• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-03 22:50:17 följande:
    Du är väldigt hal när du låtsas att du inte skrev vad man kan läsa ett knapptryck bort i tråden.

Berätta nu för alla. Varför uppmanar du mig att söka hjälp? Varför kan du inte respektera att vi har olika åsikter istället och att det är normalt att två personer har det?
    Du vet antagligen likväl som oss andra att dina idéer aldrig kommer att bli verklighet. Dina problem med dejting kommer inte att ordna sig genom din lösning, eftersom din lösning aldrig kommer att ske. Så vad ska du istället göra för att komma tillrätta med den här frustrationen kring dejting? I det sammanhanget är det väl rimligt att söka hjälp för att hantera problemet, precis som man gör med andra problem man inte vet hur man ska hantera. Det är svårt att se något annat som kommer hjälpa. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:11:27 följande:
    Trots att Stefan Krakowski betonade det individuella ansvaret blev han ändå anklagad för att sprida ett kvinnoförakt, för att ursäkta incels och för att säga att det beror på samhällsförändringar att incels finns. Precis det ni anklagar andra för i tråden.

Alltså hjälpte det inte honom ett dugg att uttrycka sig diplomatiskt. Han hade varit tvungen att hata incels för att såna som ni ska bli nöjda.
    Nina Rungs kritiserade bland annat att Stefan Krakowski inte ställt frågor kring varför männens besvikelse ibland mynnade ut i kvinnohat och våldtendenser. Och det är en berättigad fråga, som måste ställas. Kanske ville han inte ställa den för att inte trampa på ömma tår, vem vet.

Men frågan kvarstår: varför börjar vissa av männen hata kvinnor och vill skada dem? Hur löser vi det? Dessa män kan ju inte få komma i närheten av kvinnor eftersom de är potentiellt farliga. 

Hur kommer det sig att ensamma kvinnor inte skriver på forum att de vill skada män, eller att det inte finns en sån rörelse ens bland vanliga kvinnor trots våldtäkt, misshandel etc där män främst är förövare?  Medan för vissa ensamma män räcker det med att de inte får till det med kvinnor för att hamna där? De behöver inte frukta för sina liv, de behöver inte vara rädda, kvinnor har inte gjort dem något ont mer än att inte välja just dem. Vilket även kvinnor upplever, utan att börja hata männen för det. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-04 07:23:06 följande:
    Det finns definitivt kvinnor som hatar män, men det yttrar sig på olika sätt. Män har historiskt sett haft närmre till våld. Det är inte konstigt eller ologiskt eftersom detta våld tidigare i historien har skyddat både kvinnor och grupperingar av människor.

Det våldet är inte ok och behöver arbetas med, men det är inte konstigt att fler män tar till våld. Dock ska vi vara på det klara med att det verkligen är en liten del, tom i incelskulturen, som faktiskt använder våld.

Kvinnor är klart bättre på det sociala spelet och grupperar sig mer med varandra för att få styrka. Det har varit kvinnans styrka även tidigare. Det kan man tom se exempel på i denna tråd.

Sen är min upplevelse i denna tråd att det inte bara handlar om att tillrättavisa de man anser har fel åsikter, man har helt enkelt även ett stort behov av att trycka ner någon man anser ha fel.
    De flesta kvinnor som hatar män gör det snarast pga det våld de utsatts för eller för att de är rädda, inte just för att de blir bortvalda av män eller är ensamma. Däri ligger skillnaden, vilket jag försökte förklara i mitt inlägg. Varför finns den skillnaden? Även kvinnor blir bortvalda och lever ensamma. Jag har själv vänner som ständigt ratas, men de skyller inte på männen eller tycker att staten ska lägga sig i hur män väljer. Snarare vänder de nog kritiken inåt än mot männen.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 16:31:32 följande:

Eftersom även män som kallas incel har en rösträtt angående vad för krav de har, då det handlar om två personers viljor så ligger skulden även på kvinnorna när de inte har sex med dessa män. 

Du skriver att kvinnor har en skuld i att de inte har sex med incels. Man blir fullkomligt mörkrädd av dig. Sök hjälp. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 16:41:11 följande:

Var finns empatin i ditt förslag? Du vill ta bort attraktiva män från marknaden. Kvinnor kommer inte att knulla med de kvinnoföraktande incelsen bara för att du begränsar knullandet för vissa grupper av män. Tycker du inte synd om kvinnorna då? 

Varför kan du inte föreslå en bötfällning av incels? Ingen vill ju ha dom, då kanske dom skärper till sig och samhället blir lyckligt, empatin flödar, de svagaste kvinnorna riskerar inte att råka ut för en incel (och ja, det är också fascism)

Ja, din idé om lagstiftning, förhör och bötfällning är fascism. Vilket inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.

Precis detta. Kvinnor kommer hellre vara ensamma än att ta nån de inte vill ha. 

Precis som jag tror att incels skulle. Om de erbjöds vem som helst skulle de inte vara nöjda. Nej, det ska vara nån ung och attraktiv, annars duger det inte. Som de inbillar sig att de skulle få tillgång till om utbudet av män var mindre. 

Men nej. Att ta nån bara för att ha nån leder garanterat till större olycka än att leva ensam. Man känner sig mer ensam med fel människa än när man faktiskt är ensam. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:47:51 följande:
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
    Du är ju uppenbarligen beredd att offra människors valfrihet och frihet för att fler ensamma män ska, som du tror, få sex och relationer. Det är alltså viktigare än andra människor. Här ställer du ju gruppen incels som den primära gruppen som ska prioriteras i samhället. Och vad ska ske med våldsverkarna då, ska de få igenom några krav på fördelning, droger eller annat? Vad blir nästa steg, när det fortfarande finns ensamma män kvar?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:58:59 följande:
    Är det verkligen så svartvitt att alla personer man inte har en sexuell relation med för närvarande är personer som man absolut inte vill ha? Jag tror att verkligheten är lite mer nyanserad och att man många gånger inte är intresserade av dem för att det finns bättre alternativ att välja på.
    Om man inte attraherats av personerna innan kommer man sannolikt inte att göra det. 

Det är hemskt att leva i en relation med "fel" person, mycket värre än att vara ensam. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:04:38 följande:
    Har du aldrig attraherats av någon annan än den som du för tillfället har en sexuell relation med?
    Jo, men dem jag valt bort i verkliga livet eller på dejtingsidor har jag haft skäl till att välja bort. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?