• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:12:44 följande:
    Mannen kan be och få ett nej. 
    Kvinnan kan be om orgasm och få ett nej. 

Ni försökte vinkla till som att det är olagligt att mannen ber om sex och olagligt om kvinnan säger ja till det. 
    Det är det ingen som har påstått.
    Det är du som missförstår.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:14:11 följande:
    Och om mannen vill inte utföra mer sexuella handlingar åt kvinnan så är det inte ett samtycke utan ett övergrepp 
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:14:56 följande:
    Att be om det är inte ett övergrepp. 
    Eller övergrepp om man får ett ja och personen har sex med varandra 
    Inte att be om det. Men om kvinnan inte vill och han gör det ändå så är det ett övergrepp.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:15:47 följande:
    Eftersom sex i övrigt ska inte fördelas lika så borde det gälla även för orgasmer. 

Vilket det försten gör för antalet orgasmer vid sex när man väl får en orgasm 
    Varken sex eller orgasmer är något som kan fördelas så det kan du sluta tjata om.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:17:23 följande:
    Varför kallas det då ett övergrepp om man ber kvinnor att göra något sexuellt åt en men friviligt när ni uppmanar att man själv är skyldig kvinnorna något? 
    Det är det återigen ingen som påstår.
    Läs vad som skrivs ordentligt innan du kommenterar.
    Och snälla,svara på inläggen 1 gång,inte 15! Det blir så jobbigt att svara på allt.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:18:09 följande:
    Jag har inte sagt något annat. 
    Ni väljer ändå medvetet att tolka som det eller låtsas som det handlar om det. 
    Det var du som tog upp samtycke.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:18:41 följande:
    Det är exakt det som debatten om kvinnliga orgasmglappet gör. 
    Det är du som hela tiden tjatar om det. Ingen annan.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:19:14 följande:
    Om det är som att jämföra mellan pärom och äpplen så hade du inte sagt det där. 
    Det är ingen jämförelse. Det är ett faktum.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:32:12 följande:
    Och personer till och med i denna  tråd snackar om att orgasmer vid sex ska fördelas rättvist 
    Det är bara du och andra incels som tycker det.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 15:52:18 följande:
    Då vet jag inte vad syftet är när det kallas fel på jämställdheten och att orgasmer skulle fördelas rättvist etc

kit.se/arkiv/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/

www.etc.se/inrikes/svarare-att-njuta-nar-man-ar-porrskadad
    I den första länken står inget om att orgasmer ska fördelas rättvist. Snarare hur man själv ska göra för att nå dit.
    Så det kan du släppa nu.

Den andra länken är en betalartikel så den går inte ens att läsa om man inte betalar.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 15:53:00 följande:
    Vad är syftet då?
    Kvinnor ska inte få fler orgasmer? 
    Jag förstår ärligt talat inte vad du menar? Vilket syfte?
    Det är bara du som fortsätter svamla om att orgasmer ska fördelas rättvist,ingen annan.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 16:13:12 följande:
    Då förstår inte jag varför de använder dessa argument 
    Vilka gör det?

Läste du ens själv länkarna du postade i ditt svar till mig?
    Där står klart och tydligt att man själv ansvarar för sin egna orgasm.
    På samma sätt är mannen ansvarig för att själv lösa sin situation med ensamhet.
  • molly50
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-24 16:35:58 följande:
    Kan väl jämföras med att om någon är självisk i sängen och tycker att den andras orgasm är oviktigt så kanske det inte blir så många tillfällen. Det är ju ändå ett samspel. På samma sätt som att om någon är otrevlig/ obehaglig/ misogyn i konversationen med en annan så blir det nog inte så många fler möten.
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men jag tolkar den jag svarade på som att han menar att det är kvinnors ansvar att se till att ensamma män får sex och att han anser att kvinnor menar att det ör mannens ansvar att kvinnor får orgasm.
    Och det håller jag inte med om.
  • molly50
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-24 16:45:49 följande:
    Han har fått det om bakfoten. Det som menas med "orgasmglappet" är att sexet inte borde ta slut för att mannen fått utlösning. Att det borde ligga i mannens eget intresse. (om han vill att sexet ska inträffa fler än en gång)

Karaktären du svarar tror det handlar om att kvinnor hävdar att orgasm är en mänsklig rättighet. Och då tror han att han har rätt till sex. helt vansinnigt.
    Ja,precis. Jo,det vet jag.

Ja,han verkar ha missuppfattat det där totalt.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2024-01-25 17:54:08 följande:
    Att jag skulle ragga på män istället är inte ett svar på varför kvinnor ska ha det bättre än männen
    Varför ska män ha det bättre än kvinnor?
    Varför ska något kön ha det bättre än det andra?
    Kan du svara på det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?