• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-08 10:24:30 följande:
    Menar du att det bara är kvinnan som ska handla mat, laga mat, diska, tvätta, vika tvätt och all annan städning som rör hemmet?

hur gör du om du bor själv? kommer mamma och pysslar om dig? bor du i en så kallad svinstia? Eller köper du städtjänster? (Även om det sista inte låter troligt?)

det är inte kvinnans jobb att serva en man, det är ibte heller mannens jobb att serva kvinnan. Hushållsarbetet är ett gemensamt ansvar om man bor gemensamt. återigen, det är din kvinnosyn som är förkastlig.

det är inte kvinnans jobb att serva en man, det är ibte heller mannens jobb att serva kvinnan. Hushållsarbetet är ett gemensamt ansvar om man bor gemensamt. återigen, det är din kvinnosyn som är förkastlig.

Och då borde lösningen vara att kvinnan gör slut om de inte vill påverka männen. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-07 22:11:29 följande:
    Vem tar ansvar för ditt hushållsarbete?
    Det har inte med det som jag tog upp. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-07 22:09:15 följande:
    Nej, jag fattar inte. Ska brott bara vara nåt mellan privatpersoner som staten inte ska lägga sig i?
    Var drar du gränsen? 
    Jag menar att visst vill hel del påverka männen genom myndigheterna och andra människor 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-07 22:03:27 följande:
    Ha ha

Den var bra...
    Så att man vill påverka andra människor genom myndigheterna existerar bara när ni snackar om incelmännen? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-08 17:08:51 följande:
    Vad är det myndigheterna gör för att män ska "hjälpa" kvinnor med hushållsarbete?
    Påverka männen på olika sätt. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-07 21:47:33 följande:
    Varför skulle en man inte sköta sitt hushåll?
    Diskuterar inte om det. 
    Utan är ett svar på de som säger att kvinnor inte vill påverka männen. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-07 21:50:11 följande:
    Jag förstår inte vad du menar.
    Om en kvinna inte hittar en man hon tycker är bra nog är hon hellre ensam -är inte det precis ett av problemen incels har?
    Ja men tycker hon det då är rättvist ifall hon bara hittar män som hon ogillar? 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-08 01:10:35 följande:
    Eller hur! Myndigheten för disk och dammsugning (MDD). Det kämpas febrilt bland kvinnor för att de ska komma igång. Hahaha!
    Så i lagboken står det att det då inte handlar om att påverka andra människor genom myndigheterna?
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-07 22:03:50 följande:

Betalvägg...
    Står det exempelvis någonstans
    att hon tycker att staten i jämlikhetens namn ska bestämma hur männen ska göra?
    att hon tycker att det är hennes mänskliga rättighet att män ska uppvakta henne?
    att män ska genmanipuleras eller få piller så de vill uppvakta henne?
    att det är ett odemokratiskt hot mot hennes yttrandefrihet att ha en åsikt om hennes åsikt?

Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar där hon frågar varför män ska få hjälp av doktorn för prostatacancer om inte hon får ha medfödd rättighet till kuk?
    Har inte tillgång till hela artikeln heller. 
    Hel del kvinnor kan faktiskt snacka om att pågrund av jämställdheten så måste olika män better sig på olika sätt. 

Jag har inte sagt något om odemokratiskt att ha en åsikt om någons åsikt utan det är odemokratiskt att skylla på att man inte får enligt lagen ha åsikt om olika saker. 

Prostatacancer har inte helt samband mellan att hon skulle ha medfödd rättighet till penisar. 
    Prostatan är inte en penis. 

Jag har inte sagt något om att det är ett problem om någon man inte kan ha sex för mannen har problem med sin prostata men är inget problem om kvinnor saknar sexpartner. 
    Det är ni som gör en sådan tolkning när det ska vara annorlunda om en kvinna har ont i slidan och kan inte ha sex medan det är okej om en man saknar sexpartner 

Prostatacancer har inte något samband mellan att personen har haft ett sexliv eller inte.

Den påhittade exemplet med kvinnan har dessutom andra förutsättningar att få sex än vad jag har.
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-07 22:03:50 följande:

Betalvägg...
    Står det exempelvis någonstans
    att hon tycker att staten i jämlikhetens namn ska bestämma hur männen ska göra?
    att hon tycker att det är hennes mänskliga rättighet att män ska uppvakta henne?
    att män ska genmanipuleras eller få piller så de vill uppvakta henne?
    att det är ett odemokratiskt hot mot hennes yttrandefrihet att ha en åsikt om hennes åsikt?

Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar där hon frågar varför män ska få hjälp av doktorn för prostatacancer om inte hon får ha medfödd rättighet till kuk?
    Jag har inte sagt något om någon mänsklig rättighet. 
    Finns hel del personer som vill att olika män ska använda mediciner så de får lägre sexdrift. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?