Anonym (SL) skrev 2023-07-27 20:09:42 följande:
På vilket sätt uttrycker exempelvis jag, hat mot män och incels?
Jag har problem med incelrörelsen, där hat mot kvinnor odlas, där män som begått grova hämndbrott mot kvinnor ses som hjältar och där kvinnor ställs som ansvariga för mäns ensamhet.
Ensamhet är ett stort samhällsproblem och jag lider med de som är drabbade, oavsett kön.
Men jag vänder mig emot åsikter där människor betraktas som resurser som ska fördelas för att lösa någon annans liv och mående.
Det är för mig inte lösningen.
I ett humant och demokratiskt samhälle kan inte individ tvingas vara lösningen på någon annans problem.
Nu tänkte jag inte alls på dig när jag skrev det. Men bara för att du tog upp det kollade jag lite på dina svar och inlägg i tråden och det verkar vara i sin ordning.
Du skriver väl på ett sätt där du förstår ensamhet, både hos kvinnor och män. Men att man inte kan dela ut kvinnor till ensamma män. Jag delar din uppfattning och tycker det är viktigt att man ser problemet med incels, speciellt den lilla procent som tom tar till våld. Dom är ett jätteproblem. Däremot blir inget bättre av att man kastar allt sitt hat och frustration över ALLA incels(tom jag ansågs av någon förvirrad själ här vara incel, trots att jag har familj).
Att man dömer ut dom som grupp för att man har en stor portion frustration som vill ut och detta är en lätt väg att kanalisera denna frustration. Lite som rasister gör när dom går med i nazistiska grupperingar och hatar tillsammans.
Hat föder hat.