• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:15:45 följande:
    Nej, men det ska fortfarande vara jämställt i den meningen att lika många män som kvinnor har sex/ har inte sex.
    Ja och då borde du ju inte och sitta och gnälla om dessa stackars sexlösa männen..

Då det är ju männen i grupp som har mer sex än kvinnor i grupp.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:37:31 följande:
    Det uppfattas så för att det sätts av en felaktig bild av att jag föraktar kvinnor. Att du får bilden beror på vad andra personer som Cloffe skriver, inte på mig.
    Ursäkta?  Är du dum på riktigt?

Jag är en individ, och jag kan läsa själv, och har läst DINA inlägg i tråden.
    Jag är fullt kapabel till att själv bilda mig en uppfattning av din åsikt och via ditt argument genom dina texter.

Så sluta upp med att utgå att uppfattningen jag har om dig beror på vad andra tycker. Du skall även  sluta upp med att  skylla dina egna tillkortakommande på din omgivning.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:42:26 följande:
    Det är ingen skillnad. En incel är en ensam man. Det är samma sak.
    Ja enligt DIG som individ. Men du kan aldrig kräva/begära att andra skall se ordet incel på samma sätt som DU gör. Utan följer vad den faktiska fakta betydelsen är. 

Incel:
    är ett ett engelskt teleskopord som består av orden Involuntary Celibat (ofrivillig celibat). 

Att vara en manlig Incel är visserligen en man som är en ensam man. fast det betyder aldrig att en ensam man måste vara och/eller är en incel för den saken skull.

En ensam man kan också vara en man som är FRIVILLIG celibat under en kortare tid, eller livet ut.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:55:36 följande:
    Det är obegripligt att du vill kalla någon som inte är terrorist för terroristincels. Andelen terroristincels är säkert 0,000001%.
    Men det är okey att en artikelförfattare gör det?
    Det var ju det en debattör gjorde i GP som du länkade till.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:08:26 följande:
    Man har rätt att jobba, men staten har också rätt att reglera hur arbetsmarknaden ska se ut. Vilka lagar och regler som ska gälla. Det är bara relationsmarknaden som fungerar som vilda västern utan någon som helst kontroll.
    Statlig kontroll på relationsmarknaden kommer ju knappast att hjälpa missogyna incels att få ligga mer.

• EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-24 01:35:10 följande:
    Nej, det är inte alls jämförbart. Du pratar om skatter i samma mening som folks sexuella frihet.
    Anonym(hej) är kanske inspirerad av Mona Shalin?

Hon har ju sagt vid ett par tillfällen att det är "Sexigt att betala skatt"... 😉

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 01:07:47 följande:
    Jag vill inte förbjuda någon att få deras basala rättigheter. Mina förslag är jämförbara med höga skatter på de tjänar mest pengar.
    Dina förslag hör hemma i det runda/rektangulära arkivet.

Du vet väl vad det runda/rektangulära arkivet är för något?

Om inte här har du en snabbkurs.
    Det runda/rektangulära arkivet är där man lägger skräp i, som man sedan tömmer så skräpet försvinner för gott.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 10:17:52 följande:
    Du vill också bestämma över dessa mäns sexliv. 
    Det finns inget som förhindrar då ifall någon säger vilka val kvinnor ska gå efter. 
    Om det handlar om att inga personer ska få säga något så kan inte du säga när det ska vara helt frivilligt när någon av dessa män blir utan sex.

Så om du inte har sex exempelvis med din mamma så bevisar det att du är helt frivilligt utan sex och du saknar sexlust?
    Här var det en som inte är familjär med fenomenet "tillbaka kaka"..

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-25 13:21:03 följande:

Rättighet till sex är inte allstå =rättighet till sex utan bara något som ni säger. 

Jag vet INTE vad de andra resonera kring det hela. Det får stå för DEM. Kom ihåg detta innan du läser vidare.

Jag har faktiskt MYCKET svårt att tro att  någon har sagt att man har rätt till sex på sådant sätt som att man skall tillgodose någons "kåthet och knullsug".

Att vilja ha sex är en rättighet att TYCKA.. Men det är ingen rättighet att kräva att man skall få bara för att man vill ha sex. 

Vill ingen ha sex med dig så ja "tuff shit"W liksom. Det är bart att acceptera och gå vidare. För det finns ingen rättighet att tvinga/kräva att få sex av andra..

Detta gäller BÅDA könen.

Så det är ingen ide att komma till mig och gapa något om hur "bra kvinnor har det" (eller vad det är nu du skriver så att det ser ut som kvinnor har favör), och skriver hur synd det är om männen (eller annat som framställer det att männen har nackdelar).

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 16:34:09 följande:

Att ni orkar hålla på och veva samma argument dig in och dg ut...

När jag tryckte på "visa endast" bredvid ditt nick, så dök de upp 28 sidor med kommentarer från dig i denna tråd.

Så det är ett rätt så intresserat att det utlåtande kommer från DIG.🙄
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?