Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:49:06 följande:
    Om vi hade pratat om att kvinnor diskrimineras i vården, i arbetslivet, av pensionssystemet eller att de får ta för mycket ansvar hemma så hade tonläget i diskussionen varit helt annorlunda. Ingen hade sagt att kvinnor bara ska acceptera att det är så.
    Tycker du det är jämförbart med diskriminering att kvinnor inte vill ha sex med misogyna män?

eller varför frågar jag ens.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:02:46 följande:
    Hur kan du påstå att jag betraktar kvinnor som objekt mer än som människor? Menar du att jag inte ser mina kvinnliga vänner som människor när jag umgås med dem? Vad baserar du det på?

Du borde stå till svars för alla falska nedsättande påståenden du har gjort i den här tråden. Om du sade det här till någon offentligt är det inte omöjligt att du hade kunnat bli dömd i en förtalsrättegång.

du har pratat om "utbudet av kvinnor" tidigare så har du sagt att kvinnor föds med ett värde" och att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" så ja, du ser kvinnor som objekt.

för att inte prata om karamellen att "svenska män har (politiskt) röstat för en förändring" gällande kvinnors friheter tydligen.

fy fan vad du ljuger och "glömmer bort" dina åsikter är riktigt obehagliga.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 02:04:17 följande:
    När ni hävdar att incels är misogyna är det en ren och skär lögn. En lögn. Det är inte sant. Hur många gånger ska det behöva upprepas? Det går inte att gömma sig bakom en sån falsk förevändning för att sprida sina föraktfulla nedvärderande kommentarer.
    Det har ju till och med utförts studier som visar på kopplingen mellan incels och misogynitet. Du uppvisar också misogynitet. När du exempelvis tycker att andra män ska dela med sig av kvinnorna och att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor.

Men det borde du veta vid det här laget. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 12:52:37 följande:
    Jag har inte sagt något att det ska vara tvång.
    Även skrivit det tidigare samt diskuterat om det här. 
    Du väljer skriva att det ska handla om tvång fast jag sagt att det ska inte vara det. 
    Det är extremt störande att du föreslår att kvinnor "frivilligt" skulle ta ett potenshöjande medel för att incels ska ha sex. För det första så finns det absolut inga incitament till kvinnan för att göra det, varför skulle hon ta ett medel för att ha sex med någon hon inte vill ha sex med? Det faller på sin egen logik. För det andra så är det mer logiskt att en sexhungrande incel "frivilligt" i så fall tar ett piller som sänker sexbegäret. Varför är inte det ett alternativ? Det är samma sorts av bisarra tankegångar.

Vem äger problemet? Hos kvinnan som inte vill ha sex? Eller hos inceln som vill ha sex?

Bästa lösningen torde vara att inceln gör sig mer attraktiv för kvinnor i stället.
  • Anonym (Cloffe)
    Fiona M skrev 2023-08-29 20:07:46 följande:
    Kallar du ClumsySmurf feminist? Hahahaha!
    Dom där feministerna gömmer sig i alla smurfiga hörn. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 23:53:17 följande:
    När jag läste den artikel som Cloffe länkade till stod det uttryckligen att studien saknade vetenskapligt belägg för att den hade ett för liten svarsfrekvens och riktade sig till vem som helst på nätet. De använde inte ens sexuellt aktiva män (motsatsen) som kontrollgrupp för att jämföra attityderna.

Du har väl inte ens läst den artikeln som han länkade till.
    Nej, nu hittar du på igen. den har vetenskapligt stöd. Det finns ett samband mellan incels och misogynitet. Dessutom så bevisar du och andra det om och om igen, så varför ska du ifrågasätta det ens? Är det för att det inte lirar med din offermentalite?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 23:58:41 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med att färre kvinnor visades på en dejtingapp om det ledde till att matchningsfrekvensen ökade. Hellre ett litet utbud med fler matchningar än ett stort utbud med få matchningar.

Om folk slutar använda dejtingappar är det inget problem för det kommer leda till mer dejting i vardagssammanhang än online. Där har incels en större chans att träffa någon, vilket din sambo är ett exempel på. Konsekvensen hade blivit färre incels.
    Vad har du för belägg att incels skulle vara mer lyckosamma irl? På grund av deras oslagbara sociala färdigheter? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:17:36 följande:
    Du har alltså inte ens läst mer än rubriken på artikeln som du själv länkar till.
    Vi kan väl länka den igen.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658?via%3Dihub

The current study (N = 349 men) collected self-report data from a convenience sample of Incel and non-Incel men to investigate whether the degree of unwanted celibacy is associated with misogynistic attitudes. Unwanted celibacy was positively associated with hostile attitudes towards women, sexual objectification and rape myths, even after controlling for such as agreeableness. These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 02:49:57 följande:

Ni som kallar mig för misogyn för att jag säger sanningen om dejtingappar (att de diskriminerar män) och tror att det inte stämmer borde förstå att jag är långt ifrån ensam om att ha den åsikten

Här är en ung tjej som pratar om samma saker:

www.youtube.com/shorts/RmSrxixTIrM

www.youtube.com/shorts/4YEBTxnKxkA

Är den här tjejen enligt ert synsätt en misogyn farlig person som borde stängas av från internet?

Att du säger att kvinnor föds med ett värde, att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" och att män historiskt gjort ett misstag när de "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor är exempel på din misogynitet. Vad dina videor visar skiter jag i. Det har inget att göra med att just du är misogyn.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:40:13 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?
    Vad är det för motkrav och förpliktelser som du menar att jag inte har uppfyllt?

Jag existerar inte för att du ska få bedöma om det jag skriver är attraktivt för dig eller inte. Då objektifierar du mig. På vilket sätt beter du dig som en riktig kvinna?

Du vet att du har det mycket bättre som kvinna än för till exempel 100 år sen, medan många män har det fått det sämre. Det är ett resultat av att män har stöttat kvinnor och gett upp sina privilegier. När män har det svårt väljer du istället att kasta skit på män, vilket tydligen är okej eftersom män till skillnad från kvinnor inte har ett okränkbart människovärde genom födseln utan måste förtjäna det av andra.
    Fan vad jag är trött på dig och dina lögner
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?