• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:24:23 följande:
    Du förstår inte vad den lagen går ut på i såna fall. Att bränna koranen räknas inte heller som hets mot folkgrupp.

Det är vad man säger som avgör om det är hets mot folkgrupp. Vad andra tycker om det man säger eller gör är helt irrelevant för den frågan.
    Alltså om du inte hänger med i kontexten som uppstod mellan mig och "Insles slem" så är det inte samma sak som att jag inte skulle förstå lagen vad den går ut på.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:39:41 följande:
    Mitt förslag har inte heller gått igenom. Vad är skillnaden?

Ja, det är en begränsning att tvinga män att vara hemma med sina barn. En begränsning kan också få positiva effekter för andra som i det här faller kvinnor och barnen.
    Finns ingenstans i artikeln där det handlar om att tvinga männen att ta hand om sina egna barn.

Det står i artikeln att det handlar om att uppmuntra männen..

Hojta till om du inte förstår skillnaden mellan "tvinga" och "uppmuntra" så kan jag hjälpa dig att slå upp de två orden i SAOB (Svenska Akademins OrdBok) som finns utlagt på Svenska Akademins hemsida.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:47:11 följande:
    Det är dina tolkningar som är ologiska. Läs vad jag skriver istället och svara på det istället för att svara på dina fria tolkningar av vad jag skriver. 
    Men herregud...

Du skriver ju till "många" olika skribenter i denna tråden att de "kör med fria tolkningar"  och "ologiska tolkningar" och inte "läser vad du skriver.

Då tar vi det ett varv till.

Om 100 missförstår din text då får du skriva på ett annat sätt så att du blir förstådd.

Men det gör inte du utan du väljer att på samma sätt om och om igen, och sedan skuldbelägger MÅNGA andra att de kär med "fria tolkningar", "ologiska tolkningar" etc andra anklagelser.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:29:49 följande:
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.

Det är inte alltid fel med tvingande åtgärder.
    Oj oj oj oj oj..

Ska du diskutera dettas med mig, så SKA du ha kunskaperna också om hur det ser ut i praktikemn och verklighet fullt ut och inte bara via medias selektiva återgivande av det.

Ja det finns tre månader "pappa månader".
    Det som många missar (synnerhet du) och så media har valt bort att rapportera om, är att det finns även tre mamma månader,  det är information som finns på FK hemsidas om föräldraledighet.

D.vs i praktiken så har varje förälder tre låsta månader var. Vilket innebär i praktiken att det blir lika tvingande för kvinnan också.

Det är på förslag att höja detta till sex månader, det stämmer.
    Den motionen finns att läsa på regeringens hemsida, om man orkar att söka i deras databas.

Det tidningarna INTE tar med i sina artiklar är att det skall låsas med 6månader för mamman också.
    Så det kommer även att bli lika tvingande för mamman. 

Så du kan redan nu sluta upp med att snyfta om "tvingande pappa månader".
    Då detta med "låsta månader" kommer att beröra båda föräldrar likvärdigt, då föräldrarna får lika många låsta månader var.

Men vill du fortsätta att snyfta om "tvingande" så gör det för bägge föräldrarna inte bara pappan.

Fast jag antar att du kommer att ignorera hur förslaget är skrivet egentligen (motionen som har tagits upp i regeringen), och hur det ser ut i verkligheten redan idag, bara för att tidningarna har valt att återgett det selektivt.  D.vs de skriver sanningen med viss modifikation. Alltså de utelämnar att låsta månader kommer att tilldelas mamman med.

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.

Inlägg #4311 så skriver (Fol), jag citerar med citat box hans sista stycke (den som Cloffe quotade i sitt inlägg som han skärmdumpade men utan citatbox):
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
    Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
    (slut på citat)

• EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 02:48:54 följande:
    Vad menar du? Tror du inte på screenen? Leta upp det själv då
    Mja nu var ju screenen av ditt svar till "(Fol)" där du i ditt svar citerade vad (Fol) hade skrivit i ett annat inlägg.

Smurfen hade ju frågat om du kunde citera inlägget där han hade skrivit det.

Men jag har lagt in inlägget med citat box och inläggsnummer till Smurfen.
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 02:46:19 följande:
     Det jämlikhets aktivister ofta utelämnar när de motiverar med sånt här
    TCO menar att lika möjligheter att arbeta och få ihop livspusslet är helt central för ekonomisk jämställdhet. Alla föräldrar ska kunna kombinera arbete och föräldraskap. I dag är det främst kvinnor som anpassar arbetslivet då de blir föräldrar och det är tveklöst så att ojämställd föräldraledighet påverkar kvinnors karriär, inkomst och slutligen pension negativt. För att förändra detta krävs både politiska reformer och förändrade normer. Inte minst på arbetsplatserna.

www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    är att det sällan handlar om lika möjligheter att få ihop det livspussel man själv vill ha, det är det livspussel de tycker att man ska ha, antagligen som de vill ha sitt.
    Nu är ju jag av den åsikten att regeringen inte skall lägga sin näsa i blöd i interna familjeangelägenheter och reglera det med lagen

Dock så skall man inte glömma att förslagen drabbar ju faktiskt kvinnan lika negativt som för mannen. Det är det viktigaste att komma i håg då det har ju ylats i denna tråden om "tvingande pappa månader". 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 02:15:17 följande:
    Det är klart jag känner till att det gäller lika för båda föräldrar. Du underskattar mina kunskaper och överskattar dig själv.
    Har knappast överskattat mig själv..
    Är det en nästa direkt lögn du skall komma med?

Om du känner till detta om "Lika för båda föräldrarna".. Varför  sitter du och lipar och slänger på offerkofta på mannen (pappan)  och skriven ENBART "tvingande för pappan"?

Dine EGNA ord från inlägg #4449, med citat box:
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:29:49 följande:
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.
    (slut citat)

Om du "vet" (som du hävdar att du gör)  så hade du skrivit "tre tvingande månader för respektive förleder".  Så enkelt är det.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 02:15:17 följande:
    Det är klart jag känner till att det gäller lika för båda föräldrar. Du underskattar mina kunskaper och överskattar dig själv.

Mitt förslag om kvoterade dejtingappar skulle också gälla lika för både män och kvinnor. Det finns alltså ingen skillnad mellan föräldraförsäkringen och mitt förslag. Frågan är varför ni snyftar så mycket om en sån idé när den är rättvis i grunden? Vill ni inte ha ett mer rättvist samhälle?
    VA?
    Håll isär över vem som skriver vad i framtiden.

Jag vägrar att stå till svars för vad ANDRA har skrivit om ditt förslag om dejtingapparna då jag har inte skrivit ett endaste ljud om det alls i mina poster i denna tråden om vad jag tycker om ditt förslag.

Det kan du fan dubbelkolla själv genom att klicka på "visa endast" bredvid mitt nick så får du enbart fram mina poster i tråden så kan du se det själv.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 00:43:20 följande:

Jag lipar ingenting. Det är andra som lipar över mitt förslag om kvoterade dejtingappar som innebär att alla som använder dem får ta del av utbudet. Detta är tydligen ett fruktansvärt kvinnoförnedrande misogynt förslag, men ingen har hittills lyckats förklara varför. 

Som jag har skrivit i en av mina tidigare poster i denna tråden så har jag läst inläggen i tråden.

Jag har inte sett någon anse anser att förslaget är "kvinnoförnedrande och misogynt" ...

Men för all den del. Men du får gärna citera dessa "andra" (kom ihåg det skall vara flera, då du påstår att det är flera ) som skriver i klartext att dit förslag är "kvinnoförnedrande och misogynt" förslag.

Lägg med nick och inläggs nummer också.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:26:02 följande:
    Det är bl.a. Cloffe, incelslem, nikha och Anonym (Til) som tycker det
    Jaha och då skall "alla" (de som inte delar din idé i tråden klumpas ihop för vad du anser att de säger.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:26:02 följande:
    Varför ska jag leta upp speciella inlägg? Hela tråden har handlat om samma sak så du kan läsa i stort sett var som helst om du inte tror på det. De kommer inte ha några invändningar mot den beskrivningen av vad de tycker.
    Enkelt.. Du kommer med ett påstående, då ligger bevisbördan hos dig också.

Som sagt jag har läst tråden och inte hittat någon som har sagt/skrivit att ditt förslag är "kvinnoförnedrande och misogynt".

Det har ju iofs ansett att ditt förslag är dåligt, men inte ett ord om att det är både "kvinnoförnedrande och misogynt".  Men vill du fortsätta att påstå att det är så så lägg upp med bevisen då.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?