Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 20:42:57 följande:
    Man får mindre både mindre krafter och mindre tid över genom att ränna till någon psykolog. Det är bortkastad tid.
    Det är bortkastad tid att propagera för sexkvoter eller statlig tillhandahållen fitta, psykologhjälp fungerar bevisligen för många.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 21:08:57 följande:
    Psykologhjälp fungerar inte bevisligen för många också.

Kan tänka mig att en psykolog kan hjälpa en ambitiös person som behöver balans i livet. Men för personer vara största problem är att de jobbar för lite lär ett besök hos en psykolog vara bortkastad tid.
    Är det en anledning att välja att inte söka hjälp ho sen psykolog? För att:
    -psykolog hjälper inte alltid
    -någon betecknar sig som lat.

Vad skulle alternativet vara då? Ska den late få tillgång till statligt reglerad fitta? Om någon är för lat för att uppsöka psykolog, varför tror du att dom skulle kunna googla sig fram till en bra hälsa?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 21:53:30 följande:
    Om de nu vill och orkar gå till en psykolog för att åstadkomma en förändring orkar de googla också. Det sistnämnda är betydligt mindre krävande. 
    Du tror att Google hjälper mer än en psykolog. Det tror jag inte ett dugg på. Men visst, motbevisa mig gärna. Är google alternativet för en misogyn incel? Kanske får hjälp på darkweb eller incelsidorna som finns? Vad tror du?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 22:59:58 följande:
    Betala och samtidigt förlora tid. En nobrainer att det är ett dåligt alternativ med en psykolog för normalpersonen. Så jag hävdar till och med att det är direkt dåligt att gå till en psykolog. Att inte gå dit är en vinst i sig.
    Det är en vinst att få möjligheten att må bättre. Förkovra sig i Google riskerar troligen att individen mår sämre. Ingenting som skulle förbättra situationen för en incel. Incel sidorna där dessa flockas kallar incels som lyckas attrahera en tjej för öknamn, dessa sidor som inceln stöter på när den googlar uppmuntrar män till självömkan och offermentalitet/ misogynitet, dvs kontraproduktivt. Jag ser ditt sk råd för direkt skadligt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-08 00:44:07 följande:
    Jo, det är helt vanliga män det rör sig om. Det handlar om ca 30% av männen enligt statistiken. Har inte du sagt förut att du hade kunnat vara incel om du var man?

Ni som hävdar att incels ska gå till psykolog förstår inte att det löser inte problemen. Man kan inte prata sig till att vara mer attraktiv, utan det är sånt som andra bedömer.

Att jobba extremt mycket på sig själv kan lösa en persons problem (dock till ett högt pris), men det kommer bara göra att en annan man som balanserar på gränsen blir incel istället. Det enda sättet att lösa problemet på gruppnivå är att män slutar vara promiskuösa i stor utsträckning.

Nej, 30% av män är inte incels. Men det har vi ju pratat om tidigare. 

Du har fått för dig att lösningen på problemet är att "attrahera kvinnor" Ibland så är faktiskt lösningen att acceptera sin situation och försöka göra det bästa av den. Dvs sluta med offermentaliteten och kräva orimliga saker från samhället. Borde vara en självklarhet att försöka jobba bort sin misogynitet däremot.

Du kan inte tvinga folk till sexkvoter. Fattar du inte vansinnet i den idén?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 09:49:27 följande:
    Betala för att få någon som säger självklarheter och är snäll mot en för att må bättre. Kanske fungerar för någon men det gör snarare personen om något mindre attraktiv (han förlorar tid och pengar).

Och varför googla incelforum? Om vi nu pratar om att ta hjälp för att må bättre så finns det mängder av psykologer på nätet som kort och koncist säger något i stil med.
    1) Var positiv.
    2) Sätt upp mål och jobba efter.
    3) sluta att jämföra dig med andra.
    4) Ta hand om din kropp och motionera.
    5) Ät näringsrik mat
    Du (precis som andra incels i tråden) har fått för sig att lösa incelproblematiken handlar om att dölja sin misogynitet, hitta en formel för att ragga, skaffa sig ett sexpack och ligga. (Ja, jag är fullt medveten om att du inte skriver det i det här inlägget) brist på sex är inte problemet. Bara symptomet på problemet. Vad skulle en misogyn incel gooogla på? Kanske "hur gör man för att ligga" eller "tips och tricks för att ligga" Allt sånt leder till en incel-sida med andra incels som vill göda misogynitet, vill att dessa killar ska misslyckas, vältrar sig i sin egen självömkan. Helt kontraproduktivt, Det krävs en annan part (psykolog) som kan berätta var problemet är, sen är det upp till individen att följa råden.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:40:14 följande:
    Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa att jag är gift och har barn.

Misogyniteten i sig är inte problemet. Det är att incelsen är oattraktiva. Sedan hittar de alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problematiken. Att hävda att kvinnor är skräp är bara en dålig ursäkt egentligen. Surt sa räven om rönnbären som man säger.

Sedan har jag sedan dag 1 i tråden sagt att man ska vara ärlig med vem man är. Det är just därför man inte ska börja hitta tips och tricks för att ragga utan för att förbättra sig själv i grunden så att man kan vara öppen med vem man är.

Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.

Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:48:52 följande:
    Det är lite som att gå till en datorreparatör om man har fel på bilen.
    Googla problemet är som att gå och fiska när huset brinner ner.

vilka konstiga jämförelser.
  • Anonym (Cloffe)
    EnAnonumius skrev 2023-10-08 17:43:39 följande:
    " Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst."

Precis exakt så är det.

Jag tror det beror på att eftersom de är misogyna från början så väljer de också bort kvinnors input, kanske omedvetet. De väljer en polariserande bild där de då placerar sig själva på manssidan. Kanske handlar om en dålig självbild som de känner sig nödgade att förstärka. 

Jag föreslog tidigt i tråden att incels skulle skaffa sig kvinnliga vänner. Enligt ts så var det en dålig idé då han tyckte att incels skulle känna sig bortvalda. Hela tankesättet är skevt, man kan ha vänner av motsatt kön. Inte incels tydligen, de verkar se alla kvinnor som potentiella ligg, inte vanliga människor som är olika.

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:19:09 följande:
    Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?
    Jaha? Är du en sån som ser saker helt svart-vitt? Har jag fel?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?