• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:03:17 följande:
    Hahaha!!!
    Tolkningsföreträde för kvinnor är en annan, en kvinnohatande incel som tycker att kvinnor inte borde få orgasm eftersom de har lättare än män att få sex. Bland annat. Han tycker också att kvinnor borde ges droger för att få ökad sexlust så att de kan tänka sig att ligga med lite vem som helst. Går också under namnet Vattumankillen och i den här tråden tror jag det är nicket (...)

Har olika nick i varje tråd men känns igen på sin osammanhängande, svårförståeliga stil och att han svarar på inlägg i typ tio olika inlägg på rad. Har, om jag förstått rätt, autism och vägrar söka psykologhjälp eller annan hjälp trots flera välmenande råd. Vill endast fortsätta hata kvinnor, som han inte har tillgång till. Jag har sett honom på FB och om bild och inlägg stämmer, så är han en märklig karaktär. Men med en stark avsky mot kvinnor. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:17:39 följande:
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
    Det finns väl enormt många utsatta grupper i samhället som inte erbjuds mer hjälp än att de själva får söka upp den. Jag vet inte varför incels skulle vara i behov av mer stöd än någon annan. Det är ju inte mer synd om dem än om andra utsatta: missbrukare, hemlösa, fattiga, traffickingoffer, våldsutsatta. Samtliga måste ju vilja ta emot hjälp och i många fall söka upp den. Tänker snarare att många incels nog har det bättre än dessa grupper. Den mesta hjälp som erbjuds kräver ju att hjälpen tas emot. Och det finns hjälp att få, även för incels. Men det kräver att de vill. Sen går det ju inte att sticka under stol med att det alltid kommer att finnas människor som inte blir valda oavsett, det måste man acceptera. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:58:53 följande:

Nej, "tolkningsföreträde för kvinnor" är en man som sprider diverse incelpropaganda, är i ett förhållande men ser bara förhållandet som ett sätt att ha tillgång till sex. Tycker sig vara en toffel i sitt första förhållande, det sprack men han menar att för män är det enda sättet att få sex är att vara tofflar för kvinnor. Men att han inte alls är det i sitt nuvarande. Ser det som att han gör något för incels då han har grillkväll med sina incel vänner.

Ser många liknelser mellan "Palle" och "tolkningsföreträde för kvinnor"

Kanske kan vara så.

Oavsett finns det flera återkommande skribenter med mer eller mindre vridna ideer. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 16:50:53 följande:

Kul att Torsten har ett rikt sexliv. 
    Men borde Torsten dock avstå en del av sin löneökning så att kvinnor kan få högre löner?

Låt mig gissa, Ja, det borde han för det är en helt annan sak!

Ingen tackar nej till höjd lön.

Däremot finns det inga garantier för att en man får ligga mer än tidigare för att man begränsar tillgången till andra män. Det handlar om attraktion, vilket inte är samma sak som att få mer pengar. Där är attraktion inte alls inblandad. Det kan lika gärna bli så att den bortvalda mannen fortsätter att väljas bort och således går utan. Ibland finns det ju goda skäl till att man inte blur vald, och dessa skäl försvinner inte automatiskt av begränsad tillgång till andra. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:36:25 följande:
    Prostitution är samtycke. Jag är inte för prostitution. Är du för prostitution om du tycker att folk ska få ha hur mycket sex de själva vill? Annars tycker du inte det.
    Hur kan prostitution vara samtycke när många är där av tvång eller är traffickingoffer? Hur kan det vara samtycke när många får PTSD av det? Det är helt uppenbart inte samtycke utan utnyttjande av människor i utsatt position. Många lider sannolikt betydligt mer än vad incels någonsin kommer att göra.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 23:26:10 följande:

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

Och här visar du att du faktiskt har noll koll på hur kvinnor fungerar. Inte undra på att vissa män har konstiga idéer om att minskat utbud ska göra kvinnor mindre "kräsna". I dagens samhälle är kvinnor inte beroende av män för någonting, så självklart kommer kvinnor att välja att leva ensamma om ingen lever upp till det önskade. Precis som kvinnor alltså redan gör idag. Vilket är väldigt klokt och inget kvinnor förlorar på, tvärtom. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:19:10 följande:
    Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.

Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.
    Kvinnor är inte lika benägna att enbart söka sex, även om de nog finns. 

Sanningen är nog snarast att flera testat att leva med män, gått på rejäla nitar, insett att det inte var värt besväret och därför väljer bort män. Att vara kräsen är viktigt, eftersom det kan leda till olycka. 

Tror det finns forskning på att kvinnor generellt sett mår bättre efter separation, män sämre. Om det stämmer kan jag inte se vad kvinnor egentligen skulle förlora på att leva ensamma utan män, om de mår bättre av det.

Jag tror inte alls att relationer alltid är svaret på lycka. Sen var det nån som skrev att kvinnor inte kunde tänka "Han är väl sådär..." Det tror jag nog absolut händer. Men vill man verkligen bli vald av nån som tycker att man är "sådär"? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:49:39 följande:
    Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

Det finns tre vägar som kvinnor som inte kan attraherar bra män väljer.
    1) De sänker kraven och accepterar en "dålig" man
    2) De väljer att leva som singlar.
    3) De blir lesbiska.
    Tror att bisexualitet är relativt vanligt hos människor, men att kvinnor har närmare till att bejaka det eftersom det är mindre skamfyllt. En ökad acceptans för homosexualitet bidrar säkert också.

Egentligen är kanske två kvinnor mer lämpade att leva med varandra, än män och kvinnor generellt (med undantag förstås). Så det kanske bara är av godo att fler kvinnor väljer kvinnor i så fall. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 16:29:27 följande:
    Tror du det? 

Initialt måndet kännas så för att man är mer lika men tror generellt att kvinna och man fungerar bättre för att man kompletterar varandra. Man är givare och tagare på olika områden.

Dessutom lär två av samma kön riskera att bli mer insnöade. Man behöver höra det andra perspektivet.

Statistiken för par antyder det också. Inte ens Mark och Jonas höll.
    Min erfarenhet är att många män tyvärr är känslomässiga analfabeter. Det är inte märkligt med tanke på bl.a uppfostran och normer. Vissa är skickliga absolut, men det är oftast mycket lättare att få stöd och bollning av en annan kvinna än av en man. Är medveten om att alla inte håller med mig såklart, men det är det jag främst saknat i många av mina relationer med män iaf. En av de lyckligaste relationer jag har i min omgivning är just mellan två kvinnor, men det säger såklart inget om den stora bilden. Det finns män och kvinnor som är mycket lyckliga i sina relationer har jag förstått. Det beror väl helt på hur väl man passar ihop och vilka behov man har. Men jag tror att män och kvinnor långtifrån alltid kompletterar varandra. 

Och ja, självklart "blir" ingen lesbisk, goes without saying. Men människan är nog i någorlunda hög grad bisexuell.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-01 22:02:49 följande:
    Tack för ett sakligt svar, precis som en annan nämnde var detta sakligt och konstruktivt.
    Och tack för att du upp att det är mannens ansvar och inte är kvinnornas fel.

Media är tyvärr vinstdrivande och gör bara artiklar, intervjuer och reklam etc. där de tjänar mest pengar. Den enda tidning jag sett män bläddra i (som inte är dagstidningar dvs) är playboy och slitz som var populärt förr. Jämfört med alla hundratals tidningar och magasin för kvinnor. Hur får vi män att isåfall läsa dessa om något magasin skulle göra en tidning för män av män med alla dessa manliga förebilder som finns. Vad hade fått dig att köpa en tidning för män?

detsamma gäller med podcasts och ex instagram, hur får vi ut uppmärksamheten på de manliga förebilder som finns och som så många män behöver? Och jag tror också det behövs mer män i skola vård och omsorg. Går det att locka män till dessa yrken för att också synliggöra vanliga män och inte bara män som byggarbetare, vd eller ekonomichef. Vad hade fått dig lockad att jobba inom dessa yrken? eller vad tror du hade lockat fler män till dessa branscher?

vad kan jag som kvinna göra? Och när världen ser ut som den gör. Hade du vågat gå på dejt med vem som helst av godhet även om motparten inte verkar stå upp för rättvisa och jämställdhet. delar du din platslokalisation så fort du åker med en uber/bolt eller går på dejt? eller de gånger du går till supermarket efter klockan 21? Hade fler män tydligt markerat avsky mot män som begår fruktansvärda brott mot kvinnor så hade vi kanske inte varit så rädda. Och denna rädsla gör iallafall mig extremt selektiv, och jag misstänker denna rädsla delas av många kvinnor där ute.
    Viktig poäng. Att vara selektiv är på riktigt livsviktigt för kvinnor. Att vara rädd och vidta försiktighetsåtgärder är en stor del av våra liv på ett sätt som män inte verkar förstå eller bry sig om.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?