• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:26:04 följande:
    Borträknat mig. 
    Du och andra incels verkar ju snarare tycka att andra (lös kvinnor och staten) ska ta ansvar för att ni lever ofrivilligt ensamma.
    Inte att det ligger på erat eget ansvar.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:31:32 följande:
    Och var har jag skrivit något om att kvinnor ska enbart vara ett hål? 
    Du tillskriver åsikter som jag inte sagt. 
    Men du tjatar i tråd efter tråd om att sex inte är en rättighet som om du ser det som en orättvisa.
    Så vad fokuserar du på då om det inte handlar om sex?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:30:01 följande:
    Och jag ser inte kvinnor som ett hål
    Men det är ändå sexlösheten du fokuserar på.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:33:23 följande:
    Du lägger också ansvaret på andra. 
    På vilket sätt då? Kan du ge ett exempel?
    Det enda jag har skrivit är att man själv är ansvarig för sitt eget liv och man måste själv jobba för att få till en förändring om man är missnöjd.
    På vilket sätt är det att lägga ansvaret på andra?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:34:09 följande:
    Och vad har det här med hyckleri att göra?! 
    Du pratar om att du vill ha jämställdhet och att alla sja ta ansvar,men tycker ändå att kvinnor borde sänka sina krav och ställa upp på barmhärtighetssex utan att själv behöva göra något.
    Är inte det hyckleri?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 09:44:34 följande:
    Fast det tycker han vill inte? Har aldrig löst honom skriva det iaf. Låter helt befängt.

Vad jag förstår vill TS bara att det ska återgå till hur det var då det var en man på en kvinna. Eftersom dagens situation gör det väldigt svårt för mindre attraktiva män. 

Det blir ensamstående mammor som de kan försörja mindre attraktiva kvinnor eller en resa till Sydostasien som är deras möjlighet på kort sikt. 
    Nu var det heller inte TS jag svarade.

Fast hur ska det gå till,rent praktiskt?
    Även om det går en man på en kvinna så kommer ändå vissa att välja bort de de inte blir attraherade av.
    Dejtingmarknaden är inte rättvis,men att vilja att staten ska reglera den lär knappast föra den framåt.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 10:40:30 följande:
    Och hur la du skulden på dig själv då?
    Felet  var på dig exempelvis för att du inte var en tillräckligt bra hemmafru?

Får du bestämma över vilka krav som männen ska få ha? 
    Jag hade en väldigt dålig självkänsla och la väldigt mycket skuld på mig själv.
    Men jag insåg att jag var tvungen att jobba med det.
    Det var inget som någon annan kunde hjälpa mig med.
    Någon hemmafru var jag inte.

Nej,varför skulle jag ha fått bestämma det?
    Alla har sina egna krav. Sen att de inte alltid överensstämmer med ens egna är inget man kan göra något åt.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 13:20:43 följande:
    Oftast brukar kvinnor påstå att felet är endast på dom om de får välja kraven som männen ska ga först
    Va? Jag förstår inte ett dugg av vad du skriver.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 13:24:01 följande:
    Normer är den enda rimliga vägen att gå om man vill ha ett mer monogamt samhälle. Även om inte det skulle göra alla monogama så skulle fler bli monogama. Färre män skulle bli barnlösa och färre barn skulle få växa upp i otrygga och lösa familjeförhållanden.

Vinsten i det ser jag främst för barnen. De är de viktigaste.
    Du håller stenhårt fast vid att kvinnor skulle välja en man hellre än att vara ensamma.
    Men så ser det inte ut i dagens samhälle.
    Och kommer heller inte att göra även om man skulle försöka ändra på det.
    Kvinnor idag har inte samma behov av en man som förr i tiden.
    Och det verkar skrämma många män.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 14:04:22 följande:
    Sluta se världen så svartvitt. När ska du förstå att det handlar om olika procenten av befolkningen?
    Vissa kvinnor väljer ensamhet, andra kvinnor väljer barn och familj. 

Människor påverkas av normer och beteenden förändras. Detta är ett odiskutabelt faktum.
    Svartvitt? 
    Jag skriver ju att en del kvinnor hellre skulle välja att leva ensamma än att välja en man de ite är atraherade av.
    Inte att det gäller alla.
    På vilket sätt är det svartvitt?

Ja,men skulle vi ändra på normerna till vad de var förr i tiden så tror jag inte att många skulle ändra sig. Varken kvinnor eller män.
    Varför ska man vara bakåtsträvande? För att det ska passa incels?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?