• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:09:44 följande:
    Staten lägger sig i om du betalar för sex, så vad är skillnaden? Dessutom behöver det bara gälla män för det är där som fördelningen är mest ojämlik.
    Du skulle aldrig få med andra män på det här, men det antar jag att du vet. Incels är i minoritet, de flesta män klarar av att sköta sitt partnerskapande utan staten.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 20:15:09 följande:
    Blir svårt att ens få ett barn med en 60 årig kvinna. 
    Plus att kvinnan har säkert utnyttjad fördelen som kvinnor har jämfört med männen. 
    Så vilken 30-årig kvinna som helst går bra oavsett utseende, bara hon är fertil? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:58:35 följande:
    För att du är för gammal för att förstå att incels finns på riktigt och att könsrollerna från din ungdom inte existerar längre.
    Och vilka kvinnor ska ingå i urvalet är det tänkt? Kan du som man tilldelas vilken kvinna som helst i ungefär samma ålder, och kommer du då att acceptera om det är någon du inte känner attraktion till? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:13:45 följande:
    Eftersom det fortfarande finns ett urval blir ingen tilldelad någon utan fri vilja.
    Men hur gör du då om kvinnorna helt enkelt avstår hellre än att ta en man de inte attraheras av? Då blir ju män utan kvinna ändå? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:17:36 följande:
    Ja, då blir väl samhället i alla fall mer jämställt mellan könen. Tror dock inte att det stämmer för det är inte så roligt i längden att leva så.
    Män och kvinnor är ju oftast dåligt lämpade att leva tillsammans (med några undantag). 

Det kan vara mycket mer rofyllt att leva ensam, i synnerhet om man inte attraheras av personen. Då lever man ju ändå bara ihop som vänner och inget mer. 

Lustigt nog är det oftast kvinnor som förväntas låta attraktion växa fram. Män dissar kvinnor baserat på utseende och sen är det inget snack om att nån attraktion skulle växa fram baserat på personlighet. Är hon inte snygg är det inget att diskutera. 

Jag skulle tippa att dessa incels också förväntar sig en snygg kvinna, oavsett hur de själva ser ut. De har förmodligen inte stött på nån de inte attraheras av, ändå förväntar de sig att kvinnor ska dem utan attraktion.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:49:13 följande:
    Vad är en snygg kvinna? Jag tycker att de flesta kvinnor i min ålder är någorlunda attraktiva, men motsvarande verkar inte gälla för män. Det är väldigt sällan jag dissar någon på förhand eller finner personen motbjudande.
    Jag har åtminstone tre väninnor som lever ensamma, får väldigt få matchningar och heller inte lyckats träffa nån irl. Åtminstone två av dem har en stark önskan om att leva i relation och har bra presentationer, den tredje är inte lika aktiv i sitt sökande. Härliga, roliga, varma kvinnor. Det de själva konstaterat är att utseendet ligger dem i fatet och eftersom män oftast är väldigt utseendefixerade får de få matchningar. 

I jämställdhetens namn bör väl isf algoritmen ändras så att även de kvinnor som får få matchningar också är de som visas för män. 

• Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 17:37:28 följande:
    De kvinnorna du beskriver är kvinnliga incels.

De har stora drömmar men gör ingenting för att uppnå det. Om man inte är snygg som kvinna så ser man till att bli snygg. Finns ingen bra man som accepterar en kvinna som går ner sig.
    Ingen av dem har "gått ner sig". De är måna om sitt yttre, har stort klädintresse och sminkar sig. Det är själva ansiktsdragen primärt som är problemet. En av dem har kanske några kg för mycket, inte de andra två. Det finns ärligt inget mer de skulle kunna göra, de är fräscha. Och smarta. Och roliga, härliga, varma. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-21 07:11:12 följande:
    Vad är orgasmglappet då?
    Jag skulle säga att det är ett sätt att få en del män att vakna upp: de som inte bryr sig om sin partners njutning. Är de själva beredda att fixa sin egen orgasm genom att avstå från penetration, och inte bli avsugna och avrunkade? 

Eller vill de gärna få sin orgasm genom en kvinna? Isf är det rimligt att båda hjälps åt så att båda kan få orgasm. Orgasmglappet handlar inte om att kvinnan passivt förväntar sig att mannen ska veta precis hur han ska göra utan instruktion, utan att han har ett intresse av att tillsammans med kvinnan få och ge njutning. Rimligt ändå. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 13:17:18 följande:
    Varför är det extremt att jag tycker att det är fel att ha för mycket sex med olika personer när det anses fel att betala för sex?

Förklara lite mer ingående vad du menar. Hur skulle jag bli mer attraktiv om jag var mer som dig och hatade personer som lever i celibat istället för att se de som har mycket sex som ett problem?
    Det är stor skillnad på två jämbördiga parter som väljer varandra för sex av attraktion och lust, och ett sexköp där den ena parten i många fall far illa av sexet och ingen njutning är inblandad för denne. I många fall är prostitution inte frivillig och många mår dåligt av det. Köparen har inget sätt att veta om den person den köper av far illa, eller om det är frivilligt. 

Legaliserade sexköp ökar trafficking, vilket är en en väldigt god anledning till att det inte ska vara avkriminaliserat. Vi vill inte öka slaveri utan minska det. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 16:15:33 följande:
    Många kvinnor känner sig lurade när de blir ghostade efter att ha haft sex, så de far illa av det också. Även incels som aldrig har sex far illa av det också.

Jag har inte sagt att jag vill legalisera prostitution, utan håller med dig om dess problem. Vill man reglera hur människor har sex av fri vilja (sexköp är faktiskt fri vilja) kan man dock inte avfärda mina argument med att den strider mot den fria viljan.
    Studier har visat att många som säljer sex får PTSD, dvs det som människor som upplevt svåra trauman, exempelvis krig, upplever. Det är inte jämförbart med lidandet att bli ghostad. Man kanske blir lite ledsen ett tag, sen går man vidare. Inte samma sak som PTSD. Inte heller är det jämförbart med att avstå från sex, även om jag håller med om att beröring och närhet är mänskliga behov. Många människor klarar av att leva utan just sex, men nåt slags beröring kan man ju behöva för att må bra. 

Så absolut finns det olika grader av lidande, det förnekar jag inte. Men de är inte jämförbara. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?