• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

ClumsySmurf skrev 2023-10-09 16:46:10 följande:
    men det är väl inte samma sak?
    Det var detta jag svarade på. 

""Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."

Du är ju två av dem."

Och vi är ju flera kvinnor här i tråden så har påpekat just det,att kvinnor inte attraheras av misogyna män.
    Lika lite som att män attraheras av kvinnor som sprider manshat.

• molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 23:38:21 följande:

Hejhoppgummi har svarat att hon inte sagt det jag frågade om.

Jag attraheras ju inte av såna kvinnor men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.

Män har kanske andra preferenser än vad kvinnor har,vad vet jag. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 02:48:55 följande:
    Du har inte sett dokumentären om Brand. Det var inget romantiskt uppvaktande han ägnade sig åt. Han utnyttjade bara sin position för att ligga med unga tjejer, flera under 18 år, som var starstruck av honom. Det behövdes ingen större arbetsinsats där. Hans assistent sökte upp dem i publiken och gav dem hans nummer, varpå han bad dem komma till sitt hotellrum.

Nej, jag tror inte att incels skulle bli mer attraktiva. Jag säger bara att det skulle begränsa den typen av leverne som Brand hade. Kan man inte få den som är mest attraktiv så väljer man en mindre attraktiv person. Det är redan verkligheten för nästan alla.

Varför insinuerar du att en man måste vara perfekt för att duga som partner? Det är inte så det har sett ut historiskt. Varför skulle inte mindre attraktiva män ha en chans?
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Men jag tycker inte att Russel Brand är särskilt attraktiv.
    Att han verkar ragga på allt som har bröst förstärker bara ytterligare den känslan.
    Då spelar det ingen roll hur vackert yttre man har.

Och återigen så väljer många kvinnor hellre att leva ensamma än att välja en man de inte finner attraktiv.
    Varför är det så svårt att acceptera?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-17 00:55:22 följande:
    Jag tycker inte att det är en mänsklig rättighet att bli vald, men däremot ska det vara en rättighet att män och kvinnor har samma förutsättningar oberoende av kön. Det kommer alltid finnas personer som blir bortvalda.
    Varför förespråkar du i så fall att apparna ska bli statligt styrda? Att inga attraktiva män ska visas osv,om du inte tycker det är en rättighet att bli vald?

Men om det skulle bli så att apparna blir statligt styrda och att inga attraktiva män visas,hur många kvinnor tror du då kommer att stanna kvar på apparna?
    Inte så många,skulle jag tro.
    För likaväl som att du har rätt att välja bort de du inte attraheras av så har även kvinnorna det.
    Och du har ju själv skrivit att du väljer bort 50% av kvinnorna,så varför skulle kvinnorna inte kunna göra det?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 01:57:24 följande:
    Anonym (Til) skrev 2023-10-20 20:51:18 följande:
    Men det är ändå talande att du tycker att dessa mäns behov av sex är överordnat att inte skada någon, oftast kvinnor. Det säger en del om din människosyn. 

Om kvinnor klarar av att leva utan sex och utan att skada någon. Varför skulle inte män kunna göra det?

Om kvinnor klarar av att ha bra liv utan män, med hobbies och vänner. Varför skulle inte män klara av att leva utan kvinnor?

Är män svagare, menar du? 
    Prostitution skadar kvinnor. Det är vi överens om. Där vill ni begränsa friheten.

Dejtingappar skadar män. Varför väger friheten tyngre än att värna om de som skadas av det på det området?

Är det bara för att ni bryr er mindre om män än om kvinnor? Varför ska vissa omoraliska beteenden vara tillåtna och andra förbjudna?

Förstår ni inte varför vi män tappar tilltron till samhället med en sån dubbelmoral?

Vad har du för belägg för att dejtingapparna är skadliga för män?
    Om du upplever att de är skadliga för dig så är det väl bara att sluta använda dem.
    Svårare än så behöver det inte vara. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 13:37:57 följande:
    Varför säger du inte samma sak till den som är prostituerad?

- "Det är väl bara att sluta om du upplever att det är skadligt för dig"

Du väljer att lägga skulden på den som är offret i sammanhanget och inte den som har skapat problemet.
    Jag lägger inte skulden på någon.
    Jag bara undrar varför du fortsätter använda apparna om du anser att de är skadliga för dig?

När det gäller prostituerade så kan det ju t ex vara så att de måste för att kunna försörja sin familj. T ex i Thailand.
    De har alltså inget annat val.
    Och andra prostituerade kan även bli hotade av sina hallickar om de vill sluta.
    Så de har många gånger inget annat val.
    Eller tror du att prostituerade väljer det yrket frivilligt?

När det gäller dejtingappar så har man däremot valet att sluta använda dem om man inte tycker att det fungerar bra eller är rentav skadligt.

Vem eller vilka är det du menar som har skapat problemet?
    De som har skapat apparna?
    I så fall är det väl en ännu större anledning att sluta använda dem.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:06:41 följande:
    Just nu använder jag ingen app om du är intresserad av att veta. Det är dock fånigt att säga "sluta använd dem". Varför säger du inte till kvinnor att sluta skaffa barn om de inte vill sabba sin karriär? Jobb, familj, relationer är mänskliga behov som inte går att stänga av genom att sluta försöka.

När det kommer till män så är det bara eget ansvar som gäller enligt er, men när det kommer till kvinnor ska allt regleras av staten. Ser du inte din egen dubbelmoral?

Det är strukturer som ligger bakom problemet och de strukturerna kan inte lösas på individnivå.
    Visst kan jag säga samma sak till kvinnor.
    Men nu är det män och dejtingappar som diskuteras här.
    Så varför försöker du byta samtalsämne?

Alla,både män och kvinnor,har ett eget ansvar för att lyckas hitta en partner.
    Ingen har påstått att det bara gäller män.
    Och DU är den som vill ha statligt reglerade appar osv.
    Så försök inte lägga över det på andra.
    Och du har ju själv skrivit att du väljer bort 50% av kvinnorna på apparna och en annan person i tråden har sagt at han ratar äldre,feta och fula kvinnor.
    Medans ni anser att kvinnor ska fördelas bland männen eller att apparna ska regleras så att de attraktiva männen inte ska visas.
    Så då kan man ju vända på frågan.varför ska det bara gälla er män och inte kvinnorna?
    Varför får ni välja och inte kvinnorna?
    Skulle det inte vara rättvist?
  • molly50
    molly50 skrev 2023-10-21 20:10:13 följande:
    Visst kan jag säga samma sak till kvinnor.
    Men nu är det män och dejtingappar som diskuteras här.
    Så varför försöker du byta samtalsämne?

Alla,både män och kvinnor,har ett eget ansvar för att lyckas hitta en partner.
    Ingen har påstått att det bara gäller män.
    Och DU är den som vill ha statligt reglerade appar osv.
    Så försök inte lägga över det på andra.
    Och du har ju själv skrivit att du väljer bort 50% av kvinnorna på apparna och en annan person i tråden har sagt at han ratar äldre,feta och fula kvinnor.
    Medans ni anser att kvinnor ska fördelas bland männen eller att apparna ska regleras så att de attraktiva männen inte ska visas.
    Så då kan man ju vända på frågan.varför ska det bara gälla er män och inte kvinnorna?
    Varför får ni välja och inte kvinnorna?
    Skulle det inte vara rättvist?
    Tillägg: TS,ser du inte din egen dubbelmoral i det?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:15:25 följande:
    Vem börjar interaktionen på det sättet? Många kommer inte ens till det steget att de matchar med någon.
    Det finns en del män som börjar interaktionen så.
    Jag råkade ut för det flera gånger när jag nätdejtade. 
    Och får man tillräckligt med sådana meddelanden så är det lätt att tröttna när man tvingas sitta och sålla bort dessa.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 20:48:06 följande:
    Det är ett bevis på att man visst kan föreslå att sex ska färdelas mer rättvist. 
    Lagstiftningen ser likadan ut samt i lagstiftningen är man inte heller skyldig att göra något. 
    Visst kan man föreslå det. Det är ingen som hindrar dig.
    Men du kommer aldrig att få igenom det.
    Sex är något som ska ske med samtycke mellan två (eller fler) personer.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?