuspedagogik. Killsnack i grupper där man kan bolla tankar och ideer tillsammans i skolans värld.

Att ägna mer tid och fokus på grabbar. Uppmärksamma mansdagen mer? Arbeta kring att 2/3delar av alla självmord begås av män.

Men jag är även övertygad om att det finns betydligt bättre förslag än dessa som utbildade psykologer och forskare sitter på. 

Att åka hem till incels och hämta dom är förstås omöjligt, men kanske anordna aktiviteter för ensamma män i form av utflykter? Dessa män har en tendens att fastna framför datorn och bristen på sociala färdigheter är ofta ett signum för just incels. Med mer skärmtid i samhället, sjunker denna sociala förmåga ytterligare.

Det jag eftersöker är en nyanserad debatt utan riktat hat och sin egen frustration i ämnet, och det verkar mer eller mindre omöjligt i denna tråd. Men kanske kanske, kan denna debatt börja ta form i samhället inom ett par år.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-13 13:21:54 följande:
    Jag finner det bara fascinerande att det just är gruppen incels som ska mötas med förståelse, när man så ofta drämmer till med "manshat" när kvinnors utsatthet diskuteras. 

Annars tycker jag dina förslag är bra. 

Jag bemöter inte med förståelse, jag väljer att inte direkt bemöta med hat och förakt mot något som blivit ett problem för samhället. Ser du skillnaden? Bara för att jag är beredd att diskutera incels, innebär det inte att jag gullar med dom.

Det är samma symtom mot alla som ev diskuterar hbtqi+ eller SD. Det finns en mall om hur man ska tycka och tycker man inte så, så ska man frysas ut alternativt bemötas med hat och förakt. Vi får ett polariserat diskussionsklimat i Sverige, eftersom det är så viktigt att visa sitt hat mot det man tycker är fel.

Jag skulle kunna diskutera rasism på samma sätt, utan att direkt spy hat över någon med dessa åsikter och göra diskussionen omöjlig. Det innebär inte att jag gullar med dom. Är det ett samhällsproblem så är det. Då behöver det diskuteras.

Tänk om man skulle göra samma sak mot andra samhällsproblem som grupperingar som går på bidrag i samhället. Eller varför inte överviktiga personer som blir ett allt större problem i vården. Eller alkoholister och knarkare?

Vi visar vårt hat tills dom skärper sig, eller? Själv tänker jag inte så, jag är trygg i mig själv och har inga problem att diskutera känsliga saker.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?