Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:17:52 följande:
    Säg bara som det är. Ni tycker inte att män omfattas av begrepp som medmänsklighet, solidaritet och omtanke. Det perspektivet går inte ihop med era förlegade förväntningar på män att aldrig visa sina känslor, svaghet inför andra eller på något sätt frångå traditionella manliga könsnormer.

www.expressen.se/amelia/relationer/det-ar-sa-avtandande-nar-min-man-grater/
    www.expressen.se/dejting/varfor-ar-min-sjuka-man-sa-ynklig/
    Fy fan vad du ljuger och hittar på. Förväxla inte dig själv med män.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:21:27 följande:
    Varför ska samhället hjälpa de som har anorexi eller är arbetslösa men inte de som är incels i såna fall?

Borde hjälpen till anorektiker och arbetslösa tas bort för att de också får skylla sig själva och inte tar ansvar för sina liv?
    Den som är anorektisk måste uppsöka vård själv. Den som lider av ensamhet får också hjälp om denne uppsöker vården. Fan vad du ljuger och hittar på.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:25:28 följande:
    Den som gjorde det var "Hejhoppgummi".
    Nej, "hejhoppgummi" kallar inte män som misslyckas för patetiska. Fan vad du fultolkar och hittar på.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:28:29 följande:
    Jo, incels kan befinna sig på en massa olika platser i livet som i jobb eller studier precis som de med anorexi.

Skillnaden är att det finns riktad hjälp till de med anorexi, men inte till incels. Varför är det rätt enligt din princip att ingen av de grupperna har tagit eget ansvar?
    Vad snackar du om? Det finns ju hjälp till incels. Varför inte ta kontakt med vården i stället för att inbilla dig att samhället ska införa fascistiska sexkvoter. Skärp dig, låtsas inte som att hjälp inte existerar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:41:34 följande:
    Nej, det finns inga avdelningar med terapeuter för incels.

Sen att du säger att felet med incels är att de är misogyna. Det är ungefär som att säga att felet med anorektiker är att de inte kan kontrollera sitt matintag.
    Lägg av. Ska en avdelning kallas för "incelvård" för att du ska känna dig bekväm att söka hjälp. Tro mig. Om du söker vård så kommer du hamna på rätt ställe och få rätt vård.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:51:16 följande:
    Jag tycker inte att de där insändarna var värre än mycket av det som har skrivits i tråden. Det är uppenbarligen åsikter om män som betraktas som helt normala.
    Ingen jävel har några generella hatiska åsikter om män i den här tråden. Men det har vi väl pratat om förut eller hur. Jag förstår däremot varför du återkommande tar upp det. Du är väl här, och startade tråden för att rekrytera män till incel ideologin, eller hur? Då krävs det att du försöker hitta på en "fiende"
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 23:45:17 följande:
    När man kallar män för patetiska människor som inte tar ansvar för sina liv är det ett exempel på hatiska åsikter om män i den här tråden.
    Hur fan kan du misstolka inlägget så grovt? Ska du inte fortsätter tolka allt som "hat mot stackars ensamma män" också? Jag tror du förstår mycket väl att du hittar på saker. Din rekrytering till kvinnoförakt och inceldom fortsätter.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 23:48:03 följande:
    Det där är en helt annan sak med ensamhet. Många incels har redan sociala sammanhang och är inte helt isolerade från samhället.
    Du förväntar dig att incels ska få hjälp av samhället med att ha sex alltså? Inte ta itu med depression eller ensamhet? Helt jävla vansinnigt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-27 00:30:21 följande:
    Varför skulle man skriva patetiska personer som inte tar ansvar för sina liv utan att mena det? Vad är misstolkningen här?
    Du väljer ju att ta saken från sitt sammanhang, men det är du ju fullt medveten om. Personen har inte sagt att "män är patetiska"
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-27 01:02:07 följande:
    Det finns den typen av hjälp till funktionshindrade med att ha sex i Danmark. Är det helt vansinnigt?
    Var inte du mot prostitution? Får incels också hjälp i Danmark? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?