• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:10:31 följande:

Men om jag missförstod så varför rättar du inte det direkt istället för att fortsätta argumentera att det är märkligt om incel sökt hjälp? Det verkade ju inte alls som att du tyckte att jag missförstått, istället fortsätter du ju resonemanget att det är märkligt om incel sökt hjälp?

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står. så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

Det har jag ju svarat på. Jag trodde att du hade förstått.
    Men eftersom du uppenbarligen inte hade förstått det så låg det ju på dig att fråga mig om det du inte förstod.
    Istället så väljer du att omskriva det jag har skrivit för att få rätt. 
    Snälla,ge dig nu,Maria! Släpp det här nu.
    Jag har bett dig att släppa det här flera gånger nu. Snälla respektera det.
    Det kan inte vara bra att vara så grälsjuk.
  • molly50
    Anonym (Til) skrev 2023-10-07 13:16:39 följande:
    Ingen fara, det var inte dig jag tänkte på här. 

Jag hoppas att tråden kan återgå till att diskutera sakfrågan och sådant som är relaterat till den.
    Ja,det hoppas verkligen jag med.
    Jag har flera gånger bett Maria att släppa det här nu.
    Hon medger t om att tråden inte handlar om mig,men har ändå lyckats få den till att göra det.
    Men hon tycks vägra att ge sig.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 15:43:45 följande:
    Du skrev att du vet ärligt talat inte, och det är inte svar på varför du inte rättade mig direkt, om du nu ansåg att jag missförstod. Istället fortsatte du resonemanget, så nej du verkar inte alls som du tyckte att jag missförstod något.

I övrigt så tar jag inga order ifrån dig, utan jag släpper det när jag själv önskar.
    Du kan fortsätta skriva om du vill,men du får inga fler svar ifrån mig. 
    Vad jag än skriver så hittar du något nytt fel så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig.
    Så du kan välja om du tänker fortsätta tjafsa som en repig LP-skiva och göra bort dig för att till varje pris få rätt eller bara lägga ner. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 19:16:22 följande:
    Vad hjälper det om de söker hjälp. Det är inte så man löser problem. Man tr tag i det själv.
    Är inte att söka hjälp att ta tag i det själv då,menar du?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 19:18:09 följande:

Vad bråkar ni i tråden om egentligen? Bli vänner istället! Livet blir bättre så!

Fråga Maria. Hon har hakat upp sig på ett inlägg jag har skrivit för många sidor sedan.
    Och har sedan tjafsat om det i absurdum för att hon inte fått det svar hon ville ha och för att få rätt.
    Jag har avslutat den diskussionen och kommer inte att svara henne mer om det.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 21:53:30 följande:
    Om de nu vill och orkar gå till en psykolog för att åstadkomma en förändring orkar de googla också. Det sistnämnda är betydligt mindre krävande. 
    Och om de inte vill gå till en psykolog,varför skulle de då googla på psykologhjälp?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-08 00:44:07 följande:
    Jo, det är helt vanliga män det rör sig om. Det handlar om ca 30% av männen enligt statistiken. Har inte du sagt förut att du hade kunnat vara incel om du var man?

Ni som hävdar att incels ska gå till psykolog förstår inte att det löser inte problemen. Man kan inte prata sig till att vara mer attraktiv, utan det är sånt som andra bedömer.

Att jobba extremt mycket på sig själv kan lösa en persons problem (dock till ett högt pris), men det kommer bara göra att en annan man som balanserar på gränsen blir incel istället. Det enda sättet att lösa problemet på gruppnivå är att män slutar vara promiskuösa i stor utsträckning.
    Man kanske inte kan prata sig till att bli mer attraktiv.
    Men man kan få verktygen till hur man kan bete sig i mötet med andra människor t ex.
    Och hjälp med att komma till insikt om hur man kan hantera sina negativa tankar.
    Och det kan vara en bra början.
    Sen måste man givetvis också jobba med sig själv.
    Men för att veta hur man ska jobba med sig själv så kan psykologen vara en bra hjälp.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:00:34 följande:
    Det är du som väljer att tolka det. 
    Dessutom misogyna betyder att man gör skillnad på män och kvinnor.
    Inte när någon klagar på sexbrist. 
    Då har du missuppfattat vad misogyni är.
    Misogyni = kvinnohat. 
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 22:19:54 följande:
    "Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."

Du är ju två av dem.

Du kanske inte blir upphetsad av att läsa denna tråd men det är ju inte direkt så att de har skrivit ner sina misogyna åsikter i sin tinder profil.

Jag tycker inte de ska vara på dejtingmarknaden när de är så mysogyna som de är så misogyniteten är ju orsaken till FU men om det inte står inte skrivet i pannan på de som våldtar, misshandlar och mördar förstår jag inte hur osexiga åsikter kan göra det.

Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om.

Vi är nog lite fler än två som har upprepat den saken,här i tråden. 
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 03:55:06 följande:
     Jag har inte läst alla dina inlägg men i vilka inlägg har du skrivit att själva orsaken till sexlösheten är att de är misogyna?
    Jag har inte använt just de orden.
    Men däremot har jag skrivit att kvinnor inte attraheras av misogyna män.
    Och att det är något dessa män måste jobba med om de ska kunna få en kvinna.
    Jag tror inte heller att män attraheras av kvinnor som sprider manshat. Gör du?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?