Anonym (Til) skrev 2023-08-13 08:10:11 följande:
Hur många incels tror du har gett detta ett försök, med tanke på att detta verkar vara ett stort problem i deras liv? Det är rätt vedertaget att det finns olika psykologiska metoder för att förändra sitt beteende och även för att uppnå acceptans och inte fastna i ältande. Vad är felet med att söka hjälp om man inte klarar det själv? Vad ser du som alternativ, om samhället inte kommer att ändra sig för att passa incels?
Hur skulle du reagera på mina förslag om att införa utegångsförbud för män efter ett visst klockslag, så att kvinnor törs sticka ut och jogga eller åka hem sent från jobbet utan att vara rädda? Eller för den delen att endast de kvinnor som har få matchningar får visas på dejtingappar, resten döljs. Är detta förslag som skulle mötas av "förståelse för kvinnors frustration"? För det är ju ett samhällsproblem att kvinnor utsätts för våld och våldtäkt, du som gillar att prata om samhällsproblem som ska åtgärdas. Inte heller här har samhället ändrats nämnvärt för att åtgärda problemet, kvinnor får ofta utveckla sina egna strategier. Är det inte märkligt att kvinnor inte föreslår mer drastiska lösningar? Eller har du endast förståelse för incels frustration?
Det är oerhört svårt att diskutera i den här tråden. Alla verkar se utifrån ett svartvitt perspektiv. Är du med oss eller emot oss?
Jag har inte på något sätt föreslagit något som ens varit i närheten av det du nu raljerar över. Jag hatar inte heller kvinnor, jag har familj och har aldrig känt mig bortvald, utan tvärtom haft lätt på den fronten. Jag sitter inte på någon bitterhet av det slaget.
Men människan har en fetisch för att dela in världen i fack, det blir enklare då.
Om jag nu skulle ge några första och tafatta förslag till att komma tillrätta med detta samhällsproblem incels utgör så skulle det vara något i stil med:
Mer rörelse i skolan, killar mår bra av detta. Mer utomhuspedagogik. Killsnack i grupper där man kan bolla tankar och ideer tillsammans i skolans värld.
Att ägna mer tid och fokus på grabbar. Uppmärksamma mansdagen mer? Arbeta kring att 2/3delar av alla självmord begås av män.
Men jag är även övertygad om att det finns betydligt bättre förslag än dessa som utbildade psykologer och forskare sitter på.
Att åka hem till incels och hämta dom är förstås omöjligt, men kanske anordna aktiviteter för ensamma män i form av utflykter? Dessa män har en tendens att fastna framför datorn och bristen på sociala färdigheter är ofta ett signum för just incels. Med mer skärmtid i samhället, sjunker denna sociala förmåga ytterligare.
Det jag eftersöker är en nyanserad debatt utan riktat hat och sin egen frustration i ämnet, och det verkar mer eller mindre omöjligt i denna tråd. Men kanske kanske, kan denna debatt börja ta form i samhället inom ett par år.