Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:26:41 följande:
    Det var en slutsats som du har hittat på, jag skrev ingenstans att jag skulle göra det.

Jag inte påstått att jag är någon representant heller.
    Du skrev att "då hade du iaf räddar en kvinna från våldtäkt om du hade sex med en incel" sen fortsatte du jämföra med att du räddade och tog ansvar över en tiggare om du gav han mat också. Dina inlägg syftar mest till att "kvinnor borde uppoffra sig för män" som du gör. Dina inlägg är en typ av propaganda som försöker få det att låta som att du (genom godhet) har sex med incels.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 16:29:27 följande:
    Då kanske du kan förklara varför att man har rätt att säga nej i det ena fallet är tillräckligt för att ge alla lika förutsättningar medans det i det andra inte räcker? Hyckleri är vad det är. 
    Varför inte prata om alla som har styrdans ska ha rätt till en partner, eller alla hus i Stockholm borde vara värda samma som alla hus i vidsel? Är det hyckleri också? Varför kostar inte alla bilar exakt samma, varför har inte alla exakt samma lön? Varför har inte "Pelle" råd att köpa en bil när "kalle" har det? Precis lika bisarra jämförelser.
    ja, "Lisa" ska ha möjlighet att tjäna samma slant som"Pelle" på samma arbetsplats och med samma förutsättningar. ""Pelle" ska däremot inte kunna tvinga"Lisa" till sex för att hon haft sex två gånger och han bara en. Hur jävla svårt kan det vara att förstå?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:41:43 följande:
    Nej, det har du hittat på. Men det förändrar oavsett inte det jag skrev nu, att som kvinna med tom profil så har du fortfarande fler valmöjligheter och förslag att välja bland, än en man. Spelar ingen roll om det är jag personligen, eller någon annan kvinna. Bara det är en kvinnoprofil, så kommer hon ha valmöjligheter. Medan en man får uppmaningen att ändra sig för att maximera sina chanser.
    Nej, det har jag inte. Du använder samma retorik som ts. Undrar varför 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 17:42:26 följande:
    Nej, enligt dina egna resonemang då har de ju samma rätt att tacka ja/nej och alltså är det ingen skillnad. Det är ju så du resonerar om datingsiterna.  Båda har lika mycket rätt att tacka ja eller nej så då skiljer sig ju inte förutsättningarna. Det är vad du påstår, ibland i alla fall, när det passar dig, uppenbarligen.

Alla har samma rätt till att tacka ja eller nej på dejtingsidor. Ingen har rätt att peka ut någon och begära sex med denne. Hur komplicerat vill du att det ska vara? Just nu så låter din inlägg mest som gnäll. Berätta din åsikt, hur vill du att det ska vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 17:34:09 följande:
    Fast du förnekar ju att förutsättningarna är mycket sämre för män. Är det inte det vi diskuterar? Eller håller du medom att mäns förutsättningar är mycket sämre? 

Förutsättningen att träffa någon, och möjligheten att välja. Kvinnor väljs för att de är kvinnor, män väljs utefter pengar och makt. Det är färre män som fortplantat sig genom historien än kvinnor och det är ju en följd av möjligheterna.

Tar du alla män och alla kvinnor, lämpar ut ett medelvärde över förutsättningarna så skiljer sig inte det märkvärdigt förutom antalet heterosexuella. Det är ett faktum. Du tittar kanske inte åt Ida 60 år två gånger.  Eller extremt överviktiga Prillan. Det är som att vissa filtrerar bort såna kvinnor från samhället. 

Och nej, du förenklar saken när du menar att kvinnor väljer män beroende på plånboken. Kvinnor attraheras säkert av män som är stabila, intelligenta, socialt gångbara. Och det förvånar inte mig att plånboken råkar vara större hos den typen av män. Kvinnor kommer aldrig någonsin att attraheras av en bitter misogyn incel. Vilket jag anser är positivt för samhällsbyggnader och måendet i samhället i stort. Så vad kan en man dra för slutsats av det? börja förespråka sexkvoter? I helvete heller, se till att förbättra sina åsikter om kvinnor, och sociala relationer över lag, ganska självklart.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 17:55:58 följande:
    Är det svårt för dig att skilja konstaterandet att nånting är orättvist från vad man skall göra åt det? 
    För det går alldeles utmärkt att tycka att det är orättvist utan att man måste anse att folks skall tvingas till sex. Förstår du det?? 

Ja, man kan absolut diskutera pardans, bilar värde, hus värde eller löner. Det konstiga är att det går att diskutera utan att folk tror att enda lösningen är att tvinga folk till nånting. Frågan är varför du (och många andra här) inte klarar av att diskutera orättvisor inom dating utan att blanda in våldtäkter??  

Vad sägs om att svara på frågan: Varför är räcker det att man kan tacka ja/nej i en situation för att göra den rättvis men inte i en annan? 
    Låt mig hjälpa dig, svaret är att det gör det inte, att man kan tacka ja/nej säger inget om att det råder rättvisa eller lika förutsättningar. 
    Men det är ju inte orättvist. På samma sätt som att Folke har en dyr bil medan Prillan åker buss. Du pratar om våldtäkter som att det skulle vara så främmande, men om sex ska bli "jämställt" mellan könen så förespråkar du indirekt icke sammantyckande sex också. Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med diskussionen. Du vill att folk ska ha rätt till att tacka nej till sex, samtidigt som du vill klaga över det och att allt är så orättvist?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 18:06:49 följande:
    Ja utfallet är att kvinnan har större möjligheter till tex onenightstand.

jag vill inte ändra något.
    Det finns inga hinder för att en kvinna vill ha ett onenightstand. Blir inte mer sex för misogyna incels bara för att du förespråkar att fler kvinnor vill ha det. Incels skrämmer iväg kvinnor på grund av deras misogyna åsikter som lyser igenom. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 18:47:56 följande:
    Ja, det är precis som med jobb, alla har rätt att tacka ja/nej, ingen har rätt att kräva att få ett jobb. Ändå finns det diskriminering och orättvisor. Att kvinnor och män har samma rätt att tacka ja/nej på datingsidor innebär alltså inte att det nödvändigtvis är rättvist där.

Jag säger ingenting om hur det skall vara, det är du som verkar tro att om man erkänner att män är missgynnade så är enda lösningen att tillåta våldtäkt. 
    Det är du som komplicerar saker. Jag säger bara att män är missgynnade inom dating. resten är dina egna påhitt. 

Men bara det där att erkänna att män är missgynnade verkar ju helt oöverstigligt för många här. Det säger nånting om hur vårt samhälle ser på män. 
    Jag skulle påstå att kvinnor är missgynnade på dejtingsidor. Du ser det enbart från en synvinkel. Kvinnor är i högre grad intresserade av ett förhållande när de dejtar. Det verkar inte finnas ett utbud av män som i samma grad är intresserade av ett förhållande. Vad du anser vara "missgynnande" är helt subjektivt. Du framställer däremot män som "offer" i sammanhanget. Du jämför med lönesättning. Lägg av med gnället.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 18:55:46 följande:
    Medelvärde är ett extremt dåligt mått, i medel har alla människor rätt gott om pengar, men trots det lever många i fattigdom och svärt. Har du ens grundläggande kunskaper i statistik? 
    Fö så har även överviktiga Ida bättre odds än en genomsnittlig man på datingsidorna. 

Ja, naturligtvis är det de bittra incelsens egna fel att de är incel, så är det ju med män, de har bara sig själv att skylla. Det konstiga är att kvinnor blir misshandlade inte av bittra incels utan av de stabila, intelligenta och socialt gångbara män som kvinnor attraheras av. 

Och så dina våldtäkter igen. Du har verkliges dålig fantasi om det är den enda lösningen du kan tänka dig. 
    Det står inte i pannan på någon att han är en misshandlande man. Är någon uppenbart misogyn så väljer hon antagligen bort honom då risken är större.
    När du pratar om våldtäkter, är det ts förslag på införandet av sexkvoter och böter du pratar om. Det är verkligen inte min idé. Vad har du för förslag på lösning på "problemet" om jag nu har så dålig fantasi?

Du tycker m a o inte att incels ska bearbeta sin misogyni som ett alter då du sarkastiskt påpekar att "Ja, naturligtvis är det de bittra incelsens egna fel att de är incel, så är det ju med män, de har bara sig själv att skylla."

Varför försöker du få män att uppfattas som offer? Har du också en offermentalitet som ts?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 19:01:46 följande:
    Det kan absolut vara orättvist att Folke åker dyr bildoch prillan buss. Det beror alldeles på. 

Nej, jag förespråkar inte indirekt våldtäkt, det är en halmgubbe du drar till med när dina argument brister. 

Just nu handlar det bara om att erkännandet att män faktiskt är missgynnade. Men det verkar väldigt svårt för dig. Är det samma sak med områden där kvinnor är missgynnade, är det svårt för dig att erkänna att kvinnor är missgynnade med fysisk styrka för då måste man tvinga män att inte gå på gymmet och äta mindre så de blir svarage? Är det så du tänker? 
    Vad du anser vara missgynnande är ju helt subjektivt som jag förklarade tidigare. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?