Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-09-04 19:24:57 följande:

Det är en större uppoffring att vara utan sex och förhållande under en lång period än själva tiden man förlorar när de som har sex  och lyckas, lägger tid och energi för att få sex och förhållande.
    Så att snacka om anstränga håller inte av er. 

Vad vet du om det?
  • Anonym (Cloffe)
    Conquisto skrev 2023-09-10 01:52:28 följande:

Kan av någon anledning inte citera men tror man, som personen ovan, att kvinnor med vågorna av feminismen, och i nutid radikalfeminismen, inte har förändrats i synen på sin roll i samhället, i familjen och vad som förväntas av bägge kön lever man i en alternativ verklighet.

Är incels kvinnors fel på grund av radikalfeminismen? På vilket sätt? Tycker du det är synd om misogyna män som blir utan sex?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-09-11 20:37:52 följande:

Vad som är offermentalitet är en åsikt. 

Nej, det är det inte. Och det finns vägar ur det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-09-11 20:42:44 följande:
    Så det bestäms exempelvis genom att några prover tas?

(Det är en åsikt) 
    Offermentaliteten diagnostiseras genom ett enkelt blodprov.
  • Anonym (Cloffe)
    Conquisto skrev 2023-09-12 15:15:20 följande:

Vilket gulligt gäng i tråden, vissa som medvetet eller ej helt misstolkar vad man skriver.
    För att förtydliga till flertal svar i en och samma kommentar:

Den person som själv skrev att ?kvinnors beteenden har inte förändrats med tiden? kopplat till dejtingappar var vad jag svarade på. Och tror man att det inte förändrats iom sociala medier och samhällsutvecklingen i stort får man öppna ögonen.
    Med det sagt ursäktar det inte så kallade incels och det patetiska beteendet hos den typen av män - varför vissa unga män numera blir utstötta är dock också en diskussion, men en längre sådan.

MEN. Ni värdegrundssignalerande töntar vars reflexmässiga svar till ETT meddelande är att ta det ur kontext och köra ?Aha så du är en äcklig incel?/?ÄÅH du vill gå tillbaka till medeltiden där kvinnor var slavar? - gissningsvis har ni otroligt lite erfarenhet av faktisk diskussion med oliktänkande i verkligheten.

du har ju inte följt diskussionen, så då tar du saker ur sin kontext som du själv klagar på. 

Du har fortfarande inte svarat på min tidigare fråga: "Är incels kvinnors fel på grund av radikalfeminismen? På vilket sätt? Tycker du det är synd om misogyna män som blir utan sex?"

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-25 23:45:40 följande:
    Jag trodde inte att den här tråden var igång fortfarande och att ni fortsätter att trakassera människor som har misslyckats i livet. Att de är patetiska, missunnsamma och inte tar ansvar för sina liv.

Hur väl stämmer detta överens med era politiska övertygelser? Jag gissar att många av er manshatare är vänster. Anser ni att även människor som lever på existensminimum är patetiska och inte har tagit ansvar för sina liv? Borde staten också ta bort all ekonomisk hjälp som finns för att dem får skylla sig själva?
    Fan vad du hittar på. 
  • Anonym (Cloffe)
    RaYzLeR skrev 2023-09-26 02:00:55 följande:

Jag lever på sjukpenning just nu. Vad folk tycker om det skiter jag i.

Föregående talare hittar på en massa skit om vad folk tydligen tycker eller tänker. Du borde nog inte ta hans inlägg på större allvar. Du är inte påförd en sexkvot i alla fall som "Hej" vill införa. Alltid något.
  • Anonym (Cloffe)
    RaYzLeR skrev 2023-09-26 02:26:26 följande:
    Tack så mycket. Jag ska försöka ignorera vad folk tycker om mig.
    Vem tycker vad? "Hej" hittar ju på en massa skit. Han jämför bidrag med att samhället ska tillse hans sexbehov.
  • Anonym (Cloffe)
    felicityporter skrev 2023-09-26 02:52:51 följande:

Självklart finns det ingen normalsnäll människa som förtjänar att leva ensam utan kärlek för resten av livet. Tycker man det är man nog en av de som förtjänar just detta dystra öde, om ni fattar vad jag menar. 😉

"Hej" försöker få det att låta som att folk trakasserar ensamma män vilket inte är sant, eller existerar i tråden. Det bara lirar med hans offermentalitet. Om någon motsätter sig hans fascistiska idéer om att regeringen ska införa sexkvoter med övervakning/ förhör och bötfällning av de som överskrider kvoteringen väcks hans vrede. "Hej" menar då att dessa personer är "vänsterfeminister" och "trakasserar" ensamma män.

Det är den korta sammanfattningen av tråden. Ts är ganska obehaglig. Han låtsas som att införande av sexkvotering inte alls är fascistiskt och att "svenska män har röstat för en förändring" med avseende på sd. Vad han tror att sd ska göra åt ensamma män är oklart. som sagt, väldigt obehaglig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 17:22:23 följande:
    Framförallt gäller retoriken bara män. Det är bara män som kallas patetiska om de har misslyckats. Om det fanns ett sätt att utesluta män från välfärdssystemen utan att det blev uppenbart att det är diskriminering skulle dessa personer stödja det. För de ser män som förbrukningsvaror utan ett eget inneboende människovärde.
    Vem kallar män patetiska om de misslyckas? Ingen jävel gör det. Du fortsätter med din påhittade incel rekryteringsretorik.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?