• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-10-03 18:22:03 följande:
    Så de är ihop med de dåliga männen och klagar på de dåliga männen, samtidigt som de inte vill attrahera de bra männen.

En av de sämre ursäkter jag hört faktiskt.
    Då har du inte förstått vad jag menar. Alls.
    Om en kvinna har lämnat en dålig man så vill hon kanske inte inleda något nytt med någon annan man heller.
    Då lever hon kanske hellre ensam.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-03 18:37:10 följande:
    Vad ska de göra åt sin situation?

Du skrev förut att det enda som du gjorde var att gå till en samtalsterapeut. Är det ditt enda råd? För det kommer inte att vara tillräckligt i sammanhanget.
    Att gå i terapi kan vara bra för att lära sig hantera sina tankar och sin ilska.
    Sen kanske man kan läsa en bok om hur man kan förändra sin situation. Eller gå en kurs i hur man förändrar sitt beteende.
    Allt är inte statens eller kvinnornas ansvar. 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:13:37 följande:
    Tar till sig råd är att du menar att någon person lyckats göra det som kvinnor ber om. 
    Det behöver inte handla om ett val då. 
    Det är naturligt vis ett val att välja om man vill ta till sig av goda råd eller fortsätta vara ensam och tycka synd om sig själv och lägga ansvaret på alla andra. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-04 00:34:09 följande:
    Nej. Jag tror på goda värderingar, normer och en kultur med hög moral. Allt dåligt beteende är jag motståndare till.
    Ändå försvarar du misogyna incels...
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-04 00:37:51 följande:
    Det har ingen betydelse i sammanhanget och kommer inte göra någon skillnad. Om terapi och läsa böcker är vad du menar med att allt är individens ansvar kan vi konstatera att du inte har en aning om vad en individ ska göra konkret för att ta sitt ansvar.
    Det handlar om att lära sig hur man ska bete sig. Hur man ska bemöta andra för att kanske lyckas träffa en kvinna.
    Att du inte inser det visar att du inte vet hur man tar ansvar för sig själv och sin egen situation. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 05:26:02 följande:
    En användaren skrev om kvinnor som träffat flera dåliga män, för att sedan välja att leva som singlar.

Jag skrev då att anledningen till att de bara träffar dåliga män är att de inte är tillräckligt  attraktiva för att attrahera bra män.

Sedan är det upp till kvinnorna om de vill eller inte vill utvecklas och förbättras för att ha chans på de bra männen. Eller om de vill leva ensamma. Fast kom inte och beskyll män i allmänhet för att dessa kvinnor inte klarar av att attrahera bra män.

Bekvämligheten och oviljan att förbättras samt fenomenet att skylla på andra finns inte bara hos incelmännen utan även hos de ensamma kvinnorna. Därav blir det smått parodiskt när ensamma kvinnor springer runt här i tråden och tjatar på incelmännen att inte skylla på andra utan att förbättra sig.
    Fast hur vet du att dessa kvinnor är oattraktiva?
    Hur vet du att det inte handlar om att de kanske är mentalt svaga och kanske kommer från en bakgrund med misshandel i barndomen t ex?
    Du kan ju oavsett inte hävda bestämt att det bara kan vara på ett visst sätt,som du gör.
    För det vet du ingenting om.

Jag har själv levt i en destruktiv relation och jag har inte haft problem att träffa bra män vare sig före eller efter det förhållandet. (Även om jag också stötte på några skitstövlar däremellan)
    Men du tror kanske att det står skrivet i pannan på männen om de är bra eller dåliga?
    Att det är sådant man märker direkt?

Sen är det självklart att även kvinnor som dras till dåliga män behöver jobba med sig själva och bli starkare.
    Men det tror jag inte att någon har sagt emot heller. 
  • molly50
    Överste Senap skrev 2023-10-04 13:56:58 följande:
    Fortfarande oklart vad han menar är goda värderingar och hög moral.
    Ja,precis. 
  • molly50
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-04 16:12:46 följande:

Det är väl självklart att om man i ett och samma inlägg nämner kvinnor som kunniga (i att borra och spika) och män som inkapabla (i att laga bilar,) då är det väl för i  h-e orättvist!! Särskilt med tanke på att det är ganska enkelt att borra och spika medan det ofta är komplicerat att reparera en modern bil.

Tycker du att hennes påstående är en neutral och sanningsenlig bild av hur verkligheten ser ut eller är det en förvanskning i syfte att förminska mäns förmågor och komma fram till att män inte behövs ?

Jag tolkade det inte på samma sätt som du.
    Jag tolkade det som att hon menade att kvinnor klarar sig bättre utan män i dagens samhälle.
    På vilket sätt är det att sprida manshat?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 16:54:36 följande:
    Personligheten är en viktig del för en kvinnas attraktivitet. Om man är en bra man och har mycket att erbjuda väljer man bort labila tjejer med självskadetendenser. Har för egen del valt bort många av den typen av tjejer. 

Man kan avläsa väldigt mycket av en människa om man spenderar tid med denne. Och det är dessutom väldigt avslöjande vad personen har för relation med sin familj och långvariga vänner. Så att man i normalfallet inte skulle se att det rör sig om en bra eller dålig man håller jag inte med om. 

Det ska inte heller glömmas bort att en persons samarbetsförmåga är enormt viktig även det för attraktivitet. Om någon upprepade gånger misslyckas med relationer så är det i regel bara den personens fel.
    Ja,precis på samma sätt som att kvinnor väljer bort misogyna incels.
    Vad är skillnaden?
    Lika lite som en man vill ha en labil kvinna,lika lite vil en kvinna ha en man med unken kvinnosyn.

Ja,när man har umgåtts ett tag,ja.
    Men jag menar att det är svårare att se på en man efter några gånger om han är en bra eller dålig man.
    För ofta är dessa män väldigt charmiga i början tills de lyckats snärja kvinnan.

På vilket sätt är det kvinnans fel om hon blir misshandlad?
    Är det kvinnans val att bli illa behandlad,menar du?
    Lägg skulden där den hör hemma! Dvs inte på offret! 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 17:07:40 följande:
    De bra männen stannar i sina äktenskap. Och om en man tar ansvar har inget med vab eller FL att göra. Att vissa kvinnor tittar på sådana saker är en anledning till att varför de attraherar dåliga män och väljs bort av bra män. I vissa fall kanske de t.o.m. själva väljer bort bra män för att de inte förstår vad en bra man är.
    Vad är då "bra män" enligt dig?
    Är det en bra man som stannar i äktenskapet,men struntar i att ta FL/Vab och struntar i allt annat ansvar också?
    En man behöver inte vara dålig för att han lämnar ett äktenskap.
    På samma sätt som en kvinna inte behöver vara dålig för att hon väljer att lämna.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?