Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:19:10 följande:
Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.
Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.
Kvinnor är inte lika benägna att enbart söka sex, även om de nog finns.
Sanningen är nog snarast att flera testat att leva med män, gått på rejäla nitar, insett att det inte var värt besväret och därför väljer bort män. Att vara kräsen är viktigt, eftersom det kan leda till olycka.
Tror det finns forskning på att kvinnor generellt sett mår bättre efter separation, män sämre. Om det stämmer kan jag inte se vad kvinnor egentligen skulle förlora på att leva ensamma utan män, om de mår bättre av det.
Jag tror inte alls att relationer alltid är svaret på lycka. Sen var det nån som skrev att kvinnor inte kunde tänka "Han är väl sådär..." Det tror jag nog absolut händer. Men vill man verkligen bli vald av nån som tycker att man är "sådär"?