Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Nihka - om du inte var så arg hela tiden och om du även haft förmågan att läsa mellan raderna, så hade du inte missuppfattat saker i samma utsträckning. 

Det jag menar med att allt var i sin ordning, var mer att det finns en tanke bakom. En förmåga att diskutera och se saker ur olika perspektiv. Att inte bara gneta på med retoriska floskler för att vinna, kasta skit, sänka eller försöka reta upp sin meningsmotståndare.

• Anonym (Palle)

Jag är även rätt säker på att varenda inlägg som inte går hem nu anmäls, för att möjligen vinna något i detta. Det är så vissa jobbar.

• Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-28 08:32:23 följande:
    Fast jag är inte arg. Någonsin. Det kanske har att göra med npf-diagnoser som du pratade om förut när människor läser in sina egna känslor i andras inlägg hela tiden?

Det är faktiskt ditt problem om du blir uppretad när andra inte håller med dig om att det är så synd om våldsverkare. 

Att hysteriskt kasta "manshatare" på alla som tar upp det egna ansvaret gällande incels i en incelstråd, det är så vissa jobbar. Och skyll inte på andra om dina inlägg försvinner. Det ligger helt på ditt ansvar. Du vet det egna ansvaret som alla behöver ta.
    Du lägger in så mycket egna tolkningar, tillskriver mig åsikter och egenskaper som jag inte har att det blir omöjligt att ens föra en diskussion. Jag har sett att du råkar ut för detta relativt frekvent, så jag kliver av diskussionen mellan dig och mig här.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 17:08:16 följande:
    Eftersom unga män fortfarande bemöts med tramsråd här om att deras socio ekonomiska status inte spelar någon roll så är den forskningen i allra högsta grad relevant. 

Som forskaren sa. Är du ung man och singel. Skaffa en bra utbildning och ett välbetalt jobb.
    Alla vet att det funkar så, trots allt godhetsknarkande med värdegrunder etc.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-29 22:15:18 följande:
    Så alla män du känner som har ett förhållande har en bra utbildning och ett välbetalt jobb? Och en rutten personlighet. Inkluderar det dig själv?
    Nädu, men om du är bra på något, framgångsrik etc så höjer det definitivt ditt marknadsvärde som man. Men det är klart att det finns massa vanliga män i den stora gråzonen. Men det finns flera attribut som kvinnor generellt sett gillar och det är dom flesta män medvetna om.

Givetvis är det samma även för herrar kontra damerna. Utseende verkar höja kvinnornas marknadsvärde rejält, men det är såklart inte allt. Detta är även ni kvinnor väl medvetna om.

Till sist vill jag påpeka att om jag har en rutten personlighet är i sig en subjektiv frågeställning? Du skulle kanske tycka det då vi är långt ifrån varandra i värderingar och åsikter.
  • Anonym (Palle)
    Pixxel skrev 2023-07-29 17:14:41 följande:
    Vad gör man om man redan har detta men fortfarande är incel?
    Många grupperingar som hamnar på kant, som mår dåligt och inte klarar sig så bra i samhället för hjälp och stöttning på olika sätt.

När det kommer till just incels, så lyder devisen: Skärp dig och gör något åt det. Kämpa mer, det är inte synd om dig!
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-30 12:24:27 följande:

Vilken hjälp ska incels få, förutom psykologhjälp som alla kan söka som inte mår bra? 

Jag vet inte riktigt. Kanske låter larvigt, men olika aktiviteter med folk i liknande sits. Så dom kommer ut lite. Det finns nog saker man kan göra. Det dom inte behöver är hat och stigmatisering från folket.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 12:11:04 följande:
    Så alla män du känner som har ett förhållande har INTE en bra utbildning och ett välbetalt jobb. Tack för svar.
    Jag har aldrig påstått att det inte finns en stor gruppering män som tillhör normen. Det är bara lättare för män som är framgångsrika.

Om man då kategoriseras som incel, och inte har någon framgång hos damerna, så behövs uppenbarligen något mer. Det är då man kommer och tänka på dessa attribut som kvinnor generellt gillar. Incels klarar sig ju uppenbarligen inte lika bra som snittet eller för den delen de främsta männen som har stor framgång hos kvinnor i princip hela livet. Det krävs träning och det får sällan incels. Dom får istället hat och avsky vilket även föder mer hat även hos dem.
  • Anonym (Palle)

Det som är viktigt att notera i detta ämne och i samhället just nu är att antalet ofrivillig ensamma män ökar. Män som av olika anledningar inte tar sig in på relationsmarknaden och därmed kan starta familj etc. Att starta och ingå i en familj är nog mångas mål i livet och ger substans och hopp i livet.

När man känner att det inte fungerar för en själv blir man nog lite bitter och känner att det är hopplöst, eller många blir det.

Därför är det ett samhällsproblem och behöver diskuteras på ett progressivt sätt för att eventuellt hitta metoder att vända på denna utveckling.

Om det blir en hatad och stigmatiserad gruppering kommer detta utanförskap och hat givetvis vara ömsesidigt. 

• Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 17:09:36 följande:

Det finns gruppterapier, så samhället hjälper redan till. Uppvisar någon ett förakt mot andra människor så är det direkt olämpligt att uppmuntra sånt beteende. Är någon en långvarig singel så genererar det inte "hat och stigmatisering" från folket. Det hittar du på.

Det någon skickar ut får denne tillbaka. Jag kan tänka mig att incels inte ens vill ha den hjälpen som finns då de verkar se deras avsaknad av sex eller partnerskap som något de själva inte har något att göra med. 

Jag tror att du pratar om en liten del av gruppen incels. Precis som när det gäller feminister är det lätt att utgå från dom mest extrema när man diskuterar ämnet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?