• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 20:07:42 följande:
    Nej, jag tycker inte att det är en bra idé. Jag har till och med tidigare sagt att det är en absurd idé. Men att kalla iden om kvoterade dating appar för fascistisk blir inte seriöst. 
    Vad betyder fascistiskt i din värld? 
  • Anonym (Skild)
    Fiona M skrev 2023-09-01 20:06:11 följande:

Kvinnor skulle lämna apparna om de funkade som du ville.
    Om incels har större chans att träffa kvinnor irl, varför gör de inte det nu?

Vad var det som skrevs i tråden förut, färre än 1/3 träffade sin partner på nätet. Vad händer när kvinnor fortsätter välja de män de finner attraktiva och väljer bort misogyna incels även utanför apparna? Hur ska de begränsas då?

Jag föreslog tidigare att man anger på deklarationen hur många man legat med under året. Ligger jag med färre än beräknat har jag 6 månader på mig att knulla ikapp. Borde få lägre skatt det året  eftersom jag belastat samhället mindre (inga graviditeter, könssjukdomar osv)
    Har jag legat med för många så går ett larm när jag närmar mig en ståkuk. 
    Om jag blir ihop med en incel får jag en fet bonus varje månad livet ut. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 19:44:44 följande: #5955
    Anonym (Fol) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #5952
    Löjligt att kalla det för fascistiska metoder. Kvotering och dylikt är riktigt hett i modern vänster.
    Tycker du alltså att påförda sexkvoter för folket inte är fascism? Du tycker det är "löjligt" att kalla sexkvoter för fascism

Ja, ni incels blir bara värre och värre.
     Det tycker inte jag heller, det är mer likt vänsterns älsklingar kommunism & marxism.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:06:49 följande:
    Du föreslår ingen lösning här, utan straff för den som missgynnas av hur apparna fungerar. Det visar på att du heller inte delar samma bild av problemet att det är apparnas fel som jag och flera andra lyfter fram. Du lägger skulden på den enskilda individen och det är ett helt annat synsätt som bevisar att du inte bryr dig om rättvisa mellan könen.
    du vill straffa kvinnorna. du vill tvinga kvinnor att svepa på män de inte vill ha. Men du ser inte det.

så varför är ditt förslag bättre än mitt? Du sa ju innan att lösningen inte var det som påverkade om man var misogyn eller ej. Stämmer inte det? Och ja, det är den enskilda individen som inte fått svep. av någon anledning attraherar inte individen. Vems fel är det? Är det kvinnorna som har fel preferenser?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:09:51 följande:
    Nej, jag har redan förklarat vad jag tycker. Jag vill påverka utbudet i apparna genom algoritmer i realtid så att män och kvinnor sveper ja på lika många. 20% eller 30% spelar ingen roll, bara det jämnas ut.
    vad hjälper det? kvinnorna kommer fortfarande bara svepa ja på de män de attraheras av.
  • Anonym (Skild)

Ts; vilken kvinna vill du ha sex med: 
    1. Hon som gillar dig  och vill ligga med dig. 
    2. Hon som ogillar dig men får betalt eller är tvingad och gör det enbart därför. 

• Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 20:16:05 följande:
    Vad betyder fascistiskt i din värld? 
    Har du inte läst historia? Fascister föraktar svaghet över allt annat. En fascistisk idé här hade varit att kastrera alla incelsen så att de inte riskerade att föra sina gener vidare. TS förslag är snarare en motsats till fascism eftersom den vill göda svaga män på starka mäns bekostnad.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 20:33:39 följande:
    Har du inte läst historia? Fascister föraktar svaghet över allt annat. En fascistisk idé här hade varit att kastrera alla incelsen så att de inte riskerade att föra sina gener vidare. TS förslag är snarare en motsats till fascism eftersom den vill göda svaga män på starka mäns bekostnad.
    Jag ser fram mot TS respons på att du kallar honom och andra incels svaga.
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-09-01 20:24:01 följande:

2. Hon som ogillar dig men får betalt eller är tvingad och gör det enbart därför. 

Jag skulle i alla fall välja nummer 1.

Även de flesta personer som köper sex skulle troligen välja nummer 1.
    Prostitution är mer som tillfällig sex och anses mindre fint än nummer 1 generellt sett. 

Även när sexköp var lagligt i Sverige köpte de flesta män inte sex och orsaken var inte att man tänkte på att kvinnan skulle vara utsatt. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-09-01 20:24:01 följande:

Pengar kan redan vara involverad lagligt när olika personer har sex, exempelvis kvinnan kan kräva att sin partner måste ha ett bra arbete med hög lön för att hon ska vilja bli ihop med den mannen. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?