Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-31 03:54:33 följande:
    Ok, det här var det inlägget som jag tydligen svarade på som du citerar:

"Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man." 

Det var den personen som skrev att män tror sig ha medfödda rättigheter och att det är fruktansvärt oattraktivt. Givetvis tycker jag att män och kvinnor har samma värde genom födseln, men hon ansåg tydligen att män inte är värda något bara genom sin existens. Därför gjorde en poäng till hennes inlägg för att visa på hur fel det är att påstå att män inte har okränkbart värde och medfödda rättigheter, vilket alla människor borde ha.
    Men lägg av, pudlar du nu? Ta ett jävla ansvar över vad du kräker ut dig. En icke-misogyn man skulle inte skriva att kvinnor föds med ett värde. En misogyn man som du skriver det. Men det är ju inte den enda misogyna saken du hävt ur dig, eller hur?

än så länge så är du ett textboksexempel på beskrivningen av en incel från Wikipedia. Bara medvetenheten om det borde rimligen mana till en förändring, men läser man vidare så verkar det som att incels som du förstärker varandras offermentalitet. Ni väljer det här tillståndet. Du förtjänar att vara incel med andra ord. Ta några steg tillbaka se det från ett bredare perspektiv.

-gynnar det här tillståndet dig?
    -kommer dejting någonsin att regleras?
    -ligger förändringen som du klagar på i någon annans händer än dina egna?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:15:22 följande:
    Och eftersom du får bestämma över vem du anser förtjäna något så kan någon säga att exempelvis någon man förtjänar sex som kvinnor har en annan åsikt om. 
    Om det handlar om val så måste man ha liknade valmöjligheter som alla andra brukar ha.
    Du har ju liknande valmöjligheter som andra har. Du väljer din situation. Du skulle kunna göra en aktiv förbättring av din situation, men då krävs det att du lägger ner tiden.

Andra människor förstår det, varför ska du ha en gräddfil i jämförelse med andra?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:28:38 följande:
    "Du har ju liknande valmöjligheter som andra har. Du väljer din situation".
    Nu stämmer det inte. 

Jag skulle kunna säga varför ska ni ha en gräddfil jämfört med andra människor? 
    Du väljer helt klart din situation. Du är själv ansvarig för att din situation ser ut som den gör. Din sexlöshet beror på dig. Ingenting annat. Du ser inte ansträngningarna alla andra gör varje dag. Du väljer att vara incel. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 15:47:03 följande:
    "Du ser inte ansträngningarna alla andra gör varje dag." 

Jag ska tänka på vad ni gör men du bryr dig inte om hur det är för mig

Du har rätt i att jag inte har sympatier för dig. Jag finner dig och dina åsikter obehagliga. Du däremot behöver inte visa sympatier för andra för att observera vad andra gör och lära dig

Det är uppenbart att du väljer din situation. Du anstränger dig inte ens för att ändra dina åsikter om kvinnor, i stället så väljer du att dyka djupare ner i det som håller dig borta från kvinnor. Du tror du argumenterar, men det är bara cirkelargument som cementerar dina åsikter och leder dig bort från kvinnor.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:24:45 följande:
    Vet olika personer som sagt olika saker, kanske var i annan tråd men vet att exempelvis nika skrivit om att man måste förtjäna sex. 

Får ev svara senare. 
    Jag tycker det tar mycket energi att skriva här på forumet 
    Använd den energin till att göra en positiv förändring i stället för en negativ (dvs det du skriver här)

och nej, ingen blir serverade sex "gratis" 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 00:18:19 följande:
    Nej, jag pudlar inte. Jag förklarar hur du valde att fultolka inlägget från 1 månad sen precis som du gör med allt annat. Det var den personen jag svarade som skrev att män inte har ett inneboende värde från födseln och då konstaterade jag att det "tydligen" är så för att visa på hur orimligt det är att uttrycka sig så.

Varför anklagar du mig och inte den användaren som skrev det från början att män inte ska tro att de är värda något?

Nej, för om syftet är att nedvärdera män så är det helt okej med dig. Du fultolkar allt man skriver för att det ska passa in i din nidbild av en incel. Problemet är att den nidbilden finns inte på riktigt, utan bara i ditt huvud. Ingen person är god eller ond.

Du verkar dock tro att du är god och därför får kränka hela grupper av människor som incels. Det är konstigt.

Det är ju du som fultolkar i så fall. Du skriver själv att kvinnor har ett inneboende värde från födseln till skillnad från män. Menar du att du ändrat åsikt på bara en månad, bra i så fall. Men jag tvivlar. Det du skriver finns redan, dina misogyna inlägg existerar redan. Du "glömmer" så lätt.

Då är frågan vad du menar med att svenska män (politiskt) har röstat för en förändring gällande ämnet "kvinnor" vi kan väl börja bena i alla dina misogyna inlägg om du vill det. Vad tror du (sd) tänker förändra för kvinnor?

känner du dig kränkt av att folk blir upprörda över dina vridna idéer och värderingar? Ok.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 00:49:22 följande:
    Diskriminering behöver inte vara uttalat och formellt för att det ska räknas som det. Om vi tar kvinnors löner som exempel så har män och kvinnor formellt sätt samma rättigheter och möjligheter, men trots det så har kvinnor lägre ingångslöner än män för samma arbeten. Det betraktas som diskriminering på en strukturell nivå och man tar inte hänsyn till att varje chef är en enskild person.

En median-man har sämre förutsättningar än median-kvinnan på en dejtingapp och det är en form av strukturell diskriminering där man behandlas sämre på gruppnivå.

Nej, män blir inte diskriminerade på dejtappar. Du kan ju starta en dejtapp för incels. Är en man för populär så kan du ju kicka ut honom. Får se hur många kvinnor som skaffar den. Helt frivilligt, inga förhör sexkvoter eller böter till någon. 

Jag skulle gissa att inte ens incels själva skulle skaffa den.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 01:11:08 följande:
    Fram tills nyligen förnekade ni att dejtingsidor ens fungerar på det sättet som han beskriver att 50% av männen blir helt ignorerade på dem. Det är på den punkten han håller med mig och motsäger er verklighetsbild. Hur skulle han ens känna till just mina lösningar? Att han tycker att kvinnors framsteg är av godo säger väl inte så mycket.

Läs den här tråden som en man har startat, så är det nog lätt att förstå varför utseende inte är ett hinder för kvinnor på dejtingappar:
    www.familjeliv.se/forum/thread/82526223-mulliga-och-tjocka-harliga-kvinnor-vart-finns-ni/1

Kan du tänka dig att kvinna skulle starta en sån tråd om män?
    Varför skulle inte en kvinna kunna starta en sån tråd. Såna kvinnor kallas ju för "chubby-chasers" Eller tror du att alla kvinnor tycker samma sak nu igen?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 02:00:23 följande:
    Nej, det här har vi diskuterat förut. Jämlikhet är den direkta motsatsen till frihet. När frihet värderas högst spelar utfallet ingen roll. Frihet som begrepp används därför av nyliberala tänkare som Ayn Rand och Margaret Thatcher. Det är personer som inte brukar raknas så högt utifrån svenska värderingar.

För jämlikhet krävs det inskränkningar i den personliga friheten och det är denna princip som den svenska välfärdsstaten är uppbyggd på. Att jämlikhet värderas högre än personlig frihet.
    Så komiskt att du tar upp Ayn rand och Thatcher i sammanhanget. Ayn rand förespråkar i högsta grad individualism och att man är sin egen lyckas smed, Thatcher förde en konservativ politik.

Nej, ingen var intresserade av konceptet med sexkvoter. Sexkvotering är inte jämlikhet, det är fascism.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 01:39:58 följande:
    Jag har aldrig tyckt eller skrivit att män har ett sämre värde från födseln än kvinnor, utan jag hänvisade till vad en annan person skrev om män. Varför skulle jag som tar ställning för mäns intressen tycka att kvinnor har ett högre värde än män från födseln? Det är helt motsägelsefullt.

Den andra saken har du också helt fultolkat. Jag skrev att svenska män har röstat för en politisk förändring, men det syftande inte på kvinnors rättigheter. Det handlade om att svenska män har röstat bort en regering som argumenterade på samma ohederliga sätt som dig och inte bemötte argument sakligt, utan bara kastade skit på motståndaren.

Att du ens sätter (sd) och försämra för kvinnor i samma mening visar på hur vänstervriden du är. SD bestämmer idag och inget har hänt med kvinnor. Sluta fokusera på SD.

Du skriver klart och tydligt att kvinnor har ett värde från födseln till skillnad från män, jag skiter om du tycker att du blev provocerad, det är ju uppenbarligen din åsikt. 

svenska män har röstat för en förändring, och då pratade du om motstånd till feminism #1145 och #1157 ingenting i den här tråden handlar egentligen om feminism, men det verkar vara synonymt med kvinnor på familjeliv.

Det är inte jag som pratar om sd och Löfven, du tar upp det som en jämförelse till hur synd det var om sd förut, men titta på dom nu, du verkar fått för dig att sd ska förändra situationen för misogyna incels.

I den parallella verklighet du befinner dig så kommer de stackars misogyna incels att få tillgång till sex en vacker dag så länge ni ser till att krama offerkoftan hårdare om kroppen. "För se hur bra det gick för sd," så tolkar jag dig.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?