Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Sol) skrev 2023-07-30 17:15:52 följande:
    Finns redan mansgrupper, singelresor, singelklubbar osv. Fast de måste ju själva gå dit. 
    Det kanske det gör, men prognosen pekar ändå åt fel håll. Det är det som är problemet. Något mer måste uppenbarligen göras.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 17:35:33 följande:
    Du verkar inte kunna skilja på långvariga singlar och incels. En person som är bitter på kvinnosläktet av olika anledningar och skyller alla sina misslyckanden på kvinnor, är helt oförmögen att se sitt eget bidrag till sin situation är en incel. (Oavsett om denne befinner sig i en relation eller inte)

En långvarig singel får inget hat eller stigmatisering. Det hittar du på. 
    Och du verkar inte kunna skriva ett inlägg utan att låta arrogant mot någon som tycker annorlunda än dig. Det är därför jag knappt bemödar mig med att svara på dina inlägg. Du verkar alltför låst i ditt tankesätt och har svårt att diskutera.

Jag tänker att personerna vi pratar om inte är stämplade och godkända som incels, och dom som inte har det är långvariga singlar. Jag tror och är övertygad om att det finns en stor gråzon därimellan.
  • Anonym (Palle)

Jag har förövrigt minst 3st personer i min bekantskapskrets som skulle kunna hamna någonstans i gränslandet mellan incels och långvarigt singel. Dom är tillsynes vanliga och bra killar, men får liksom inte till det med damerna.

Att dejta på nätet har verkligen gått åt skogen. En av dom hade fått ett meddelande på 6månader.

Dom vill träffa någon, men lyckas uppenbarligen inte. Det är som att luften går ur litegrann efter alla bakslag. Jag vet inte heller exakt vad som behöver göras, har försökt att tussa ihop 2 av dom vid olika tillfällen, men det funkade inte heller.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 18:03:26 följande:

Vad är det som du tycker olika än mig? Att jag anser att det inte är kvinnors ansvar? Tycker du det är kvinnors ansvar?

Hur ser gråzonen ut menar du? Jag tycker det skapas en gräns när en singelkille tycker det är upp till kvinnor att fixa sitt singelskap, inte upp till honom. Där inträffar inceln. en incel är också någon som propagerar för detta. Oavsett civiltillstånd.

Det verkar oerhört viktigt för dig att det inte är kvinnans ansvar. Jag anser att det är ett samhällsproblem. Där ingår även kvinnan, eller?

Viktigt att påpeka att jag inte menar att kvinnor ska delas ut till ensamma män eller för den delen bli ihop med män av välgörenhet.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 18:13:19 följande:

Det är viktigt att poängtera att det inte är kvinnors ansvar, då det inte är kvinnors ansvar. Incels tycker däremot att det är kvinnors ansvar. Eller samhället, eller andra snygga män.

samhället kan inte göra annat än tillhandahålla hjälpen som redan finns tillgängligt idag. 

Om en individ inte tar emot hjälpen så kan man inte tvinga denne. Eller har du tänkt att lösningen på problemet är tvingande?

individen väljer därmed sin egen situation. Incel är något man väljer.

Incel är inte något man väljer och samhället kan visst göra mer än man redan gör, eller göra det på ett annat sätt för att få ett annat resultet.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-30 18:54:09 följande:
    Som vaddå? Om de inte vill umgås med folk, ska man tvinga dom?
    Nej, det känns som att kämpa mot medlemmar av trögfattarföreningen. Jag anser inte att man ska tvinga någon att umgås med någon. Det måste ar arbetas fram andra strategier.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 19:17:07 följande:
    Incel är något man väljer. Du väljer att köra på incelpropagandan att de är fråntagna allt ansvar och är offer för omständigheterna.

samhället erbjuder hjälp idag. incels väljer att tycka att allt är någon annans fel, det är därför dom inte tar hjälpen.

Du verkar veta precis vad en incel är och hur dom tänker. För alla incels är ju precis likadana.. eftersom du är så bevandrad och vet så säkert hur incels är och vad dom gör för val så kanske du kan vara en del av lösningen? 

Det är precis detta jag menar när man svarar på dina inlägg, du är inte intresserad av att diskutera olika perspektiv och tankar. Du vet precis hur det är och om jag stått på mig mot dig hade det istället blivit pajkastning utan något resultat överhuvudtaget. Jag får helt enkelt skylla mig själv.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-30 19:04:03 följande:
    Som vaddå, vad ska samhället göra?
    Jag vet inte, men det behöver arbetas fram strategier. Utbildningsnivån verkar tex viktig i denna fråga, då kvinnor ofta vill ha en jämnbördig eller bättre partner arbetsmässigt sett.

Idag går det sämre än någonsin för våra pojkar i skolvärlden. Tjejer och kvinnor tar sig fram på ett betydligt bättre sätt i nuvarande skolmodell jämfört med pojkarna. Det har även skett en stor förändring kring vilka som läser vidare på universitetet.

Skolan är helt enkelt inte lika bra anpassad för pojkar.

Jag har inte alla svar, men självklart finns det saker att försöka utveckla för att dämpa eller ändra den besvärande utvecklingen med fler ensamma män.

Att bara säga: Det finns hjälp, tar dom inte den så får dom skylla sig själva är inte speciellt produktivt.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 19:42:54 följande:
    Du verkar inte förstå att misogynitet, offermentalitet och kvinnoförakt är det som håller incels borta från kvinnor. Bättre utbildning är inget som löser det. 
    Enligt dig är det mycket jag inte förstår. Du däremot verkar osannolikt säker på att allt du skriver stämmer på pricken.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 19:50:33 följande:
    Jaha. Du tog upp överviktiga tidigare. Tänk om alla överviktiga skulle skylla på gruppen "män" och förväntar sig att gruppen män tog tag i deras övervikt. inte genom att de behöver träna eller äta mer hälsosamt. Stackars tjockisar, dumma män som inte fixar deras problem.

Du anammar helt ut incels offermentalitet. Tar ifrån dom eget ansvar iom att du säger att "det inte är deras eget val att vara incel." (Vems ansvar är det då? Samhället enligt dig)
    Du tillskriver även mig åsikter jag inte har. Jag anser att incels även har ett eget ansvar, men att dom uppenbarligen behöver hjälp från samhället. Dom är en del av samhället.. lösningen är inte att lägga sin frustration och hat på dom.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?