• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-22 02:34:33 följande:
    Nej, jag vill inte tillbaka dit men jag vill att även mäns strukturella svårigheter ska tas på allvar istället för att förlöjligas. Jag tycker att det är dubbelmoral att man säger till män att dina problem är bara ditt eget problem och du får skylla dig själv. Det hade man aldrig sagt till ensamstående mammor som ett exempel.

Framförallt när man gör det med en så hård ton framstår det faktiskt rätt obehagligt att man kan behandla män så bara på grund av deras kön. Typ ungefär: "Du är man, du ska sköta dig själv!". Ja, men män har inga privilegier kvar så det går inte att förvänta sig det längre. Vi måste bemötas likadant som kvinnor.
    Försök tänka dig in i hur säg kvinnor som inte lyckats attrahera en partner skulle bemötas om de framförde förslag som syftade till att män främst skulle kunna välja dem, inte de attraktiva kvinnorna. Det skulle bli fullkomligt ramaskri. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 10:46:19 följande:
    Du använde dig själv som ett argument mot mina generaliseringar. Därför jag kommenterade din situation.

Angående havererade relationer köper jag inte alls dina argument. Men det är möjligt att du är glad, positiv och modellsnygg och att allt ansvar därför landar på din man. Men i 95 procent av fallen är ett havererat äktenskap bådas fel.
    "Glad, positiv och modellsnygg"... Oj, såna män lyser verkligen med sin frånvaro måste jag säga. Om det är kriterierna för att sköta sin relation bra är de allra flesta helt körda. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-13 20:59:23 följande:

Kvinnor har otroligt svårt för incels, man ser bara i ditt inlägg hur mycket avsky som kommer ut på en gång. 

Jag tror inte att det är speciellt stor andel incels som vill att kvinnor ska våldtas faktiskt. Jag har ingen aning, men gissar på att 9/10 incels bara är bedrövade, deprimerade personer som inte ser någon ljus framtid. Dom flesta hamnar troligen framför spel och porr vid datorn.

Det är ju dock ändå intressant varför främst män tycks vilja ta ut sin bitterhet på andra. Kvinnor tycks kunna hantera sin ensamhet och det de "berövats" utan att hänfalla åt hat mot andra, lösningar som syftar till att inskränka mäns frihet och valfrihet etc. 

Det är då inte konstigt att det framstår som mycket svårt att sympatisera med människor som vill få utlopp för sin bitterhet mot andra och också inskränka deras frihet. Jag har svårt att se att män skulle sympatisera med kvinnor som öste ut sig sin bitterhet gentemot män. Det gör ju män inte: istället kallar de kvinnorna manshatare, bitterfittor och feministjävlar, t.o.m när det finns fog för bitterhet pga ökad våldsutsatthet etc. Män tycks ju knappt ens sympatisera med kvinnor som våldtagits och misshandlats.

Ingen tycker illa om ensamma män, det är när dessa ensamma män börjar sprida hat och kräva en massa saker som inskränker på kvinnors frihet som de mister sympatier. Vilket kvinnor med samma beteende också skulle göra: ingen skulle sympatisera med dessa. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-28 17:03:45 följande:
    Antagligen genom att träffa de här männen och snacka helt anspråkslöst.

Sedan tror jag på mer jämställd syn på könen samt mer jämställd framställning i media. Till exempel var det en nyhet imorse om att någon kommun skapat en ny gymnasielinje för att locka fler tjejer. Och den typen av nyheter är vanliga.

Killar som har ett svårt utgångsläge redan från början och har det svårt med tjejer och sedan ser tjejerna får draghjälp samtidigt som det pratas om att män har maktövertag (när de själva känner underläge), löper stor risk att utveckla den här typen av incelretorik.
    Andra män skulle nog kunna göra en stor insats här genom träffa dessa män och prata då. 

Jag tror inte effekten skulle bli densamma med kvinnor eftersom det då är lätt att fokus hamnar fel. 

Så jag, och säkert fler, skulle välkomna mäns insatser här. Jag hoppas det finns gott om män som kan tänka sig att ta sig an dessa ensamma män. 
  • Anonym (Til)
    Vattumankillen skrev 2023-07-28 17:24:12 följande:
    Existerar bitterhet hos hel del ratade kvinnor.
    När kvinnor blir utan en man som de uppskattar så kan de vilja att männen ska förändras.
    Bitterhet finns, men vänds kanske inte utåt på samma sätt. Jag har inte sett kvinnor kräva att män bara ska få välja bland oattraktivare kvinnor, att män ska ta en drog som påverkar deras lust eller att män borde fördelas till ensamma kvinnor. 
  • Anonym (Til)
    Vattumankillen skrev 2023-07-28 17:29:36 följande:
    "lösningar som syftar till att inskränka mäns frihet och valfrihet etc. "
    Så du tycker männen ska få ha vilka krav som helst?
    Titta på den här tråden (och andra trådar). 

Män föreslår att:

1. Kvinnor bara ska få välja mellan mindre attraktiva män.

2. Kvinnor ska ta droger för att öka sin sexlust och vilja ha sex med mindre attraktiva män.

3. Kvinnor ska fördelas till män.

Visa mig trådar där kvinnor föreslår att:

1. Män bara ska få välja mellan mindre attraktiva kvinnor.

2. Män ska ta droger för att påverka sin lust. 

3. Män ska fördelas till ensamma kvinnor. 
  • Anonym (Til)
    Ingen av de länkarna innehåller förslag på:

1. Att män bara ska få välja mellan oattraktiva kvinnor på dejtingappar.

2. Att män ska ta droger för att påverka sin lust.

3. Att män ska fördelas till ensamma kvinnor. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-28 17:38:36 följande:
    Om man ogillar olika mäns krav så skulle det kunna ses som att man vill att de ska få välja mindre attraktiva kvinnor.
    Nej, det finns inget konkret förslag där endast oattraktiva kvinnor visas på dejtingappar.

Däremot finns det förslaget i den här tråden, framfört av män. 
  • Anonym (Til)
    Vattumankillen skrev 2023-07-28 17:44:59 följande:
    Ingen som föreslagit i denna tråd att kvinnor enbart ska få välja oattraktiva män.
    Det har föreslagits att de män med flest matchningar inte visas alls för kvinnor, bara de män som har minst matchningar. 

Alltså de minst attraktiva männen. 
  • Anonym (Til)
    Vattumankillen skrev 2023-07-28 17:48:04 följande:
    Länka till de kommentarerna då.
    Läs igenom TS kommentarer så ser du att han presenterat ett sådant förslag. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?