Anonym (Palle) skrev 2023-07-13 20:59:23 följande:
Kvinnor har otroligt svårt för incels, man ser bara i ditt inlägg hur mycket avsky som kommer ut på en gång.
Jag tror inte att det är speciellt stor andel incels som vill att kvinnor ska våldtas faktiskt. Jag har ingen aning, men gissar på att 9/10 incels bara är bedrövade, deprimerade personer som inte ser någon ljus framtid. Dom flesta hamnar troligen framför spel och porr vid datorn.
Det är ju dock ändå intressant varför främst män tycks vilja ta ut sin bitterhet på andra. Kvinnor tycks kunna hantera sin ensamhet och det de "berövats" utan att hänfalla åt hat mot andra, lösningar som syftar till att inskränka mäns frihet och valfrihet etc.
Det är då inte konstigt att det framstår som mycket svårt att sympatisera med människor som vill få utlopp för sin bitterhet mot andra och också inskränka deras frihet. Jag har svårt att se att män skulle sympatisera med kvinnor som öste ut sig sin bitterhet gentemot män. Det gör ju män inte: istället kallar de kvinnorna manshatare, bitterfittor och feministjävlar, t.o.m när det finns fog för bitterhet pga ökad våldsutsatthet etc. Män tycks ju knappt ens sympatisera med kvinnor som våldtagits och misshandlats.
Ingen tycker illa om ensamma män, det är när dessa ensamma män börjar sprida hat och kräva en massa saker som inskränker på kvinnors frihet som de mister sympatier. Vilket kvinnor med samma beteende också skulle göra: ingen skulle sympatisera med dessa.