• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Fiona M skrev 2023-08-09 07:17:44 följande:
    Det ska bli intressant att se hur TS och co bemöter det här inlägget.
    Det är tydligt att det handlar om att kvinnor vill bli behandlade annorlunda än männen. 
    Jag sa inget om mot någons kvinnas val ändå väljer hen påstå det.
    irrelevant svar. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-08-09 11:31:39 följande:
    Sla man ta lusthöjande medel så ska det vara för att man själv vill.
    Inte för att tillfedsställa ensamma män som inte lyckas hitta någon.
    Det hoppas jag att du förstår.
    Och vad i min text skrev jag något om att det ska vara emot en kvinnas vilja?
    Det är tydligt som sagt att du medvetet svarar irrelevant på det som jag skrev för du tycker det är ett problem med kvinnor som ändrar på något ifall du tycker de missgynnas av det. 
  • Anonym (....)
    Det hade varit annorlunda om du hade svarat på det som jag skrev exempelvis att det ska vara dåligt pågrund av någon anledning på det som jag tog upp och inte irrelevant påstå att jag vill att kvinnor gör det mot sin egna vilja. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-09 06:24:19 följande:
    Varför tar inte män som är ofrivilligt utan sex piller som tar bort all lust och gör dem nöjda med att vara ensamma? Problemet löst. Så otroligt enkelt. 
    Problemet kan inte då handla om
    1. Fel att föreslå något till andra människor 
    2. Medicinerna/drogerna är fel att ta, för du själv föreslår att någon ska ta såna

Problemet att vilket kön det handlar om. 
  • Anonym (....)
    Och du har förståelse när jag vill något? 
  • Anonym (....)
    Och hur skulle det bli mot en kvinnas val?
    Om någon normal kvinna tycker det är en bra deal, blir det något som lagligt(och sexköp blir lagligt 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 20:08:00 följande:

Ja, du har skrivit att kvinnor har ett privilegium som tydligen handlar om att dom har tillgång till sin egen kropp. Det går inte att tolka dig på annat sätt. Du säger också att du vill att kvinnor ska bli av med det "privilegiumet"

du skriver:
    "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning."

ganska skrämmande.

Och männen har inte tillgång till sin kropp som kvinnor brukar ha
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 20:54:33 följande:
    Det som är skrämmande är naturligtvis att du ser kvinnor som en grupp som du vill ska förlora sitt "privilegium" vilket är då rätt till egenbestämmande över sin kropp. Du tycker att kvinnor ska fördelas bland männen och det är din bild av "jämställdhet"

Helt sinnessjukt.
    Om det skulle vara ett problem så borde män ha lika rätt till sin kropp som kvinnor brukar göra. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 21:29:36 följande:
    "Balansspelaren" har varit ganska tydlig med det. Han skriver att privilegiumet som han vill att kvinnor ska ge upp är "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet."

dvs inget mer frivillig ensamhet, frivillig barnlöshet sen så känner kvinnor ingen hopplöshet heller. Alla dessa "privilegier" ska försvinna för kvinnor enligt "balansspelaren" I "jämställdhetens"namn

vansinne
    Jämställdhet handlar fortfarande om jämställdhet även om kvinnor missgynnas.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 21:29:36 följande:
    "Balansspelaren" har varit ganska tydlig med det. Han skriver att privilegiumet som han vill att kvinnor ska ge upp är "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet."

dvs inget mer frivillig ensamhet, frivillig barnlöshet sen så känner kvinnor ingen hopplöshet heller. Alla dessa "privilegier" ska försvinna för kvinnor enligt "balansspelaren" I "jämställdhetens"namn

vansinne
    Jämställdhet kan du inte klaga på i alla fall om du vill att samhället ska vara jämställt 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?