• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-25 20:17:02 följande:

Den här tråden kan vara ett starkt bevis på att just vid sex så råder andra vilkor och åsikter jämfört med hur allt annat ser ut. 

Många skulle exempelvis inte tycka det är okej om någon säger att vänskap ska inte vara ömsesidigt. 
    Att vänner som kräver det är äckliga. 

Men du och andra incels tycker ju inte att sex ska vara ömsesidigt utan att ni ska tilldelas kvinnor som ger er sex även om kvinnan inte vill,för att det ska vara rättvist.
    Hur kan det vara ömsesidigt? 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 22:41:06 följande:
    Av samma orsak som folk stoppar huvudet i sanden beträffande hälsa, ekonomi, karriär,  vikt eller vad det nu må vara. 

För att det är det enklaste sättet att hantera situationen.
    Ja,men då ska man kanske inte heller klaga om inget händer?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 23:23:47 följande:
    De flesta människorna fungerar inte så.
    Nej,det är det som är skillnaden mellan incels och andra.
    Jag har också varit ofrivilligt singel,men jag la inte skulden på alla män utan försökte jobba med mig själv för att kunna hitta någon.
    Och jag lyckades.
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-25 23:25:10 följande:
    Det hade även feminister en gång i tiden och det blev ju bra tillslut. Man ska inte helt förkasta denna strategi.
    Nej,kanske inte det. 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:36:06 följande:
    Så det är inte hyckleri för man ska inte bli ihoptvingad med någon?
    Tycker du på fullt allvar att man ska bli ihoptvingad med någon man inte är attraherad av för att mannen ska få sex?
    På vilket sätt är det jämställt?
    Skulle du själv vilja bli ihoptvingad med en kvinna du inte alls attraheras utav?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:39:50 följande:
    Frågan var om hyckleri. 
    Det är inte heller särskilt attraherande när du vill att kvinnor ska ha andra förutsättningar än männen. 
    Du vill att män enbart ska ses som en dildo. 
    Läs om och läs rätt!
    Vart någonstans har jag skrivit det?

Sluta tillskriva mig åsikter jag inte har,tack! 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:44:21 följande:
    Och då kan man inte säga att alla ska bidra lika mycket. 
    Den enda som kan bidra till att förändra sitt liv till det bättre är en själv.
    Sluta lägga det ansvaret på andra.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:46:54 följande:
    Jag tycker du ska sluta fokusera på enbart sex och se till även andra aspekter.
    Det är inte särskilt attraktivt att enbart ses som ett hål skapat för mannen.

Jag hade kunnat skrivit istället att du ska fokusera på annat för att du ser män som dildor. 
    Hade det varit okej? 
    Om jag hade sett män som dildos,så ja.
    Men nu gör jag inte det så det finns ingen anledning att be mig fokusera på annat.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:21:53 följande:
    Och eftersom du vill inte att alla ska bidra lika mycket så ska du undvika att lägga ansvaret på andra människor 
    Varför hittar du på saker jag inte har skrivit?
    Och varför tilldelar du mig åsikter jag inte har?
    Jag rekommmenderar dig starkt att sluta med det om du vill ha en saklig och vettig diskussion. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?