Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:00:21 följande:

Och samhället hjälper som sagt till med det. Viljan till förändringen hos incels måste däremot komma från incels själv. Alla har fria val. Vill någon sitta på nätet och göda sitt kvinnoförakt så står det fritt fram för den att göra det. 

Frågan borde vara varför de inte tar itu med den förändringen, och varför de lägger över allt ansvar på kvinnor, snygga män och samhället. Varför kan inte en incel arbeta bort misogyniteten och kvinnoföraktet? Varför kastar dom ut att staten ska reglera dejting eller uppfinna droger som gör kvinnor medgörliga, eller vafan vrickat som helst?

varför? Helt jävla ologiskt? Är dom söndercurlade hemma? Har dom fått för sig att kvinnor ska vara servila till så pass att dom utelämnar sin egen kropp allt i "empatins" skull. Någon kallade kvinnor för godhetsknarkande med goda värdegrunder . Hur fan betraktar man andra människor (kvinnor) då? Som ett slags kollektiv till för männen? Och när de inte är "godhetsknarkare" och har helt enkelt bara mänskliga värderingar blir dom dubbelbestraffade då?

Du är ni 2 brudar som är på hugget, det är nog mer än jag klarar av =)
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:01:36 följande:
    Ditt alternativa nick är ju "tolkningsföreträde för kvinnor " så ja, du klandrar och nedvärderar kvinnor i stor skala.
    Va? Jag har inget sånt nick..
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:03:17 följande:
    Hahaha!!!
    Ska jag fantisera ihop att du och nihka är alternativa nick också då eller?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:06:47 följande:
    Du får göra vad du vill. Du kan sprida incelpropaganda om du vill.
    "tolkningsföreträde för kvinnor" vilket jävla nick alltså.
    Jag har ett konto, som jag haft länge. Jag använder mig bara av 2 olika nick med detta konto. Det är Palle och Mx.

Men skratta du och lev i din fantasivärld.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:15:12 följande:
    Inte om inte personen själv är intresserad av att delta. Att bara skylla på andra är inte att delta.
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:17:20 följande:
    Du har inte svarat på vad du menar med godhetsknarkande och goda värdegrunder.

ruttna åsikter är eftersträvansvärt alltså? Du skriver även i en annan tråd att kvinnor tycker de är så goda med goda värdegrunder också.

men du själv varken klandrar eller nedvärderar kvinnor. Jojo.

Jag pratar om generella drag. Inte att alla är så. Att kvinnor är mer inkännande och känsliga för vad andra tycker och tänker och även att följa någon slags norm är väl i det närmsta vetenskapligt bekräftat. Vem tycker inte att kvinnor är mer måna om att bli accepterade av andra rent generellt?

Titta på landslagen i fotboll tex? Det ser man tydligt hur viktigt det är att tycka rätt. Män bryr sig inte lika mycket om politisk korrekthet i samma utsträckning.

Det är därför reklam styrs mer åt kvinnor än män, kvinnor är som grupp mer påverkbara. Det är ett faktum i reklambranschen. Så jag har inte fel.

Du letar verkligen fel nu? Har du något mer du hittat? Det är ju inte så att du är oantastlig heller när det gäller att uttrycka dig på forumet. Jag har sett flera tråkiga kommentarer från dig mot andra som inte tycker samma som du.

• Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:18:29 följande:
    Men vad bra att du inte är nedvärderande. Då har du inget emot att jag svingar tillbaka dina "trevligheter" till dig.
    Om du backar ca 3 sidor i denna tråd så var det en bra diskussion i detta ämne. Sen kom du och Cloffe och körde järnet! Troligen var vinet slut och väninnan gått hem tänker jag.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:30:12 följande:
    Om man känner sig utsatt för att man inte får fitta tilldelat sig finns det nog ingen som kan hjälpa en.
    Du är så grov i ditt språk.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-30 23:36:08 följande:
    Men fortfarande så måste de ju själva gå med på att ta emot den hjälpen.
    Många av den anser ju att det är andras ansvar.
    Och hur ska man kunna hitta alla incels? 
    Ska de anmälas eller skrivas upp i något register för att man ska kunna hitta dem?
    Annars blir det ju svårt att erbjiuda dem hjälpen.
    Och hur många kommer överhuvudtaget att erkänna att de är en incel?
    Ja, det kommer finnas problem som det inte finns direkta lösningar på. Vettiga frågeställningar du har. Men samhället behöver göra något åt det oavsett eftersom problemet växer. Jag sitter verkligen inte på lösningarna, men jag är ödmjuk inför problematiken.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?