Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-31 02:49:57 följande:

Ni som kallar mig för misogyn för att jag säger sanningen om dejtingappar (att de diskriminerar män) och tror att det inte stämmer borde förstå att jag är långt ifrån ensam om att ha den åsikten

Här är en ung tjej som pratar om samma saker:

www.youtube.com/shorts/RmSrxixTIrM

www.youtube.com/shorts/4YEBTxnKxkA

Är den här tjejen enligt ert synsätt en misogyn farlig person som borde stängas av från internet?

appen diskriminerar inte män. då hade appen behandlat män annorlunda mot kvinnor, exempelvis män får bara svepa 5 svep per dag kvinnan 50.

de populära männen får massor med matchningar. Så att VISSA män får inga eller få matchningar är ett individproblem. Samma med de kvinnor som får inga eller få matchningar. ingen diskriminering föreligger, läs länken från DO som jag redan skickat.

diskriminering reglerar inte mellan individer, dvs hur en granne beter sig mot dig eller hur en kvinna beter sig mot dig är inte diskriminering.

från DO:
    * Diskrimineringslagen reglerar inte heller alla samhällsområden och inte heller det som händer mellan privatpersoner när det till exempel handlar om hur grannar eller släktingar behandlar varandra.*

länk till DO: https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 03:54:33 följande:
    Ok, det här var det inlägget som jag tydligen svarade på som du citerar:

"Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man." 

Det var den personen som skrev att män tror sig ha medfödda rättigheter och att det är fruktansvärt oattraktivt. Givetvis tycker jag att män och kvinnor har samma värde genom födseln, men hon ansåg tydligen att män inte är värda något bara genom sin existens. Därför gjorde en poäng till hennes inlägg för att visa på hur fel det är att påstå att män inte har okränkbart värde och medfödda rättigheter, vilket alla människor borde ha.

återigen bevis på att läsförståelse saknas. Där är en misogyn incel beskriven. det är alltså INTE beskrivning av en MAN. En misogyn incel ÄR INTE en MAN. 

män har inte de åsikterna. En riktig man vet att män och kvinnor delar samma värde. PRECIS SOM EN RIKTIG KVINNA. tänk om man kunde läsa lite, sluta bunta ihop alla olika kategorier till en sörja. en incel är en avart och denna avart behöver ta itu med sina egna jäkla problem. Det är DE som gör sig odejtbara. Inte staten. Staten har noll och inget med deras tillstånd att göra.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 03:26:32 följande:
    Ok, det är mer än vad jag känner till. Det hon säger är dock fortfarande sant.

Vad är det för fel på mannen som tydligen är en professor?

en.wikipedia.org/wiki/Scott_Galloway_(professor)
    Mer än du känner till? Är det för att du saknar läsförmåga? Källkritiskt tänkande? Eller att du letar efter halmstrån som ska försöka bekräfta din snendvridrna världsbild? som gör när du hittar något som du antar passa narrativet så undviker du läsförståelse och källkritik? och har du ens läst den länk du själv skickade? kan du återförklara med egna ord den tolkning du gör av texten?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 13:42:01 följande:
    Nu snackar jag om hur det skulle kunna bli i allmänhet 
    HUR ska det kunna bli så? HUR och VARFÖR ska en kvinna bli attraherad av en misogyn kvinnohatare?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 13:48:56 följande:
    Då måste det vara det även när kvinnor gynnas. 
     Och vilken forskning säger att det bara handlar om något man kan påverka? 
    "Det är DE som gör sig odejtbara".
    Det är bara du som kan ändra på dig. Ingen annan. ingen annan kan få dig till en trevlig charmig människa. hur skulle någon annan lyckas med det?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:37:41 följande:
    Enligt vilken forskning?
    Om ni inte har något ansvar så blir det svårt för er att säga något.
    Vi har ansvar för vårt eget liv. du har ansvar för ditt. vad är det som är svårt att förstå? på vilket sätt tar du ansvar för våra liv? Så varför ska vi ta ansvar för ditt?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:40:02 följande:
    Vad som är rättvist är en åsikt 
    Fakta är att sex inte kan vara orättvist. Att du har en åsikt att det är orättvist, är just en åsikt. En felaktig åsikt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:40:56 följande:
    Det blir fel att du påstår att det är inte statens fel, det är då inte tack vare staten som någon har sex. 
    Hur är det statens fel att jag lyckas ha ett sexliv? Hur är det statens fel att du misslyckas ha ett sexliv?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:35:15 följande:
    Då väljer även de som ratar dessa män sina val och de kan påverka det. 
    Klart som fan en kvinna som sveper på en app har ett val att svepa ja eller nej. en kvinna har ingen skyldighet att svepa ja. ingen ska påverka kvinnans val.

detsamma gäller män.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:42:48 följande:
    Jag svarade på"
    Du har ju liknande valmöjligheter som andra har. Du väljer din situation. Du skulle kunna göra en aktiv förbättring av din situation, men då krävs det att du lägger ner tiden.

Andra människor förstår det, varför ska du ha en gräddfil i jämförelse med andra?
    ". 

Det har inte helt något med ansvar att göra som jag svarade på. 
    Man kan ta ansvar utan man lyckas med något. 
    även om man tar ansvar och misslyckas så är det inte en ursäkt eller förklaring till att få något via en gräddfil
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?